Anatolij Karpow w Polsce!
Prawdziwa gratka dla miłośników szachów – do Polski zawitał sam Anatolij Karpow.
Dwunasty szachowy mistrz świata był gościem specjalnym szachowego festiwalu „Szachy w Ustroniu łączą pokolenia”, a następnie, na specjalne zaproszenie Michała Kanarkiewicza, odwiedził stolicę, gdzie została zaplanowana symultana szachowa, której partnerem jest BNP Paribas Bank Polska.
Anatolij Karpow urodził się na Uralu i swoją przygodę z szachami rozpoczął bardzo wcześnie – już jako czterolatek. Sekrety poznał dzięki ojcu, który bardzo często zapraszał do gry swoich znajomych. A że chłopiec był chorowity i większość swojego czasu spędzał w domu, miał doskonałą okazję, by obserwować rozgrywki swojego ojca i nauczyć się szachów od podszewki.
Szachy to gra, która łączy przyjemne z pożytecznym – z jednej strony rozluźnia i daje rozrywkę,z drugiej rozwija ludzki umysł. Wymaga ciągłego analizowania oraz opracowywania przemyślanych strategii – kompetencji, które bardzo przydają się w życiu i biznesie.
Królewska gra jest znana na całym świecie, a miłość do szachownicy przechodzi z pokolenia na pokolenie. Staje się też coraz bardziej popularna w Polsce. Jest to zasługa m.in. propagatorów i pasjonatów szachów, takich jak np. Michał Kanarkiewicz, instruktor szachowy, autor książek o szachach i biznesowy trener strategicznego myślenia. To właśnie on zaprosił Anatolija Karpowa do Warszawy. Zaproszenie zostało przyjęte, stając się symbolem połączonych pokoleń, a także nadzieją, że korzyści ze zgłębiania tej królewskiej gry staną się udziałem rzeszy młodych ludzi również w kraju nad Wisłą. Szachy kształtują wytrwałość, uczą cierpliwości, pokory i determinacji – a są to cechy, które na pewno przydają się w kształtowaniu współczesnego świata.
Wizyta Anatolija Karpowa w Warszawie była możliwa dzięki wsparciu partnera wydarzenia BNP Paribas Bank Polska, a także zaangażowaniu Łukasza Turleja, wiceprezydenta FIDE i Andrzeja Matusiaka, prezesa Śląskiego Związku Szachowego, którzy zorganizowali przyjazd Karpowa do Polski.
Michał Kanarkiewicz – doradca strategiczny największych korporacji w Polsce i na świecie, wykładowca MBA, autor 5 książek, ekspert mediów, mówca inspiracyjny, utytułowany szachista i ambasador królewskiej gry w Polsce. https://michalkanarkiewicz.com/
BNP Paribas Bank Polska jest bankiem uniwersalnym, notowanym na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Bank oferuje klientom indywidualnym produkty oszczędnościowo-inwestycyjne oraz szeroką gamę kredytów (m.in. mieszkaniowych oraz konsumenckich). Przedsiębiorstwom (mikro, MŚP i korporacjom) dostarcza rozwiązania z zakresu finansowania działalności na rynku krajowym i międzynarodowym. Bank kieruje swoje usługi również do przedsiębiorstw z sektora rolno-spożywczego. Klientom segmentu bankowości prywatnej proponuje kompleksową ofertę w zakresie ochrony, optymalizacji i pomnażania majątku. Klienci Banku mogą również korzystać z usług doradztwa inwestycyjnego.
Misją BNP Paribas Bank Polska jest oferowanie w sposób odpowiedzialny nowatorskich rozwiązań finansowych, które pomogą klientom zmienić ich świat i będą wspierać lokalną gospodarkę. Bank jest częścią wiodącej międzynarodowej grupy bankowej BNP Paribas. Bank świadczy usługi poprzez sieć oddziałów bankowych oraz stoisk bankowych w centrach handlowych na terenie całego kraju. Produkty kredytowe dostępne są również za pośrednictwem punktów w sklepach partnerskich, także w wybranych sieciach dealerów samochodów.

Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery

Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów

Świąteczna Giełda Winyli w Galerii Turzyn
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.