Komunikaty PR

Hawajska? Dla Polaka to nie problem

2020-01-10  |  11:50
Kontakt
Paulina Stępień
38PR & Content Communication

Gdańska 47/49 budynek D
90-729 Łódź
paulina.stepien|38pr.pl| |paulina.stepien|38pr.pl
505 313 324
www.38pr.pl

Nie ma pizzy, która wzbudzałaby takie kontrowersje i tak dzieliła klientów pizzerii. Hawajską albo się kocha, albo się jej nienawidzi. Dane platformy PizzaPortal.pl pokazują jednak, że Polacy skłaniają się ku pierwszej opcji. ​Był to jeden z najczęściej zamawianych rodzajów pizzy w 2019 roku.

Pizza hawajska, czy może… kanadyjska?

Historia pizzy hawajskiej jest relatywnie krótka, bo sięga 1962 roku i, wbrew pozorom, nie rozpoczęła się na rajskich wyspach na Oceanie Spojonym. Za jej twórcę uważa się greckiego imigranta Sama Panopoulosa, który osiedlił się w stanie Ontario w Kanadzie i prowadził tam restaurację. Oprócz burgerów, frytek czy hot dogów serwował również dania amerykańskie, mocno inspirowane kuchnią chińską, w której łączenie słonych i słodkich smaków jest bardzo popularne. To właśnie Panopoulos wpadł na pomysł dodania ananasa do pizzy z sosem pomidorowym, szynką i serem. Nowość zyskała ogromną popularność i rzeszę zwolenników. Nie wszystkim jednak przypadła do gustu – wielu konserwatywnych klientów uznało ją za nietrafiony żart i kpinę z włoskiej tradycji. Do dziś wielu Włochom pizza hawajska kojarzy się raczej z kulinarną profanacją i kpiną niż z ciekawym, egzotycznym smakiem.

Przed serową i funghi

Dane zgromadzone przez platformę PizzaPortal.pl wskazują, że pizza hawajska jest piątą w Polsce pod względem popularności. Wyżej Polacy cenią sobie tylko capricciosę, margheritę, pepperoni oraz pizzę z salami. [1] Oznacza to, że hawajską zamawiamy częściej niż klasyczną pizzę serową, prosciutto czy z grzybami.

Pizza nadal wiedzie prym

Z najnowszych danych PizzaPortal.pl wynika również, że najczęściej zamawianym daniem przez platformę była pizza – jej udział we wszystkich zamówieniach stanowi 55,47 proc. Drugie miejsce zajmuje amerykańska z udziałem 27,22 proc., a podium zamyka kebab – 6,07 proc. Na kolejnych miejscach znajdują się dania kuchni azjatyckiej, arabska czy kuchnia domowa i pierogi.


[1] Dane PizzaPortal.pl Q1-Q3 2019 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38PR & Content Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Light Move Festival 2024 – zanurz się w świecie mydlanych baniek Biuro prasowe
2024-09-26 | 14:42

Light Move Festival 2024 – zanurz się w świecie mydlanych baniek

Tegoroczna edycja Light Move Festival zbliża się wielkimi krokami. Jak co roku, w największym festiwalu światła, udział weźmie także Manufaktura w Łodzi. Na jej rynku pojawi się
Styl życia Mądra Babcia przejmuje widza 50+!
2024-09-26 | 14:30

Mądra Babcia przejmuje widza 50+!

Popularny YouTube’owy kanał Silver TV od początku października będzie nadawać w zmienionej formule, stając się pierwszą i jedyną telewizją internetową dla osób 50+. Na
Styl życia Jak być eko bez wyrzeczeń? Oto 5 sprawdzonych rozwiązań
2024-09-25 | 16:31

Jak być eko bez wyrzeczeń? Oto 5 sprawdzonych rozwiązań

Ekologiczny styl życia i ograniczenie zużycia plastiku stają się coraz popularniejsze w domach pod każdą szerokością geograficzną. Świadomość konsumentów na temat ochrony

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Rośnie zapotrzebowanie na dietetyków. Przekłada się to na rozwój kierunków studiów związanych z żywieniem

Ostatnie lata przyniosły duży rozwój kierunków studiów związanych z żywieniem człowieka i dietetyką. Zapotrzebowanie na ekspertów w tych dziedzinach rośnie przede wszystkim ze względu na większą świadomość społeczną na temat wpływu diety na zdrowie i życie. A Polacy wciąż najbardziej ufają poradom żywieniowym właśnie ze strony lekarzy i dietetyków. Nowe kadry są potrzebne także producentom żywności i placówkom edukacyjnym, np. do prowadzenia edukacji zdrowotnej, nowego obowiązkowego przedmiotu w szkołach, a także w rozwoju dziedziny sprofilowanego żywienia.

Psychologia

Piotr Zelt: Tygodniowo udaje mi się przejechać na rowerze 250–300 kilometrów. Bardzo fajnie to czyści głowę i jest to forma medytacji sportowej

Aktor z dumą przyznaje, że robi niesamowite wyniki na rowerze szosowym. Nie wyobraża już sobie życia bez dwóch kółek i w każdą trasę wyjeżdża spokojny, bo umie sam naprawić większość usterek. Piotr Zelt preferuje aktywny styl życia, bo jak podkreśla – sport pomaga mu zachować dobrą kondycję, pozwala pozbyć się stresu i poprawia samopoczucie. Od wielu lat uprawia windsurfing, narciarstwo alpejskie, a także gra w hokeja.