DR MARCIN SZYMAŃSKI - "PRZEMYSŁ POZAWŁÓKIENNICZY w ŁODZI w PRL-u" - UŁ w EMPIKU
Empik S.A.
ul. Marszałkowska 104/122
00-017 Warszawa
iwona.kazmierczak|empik.com| |iwona.kazmierczak|empik.com
+48 603 117 072
www.empik.com
Projekt wiedza - Uniwersytet Łódzki w Empiku
Dr Marcin Szymański – „Gramofony, cukierki i piwo. Przemysł pozawłókienniczy w Łodzi w PRL-u.”
23 stycznia, godz. 18:00
Empik Manufaktura, Łódź, ul. Karskiego 5
Łódź jest kojarzona przede wszystkim z sercem polskiego przemysłu tekstylnego, jednak w drugiej połowie XX wieku - na skutek decyzji władz państwowych - pojawiły się w mieście także inne gałęzie wytwórczości. W Łodzi produkowano m.in. słynne wzmacniacze audio i gramofony, a także cukierki, maszyny czy zegary. Spotkanie - w ramach comiesięcznego cyklu „Projekt wiedza - Uniwersytet Łódzki w Empiku” – będzie okazją do przypomnienia tych przedmiotów będących nie tylko pamiątkami przeszłości, ale też często świadectwem udanego wzornictwa i myśli technicznej. Po łódzkim parku przemysłowym w czasach PRL-u oprowadzi dr Marcin Szymański, historyk z Uniwersytetu Łódzkiego. Prelegent jest autorem książek i artykułów m.in. o historii piwowarstwa, elektryfikacji oraz przemysłowcach łódzkiego regionu. Poza pracą naukową współpracuje z muzeami, organizuje wystawy, tworzy projekty wystawiennicze oraz edukacyjne. W wolnym czasie zbiera nietypowe starocie, gra w gry planszowe i uczy się szermierki klasycznej.

Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery

Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów

Świąteczna Giełda Winyli w Galerii Turzyn
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.