Hawajska? Dla Polaka to nie problem
38PR & Content Communication
Gdańska 47/49 budynek D
90-729 Łódź
paulina.stepien|38pr.pl| |paulina.stepien|38pr.pl
505 313 324
www.38pr.pl
Nie ma pizzy, która wzbudzałaby takie kontrowersje i tak dzieliła klientów pizzerii. Hawajską albo się kocha, albo się jej nienawidzi. Dane platformy PizzaPortal.pl pokazują jednak, że Polacy skłaniają się ku pierwszej opcji. Był to jeden z najczęściej zamawianych rodzajów pizzy w 2019 roku.
Pizza hawajska, czy może… kanadyjska?
Historia pizzy hawajskiej jest relatywnie krótka, bo sięga 1962 roku i, wbrew pozorom, nie rozpoczęła się na rajskich wyspach na Oceanie Spojonym. Za jej twórcę uważa się greckiego imigranta Sama Panopoulosa, który osiedlił się w stanie Ontario w Kanadzie i prowadził tam restaurację. Oprócz burgerów, frytek czy hot dogów serwował również dania amerykańskie, mocno inspirowane kuchnią chińską, w której łączenie słonych i słodkich smaków jest bardzo popularne. To właśnie Panopoulos wpadł na pomysł dodania ananasa do pizzy z sosem pomidorowym, szynką i serem. Nowość zyskała ogromną popularność i rzeszę zwolenników. Nie wszystkim jednak przypadła do gustu – wielu konserwatywnych klientów uznało ją za nietrafiony żart i kpinę z włoskiej tradycji. Do dziś wielu Włochom pizza hawajska kojarzy się raczej z kulinarną profanacją i kpiną niż z ciekawym, egzotycznym smakiem.
Przed serową i funghi
Dane zgromadzone przez platformę PizzaPortal.pl wskazują, że pizza hawajska jest piątą w Polsce pod względem popularności. Wyżej Polacy cenią sobie tylko capricciosę, margheritę, pepperoni oraz pizzę z salami. [1] Oznacza to, że hawajską zamawiamy częściej niż klasyczną pizzę serową, prosciutto czy z grzybami.
Pizza nadal wiedzie prym
Z najnowszych danych PizzaPortal.pl wynika również, że najczęściej zamawianym daniem przez platformę była pizza – jej udział we wszystkich zamówieniach stanowi 55,47 proc. Drugie miejsce zajmuje amerykańska z udziałem 27,22 proc., a podium zamyka kebab – 6,07 proc. Na kolejnych miejscach znajdują się dania kuchni azjatyckiej, arabska czy kuchnia domowa i pierogi.
[1] Dane PizzaPortal.pl Q1-Q3 2019 r.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Doda: Realizacja filmu o moim życiu obudziła wielu ludzi, którzy mi bardzo źle życzą. Wśród moich byłych też są jakieś nerwowe ruchy
Wokalistka czuje się zaszczycona tym, że pojawił się pomysł na realizację filmu dokumentalnego, w którym będzie mogła ujawnić szczegóły swojego życia prywatnego i zawodowego. Jak zauważa, nie każdy artysta jest w ten sposób doceniony. Dlatego też ona postanowiła wykorzystać tę szansę i chce jak najlepiej zaprezentować się w tej produkcji. Doda przyznaje również, że ten projekt wywołał wiele negatywnych emocji.
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.