Komunikaty PR

Forestlight Games rozwija działalność o sektor gier mobilnych

2020-12-10  |  10:30
Biuro prasowe

 

Forestlight Games – producent i wydawca gier na PC i konsole – dywersyfikuje działalność o sektor gier mobilnych poprzez spółkę zależną. Pixel Trapps, bo o niej mowa, aktualnie pracuje nad pięcioma produkcjami mobilnymi. Wśród nich są projekty z portfolio produkcyjnego Forestlight Games, które Pixel Trapps przenosi do wersji mobilnych. Pierwsze z gier trafią na rynek na przełomie 2020/2021. Jednocześnie spółka zależna planuje przeprowadzenie prywatnej emisji udziałów o wartości 0,9 mln zł. Celem oferty będzie m.in. wsparcie projektów własnych oraz przygotowanie prototypu wysokobudżetowej gry mobilnej.

Forestlight Games pracuje nad kilkoma produkcjami, które w przyszłym roku pojawią się w wersji na PC. Jednocześnie spółka chce przystosować swoje autorskie projekty na konsole nowej generacji, platformy VR, ale i urządzenia mobilne, co będzie możliwe dzięki jej spółce zależnej Pixel Trapps. – Do tej pory nie oferowaliśmy graczom gier mobilnych. Ponieważ mobilki to jeden z szybciej rosnących segmentów gier wideo, chcemy być rozpoznawalnym i znaczącym beneficjentem także i tego obszaru. Będzie to możliwe dzięki naszej spółce zależnej Pixel Trapps, która już pracuje nad pięcioma projektami. Przeniesie m.in. wybrane tytuły z naszego portfolio na urządzenia mobilne. W pierwszej kolejności Electro Ride i Dorian Morris Adventure, wkrótce także i nasze duże gry, jak Wedding Designer, czy The Pope – mówi Tomasz Mazur, prezes zarządu Forestlight Games.

Electro Ride i Dorian Morris Adventure trafią na rynek w wersji mobilnej w Q1 2021. Electro Ride zadebiutuje też na Android TV. W wersjach mobilnych pojawią się również Wedding Designer oraz symulator papieża. Electro Ride to produkcja neonowych legend motoryzacyjnych z czasów PRL' u. Wydawcą gry w wersji na PC jest Forestlight Games. Projekt nominowany był do nagrody Best Indie Game na Digital Dragons. Dorian Morris Adventure to pierwszy tytuł z portfolio produkcyjnego FLG, który swoją premierę na Steam miał 16 listopada br. Fabuła gry koncentruje się na historii chłopca - Doriana Morrisa, który decyduje się poznać sekrety swojego zaginionego dziadka, sławnego podróżnika. W tym celu wyrusza w pełną przygód podróż, która jest wyprawą w głąb jego umysłu.

Model biznesowy Pixel Trapps zakłada tworzenie kilku gier typu casul oraz jednej lub dwóch dużych gier rocznie. Spółka obecnie rozpoczęła testową dystrybucję dwóch gier typu casual: Blind Shot oraz Coloraid. Obie gry są testowane w Nowej Zelandii oraz Kanadzie. Większościowym udziałowcem Pixel Trapps jest Forestlight Games, które posiada 52 proc. udziałów spółki.

- Wykorzystując szanse rynkowe oraz kompetencje doświadczonego zespołu Pixel Trapps, liczymy na to, że mobilne odsłony naszych tytułów znajdą szerokie grono nowych odbiorców. Zwłaszcza, że rynek gier mobilnych przynosi dynamicznie rosnące dochody. Chcemy w Pixel Trapps koncentrować się nie tylko na klasycznych kanałach dystrybucji, ale także zaistnieć w sektorze mobilnego e-sportu, czy na platformie Android TV – dodaje prezes zarządu Forestlight Games.  

Pixel Trapps, przy współpracy z Forestlight Games, planuje przeprowadzenie prywatnej emisji udziałów w ramach której chce pozyskać od inwestorów 0,9 mln zł. Środki z oferty zostaną przeznaczone m.in. na stworzenie prototypu dużej gry mobilnej oraz wsparcie kilku projektów własnych, aktualnie rozwijanych oraz planowanych. – Część kwoty z emisji przeznaczymy także na bieżące koszty działalności spółki oraz proces przekształcenia w Spółkę Akcyjną, jako element przygotowanie do późniejszego upublicznienia akcji – komentuje Tomasz Mazur.

Forestlight Games także jest w trakcie przekształcenia w Spółkę Akcyjną. Proces powinien zakończyć się w styczniu 2021. Poprzedzać on będzie planowany na połowę przyszłego roku, debiut Forestlight Games na NewConnect.

Od 2018 r. do 2020 r. rynek gier mobilnych wzrósł o 25%, szacuje się, że do 2023 r. wzrośnie o kolejne 25%. Jednocześnie wartość całego rynku gier w 2020 r. szacowana jest na 164,6 mld USD, z czego 76,7 mld USD to gry mobilne.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Hobby Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery Biuro prasowe
2024-12-19 | 11:30

Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery

Mistrzostwa Świata Międzynarodowej Federacji Szachowej (FIDE) w Szachach Szybkich i Błyskawicznych, jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń szachowych na świecie, zadebiutują w
Hobby Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów
2024-12-19 | 11:00

Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów

Sukces parków Majaland Momentum Leisure w Polsce to więcej niż rozwój firmy. To symbol ogromnego potencjału branży rekreacyjnej w kraju i regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Hobby Świąteczna Giełda Winyli w Galerii Turzyn
2024-12-05 | 14:00

Świąteczna Giełda Winyli w Galerii Turzyn

Już w najbliższą sobotę, 7 grudnia, w godzinach 11:00 – 18:00 wspólnie z 33’45’’ recordstore zapraszamy do Galerii Turzy na przedświąteczną Giełdę Winyli!

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.