Komunikaty PR

Gry komputerowe - rozrywka czy 12-sta muza? | Podcast Edukontra

2021-02-11  |  09:00
Biuro prasowe

Coraz częściej szukamy rozrywki w wirtualnym świecie. Aż 16 milionów Polaków gra w gry. 60 proc. z nich gra każdego dnia. Co ciekawe, 47 proc. graczy to kobiety. W Polsce gry produkuje obecnie 440 firm. Tylko w 2019 roku dochody z ich sprzedaży osiągnęły blisko 2,3 mld. zł. Każdego roku na rynku pojawia się 480 nowości (dane GIC i PARP: „The game industry of Poland — Report 2020”).

Dlaczego gry zyskały tak wielką popularność?

Dla dużej części graczy granie to pasja. Dla wielu, to sposób na oderwanie się od rzeczywistości i sposób na relaks. W grach szukamy też adrenaliny i emocji. Lubimy mieć inną tożsamość, zyskiwać nowe umiejętności i… wygrywać. Gry dają również możliwość przynależności do grupy – społeczności gamerów.

Wszystko to sprawia, że gry stały się jednym z naszych najlepszych produktów eksportowych. Polska branża gier od lat jest jednym z najważniejszych sektorów gospodarki oraz kultury kraju.

Wśród największych producentów gier wymienia się: CD PROJEKT, Ten Square Games, PlayWay i 11 bit Studios. CD PROJEKT jest obecnie najwyżej wycenianą spółką na GPW. Któż nie zna tak słynnych gier, jak Wiedźmin czy najnowszy, od dawna wyczekiwany, Cyberpunk 2077?

Gamedev, czyli tworzenie gier komputerowych, to w Polsce stosunkowo nowa branża, lecz wśród branż kreatywnych rozwija się najlepiej. W ostatniej dekadzie rozrosła się na ogromną skalę.

Jaka jest jej przyszłość? Czy w niedługim czasie okulary VR znajdą się na wyposażeniu każdego polskiego domu, tak jak dziś telewizor? Czy gry komputerowe wpisywane będą na listy lektur?

O rozwoju polskiego rynku gamingowego oraz o tym, w jaki sposób gry tworzą najwięksi, rozmawiają:

  • dr Justyna Janik – wykładowca, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ;
  • Marcin Jaśkiewicz – CEO Simteract, deweloper gier z gatunku premium indie simulation;
  • Piotr Gamracy – wicedyrektor ds. sektora kreatywnego w Krakowskim Parku Technologicznym, organizator targów Digital Dragons.

Gaming to jedna z niewielu branż, która zyskała na pandemii.

Posłuchaj podcastu na Spotify:
https://open.spotify.com/episode/6Fp2dts1tWKKPaKXyvrdM2

lub obejrzyj dyskusję z ekspertami na YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=-b4wfrJCxxY&t=197s

Projekt Edukontra został sfinansowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu "Dialog".

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Hobby Platige Image prezentuje Game Cinematic Showreel Biuro prasowe
2024-04-10 | 11:07

Platige Image prezentuje Game Cinematic Showreel

Platige Image, polskie studio animacji, mające w swoim portfolio projekty realizowane dla tak kultowych gamingowych tytułów, jak Call of Duty, Resident Evil, Total War, czy God of War
Hobby Już jutro oficjalna prezentacja Betard Sparty Wrocław
2024-03-21 | 17:30

Już jutro oficjalna prezentacja Betard Sparty Wrocław

Żużlowi wicemistrzowie Polski 2023, Betard Sparta Wrocław, są gotowi na nowy sezon. Zanim wyjadą na tor, już jutro spotkają się z kibicami podczas oficjalnej prezentacji w Magnolia Park.
Hobby Warsztaty fotograficzne
2024-03-07 | 23:00

Warsztaty fotograficzne

Humanosh House zaprasza na warsztaty fotograficzne. jeśli chcesz zyskać nową pasję i nowych znajomych, przyjdź do nas!

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Maria Sadowska: Często kupujemy ubrania tylko na jeden sezon, a powinniśmy recyklingować modę. Ja jestem królową second handów

Wokalistka zauważa, że co kilka miesięcy do sprzedaży trafiają nowe kolekcje ubrań, a te, które jeszcze nie są zniszczone i mogłyby się przydać innym, lądują na śmietniku. Podobnie jest z różnymi urządzeniami elektronicznymi, sprzętem RTV i AGD. Nowe modele z dnia na dzień wypierają starsze, a góra elektrośmieci stale rośnie. Maria Sadowska apeluje więc, by zadać sobie trochę trudu i niepotrzebne telefony, tablety czy komputery oddać do odpowiedniego punktu, z którego trafią do recyklingu i utylizacji. Artystka docenia też kreatywność swojego męża, który maluje obrazy na starych, skórzanych kurtkach i tworzy w ten sposób nietuzinkowe elementy garderoby.

Media

Edyta Herbuś: Program „Tańcząca ze światem” łączy ze sobą moją pasję do podróży, tańca i odkrywania świata. Podczas nagrań wskakuję z jednej półki energetycznej w drugą

W nowej odsłonie programu „Tańcząca ze światem” Edyta Herbuś zabierze widzów do Jordanii. Jak zaznacza, plan wyjazdu był bardzo intensywny. Przez dziewięć dni ekipa realizująca pracowała po 12 godz., by pokazać niezwykłe, kulturowe i historyczne bogactwo tego fascynującego kraju. Tancerka zdradza też, że te wyjątkowe miejsca pozwoliły jej odkryć w sobie uśpione pokłady wrażliwości i stały się powodem wielu wzruszeń.

Konsument

Brytyjscy naukowcy dowiedli, że odczuwania szczęścia można się nauczyć. Trzeba jednak stale to ćwiczyć

Sześcioletnie badania, połączone z prowadzeniem kursów uczących tego, jak poprawić samopoczucie i stać się człowiekiem szczęśliwym, wykazały, że stosując odpowiednie strategie, można uzyskać zadowalające rezultaty. Przejście kursu prowadzonego przez naukowców z Uniwersytetu Bristolskiego umożliwia poprawę parametrów świadczących o samopoczuciu nawet o 15 proc. Okazuje się jednak, że zalecane ćwiczenia należy wykonywać trwale – w przeciwnym razie następuje regres do poziomu sprzed ich wdrożenia. Dobre wyniki badań skłoniły ich autora do wydania poradnika. Jego polskojęzyczna wersja ukaże się w maju.