Heinz Yellow Mustard na światowy dzień musztardy
Kultowa marka Heinz, niekwestionowany ekspert od sosów ze 150-letnią historią
i tradycją, przedstawia kolejny produkt w swoim portfolio – Heinz Yellow Mustard.
Jako że 6 sierpnia jest Światowym Dniem Musztardy, mamy doskonałą okazję, by poznać kilka faktów dotyczących tej intensywnie żółtej przyprawy rodem z USA, która wreszcie będzie powszechnie dostępna w polskich sklepach. I to w dwóch odmianach!
Musztarda dumnie towarzyszy ketchupowi na naszych stołach od wielu lat. Zazwyczaj wykorzystywana jest jako pojedynczy dodatek do potraw, lecz wiele osób docenia jej wyrazisty smak także w sosach sałatkowych czy marynatach. Holendrzy tak bardzo ją pokochali,
że stworzyli nawet zupę musztardową! A komu zawdzięczamy popularny dziś produkt z ziaren gorczycy? Rzymianom, a dokładnie Pliniuszowi Starszemu, okrzykniętemu ojcem musztardy. Wyjątkowo długa historia produktu sprawiła, że doczekał się on swojego muzeum. Miłośnicy musztardy z pewnością powinni odwiedzić Mount Horeb w stanie Wisconsin w USA, gdzie czekają na nich sosy produkowane w blisko 60 krajach świata. To dzięki kustoszowi tego muzeum od 1991 roku 6 sierpnia obchodzimy Światowy Dzień Musztardy.
Mimo rzymskiego rodowodu musztarda przez setki lat ewoluowała na całym świecie, dzięki czemu możemy cieszyć się jej różnymi rodzajami. Jedną z najbardziej wyróżniających się odmian jest ta znana z hollywoodzkich filmów – musztarda amerykańska. Ta klasyka wyróżnia się przede wszystkim wyrazistym żółtym kolorem, powstałym dzięki połączeniu białych ziaren gorczycy oraz kurkumy, lecz także kremową konsystencją oraz łagodnym, lekko słodkawym smakiem.
Jeśli szukacie właśnie takiego produktu, Heinz Yellow Mustard „New York DELI STYLE” jest już powszechnie dostępna w polskich sklepach! Heinz stworzył ją w dwóch wariantach: klasycznym oraz miodowym, który idealnie podkreśli i wydobędzie smak każdego dania. Dlatego warto wykorzystywać ją zarówno formie dodatku, np. do hot-doga lub burgera, jak również jako bazę do sosów, marynat, lecz także jako przyprawę do potraw jednogarnkowych. Heinz Yellow Mustard wyróżnia także oryginalne opakowanie – w przeciwieństwie do większości musztard widocznych na sklepowych półkach, jest dostępna wygodnej, nietłukącej się butelce, stojącej korkiem do dołu. Dzięki temu świetnie sprawdzi się na grillu czy przy ognisku, gdzie można ją z łatwością wycisnąć i nałożyć bez pomocy łyżeczki.
Co ważne, Heinz Yellow Mustard nie zawiera sztucznych dodatków w postaci konserwantów, wzmacniaczy smaków, barwników czy aromatów. Wyjątkowa receptura oraz prosty skład są podstawą wizji Henry’ego Heinz oraz jego motto, by zwyczajne rzeczy smakowały nam nadzwyczajnie pysznie.

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Dorota Szelągowska: W moim rodzinnym domu się nie przelewało. Od mamy i babci się nauczyłam, jak ugotować coś z niczego
Prezenterka zaznacza, że dużo czasu spędza w kuchni i jak przekonuje, zawsze da się przyrządzić coś smacznego, nawet gdy pod ręką nie ma zbyt wielu produktów. Tego nauczyła się w rodzinnym domu. Dorota Szelągowska uwielbia kulinarne eksperymenty, dlatego też chętnie podgląda, jak gotują inni i z ich pomysłów również czerpie inspiracje.
Nauka
MNiSW reaguje na problemy psychiczne w środowisku akademickim. Specjalny zespół ma opracować skuteczne rozwiązania

W środowisku naukowym rośnie świadomość znaczenia dobrostanu psychicznego i potrzeby budowania bezpiecznego miejsca – zarówno dla studentów, jak i kadry akademickiej. Z badania SWPS wynika, że wiele osób w tym środowisku zmaga się z silnym stresem, wypaleniem zawodowym oraz zaburzeniami lękowymi i depresyjnymi. Do tego dochodzi także coraz częściej występujący problem mobbingu i dyskryminacji. Tematem zajmuje się MNiSW, powołując specjalny międzyresortowy zespół, ale też same uczelnie.
Media
Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.