Komunikaty PR

Gry komputerowe - rozrywka czy 12-sta muza? | Podcast Edukontra

2021-02-11  |  09:00
Biuro prasowe

Coraz częściej szukamy rozrywki w wirtualnym świecie. Aż 16 milionów Polaków gra w gry. 60 proc. z nich gra każdego dnia. Co ciekawe, 47 proc. graczy to kobiety. W Polsce gry produkuje obecnie 440 firm. Tylko w 2019 roku dochody z ich sprzedaży osiągnęły blisko 2,3 mld. zł. Każdego roku na rynku pojawia się 480 nowości (dane GIC i PARP: „The game industry of Poland — Report 2020”).

Dlaczego gry zyskały tak wielką popularność?

Dla dużej części graczy granie to pasja. Dla wielu, to sposób na oderwanie się od rzeczywistości i sposób na relaks. W grach szukamy też adrenaliny i emocji. Lubimy mieć inną tożsamość, zyskiwać nowe umiejętności i… wygrywać. Gry dają również możliwość przynależności do grupy – społeczności gamerów.

Wszystko to sprawia, że gry stały się jednym z naszych najlepszych produktów eksportowych. Polska branża gier od lat jest jednym z najważniejszych sektorów gospodarki oraz kultury kraju.

Wśród największych producentów gier wymienia się: CD PROJEKT, Ten Square Games, PlayWay i 11 bit Studios. CD PROJEKT jest obecnie najwyżej wycenianą spółką na GPW. Któż nie zna tak słynnych gier, jak Wiedźmin czy najnowszy, od dawna wyczekiwany, Cyberpunk 2077?

Gamedev, czyli tworzenie gier komputerowych, to w Polsce stosunkowo nowa branża, lecz wśród branż kreatywnych rozwija się najlepiej. W ostatniej dekadzie rozrosła się na ogromną skalę.

Jaka jest jej przyszłość? Czy w niedługim czasie okulary VR znajdą się na wyposażeniu każdego polskiego domu, tak jak dziś telewizor? Czy gry komputerowe wpisywane będą na listy lektur?

O rozwoju polskiego rynku gamingowego oraz o tym, w jaki sposób gry tworzą najwięksi, rozmawiają:

  • dr Justyna Janik – wykładowca, Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ;
  • Marcin Jaśkiewicz – CEO Simteract, deweloper gier z gatunku premium indie simulation;
  • Piotr Gamracy – wicedyrektor ds. sektora kreatywnego w Krakowskim Parku Technologicznym, organizator targów Digital Dragons.

Gaming to jedna z niewielu branż, która zyskała na pandemii.

Posłuchaj podcastu na Spotify:
https://open.spotify.com/episode/6Fp2dts1tWKKPaKXyvrdM2

lub obejrzyj dyskusję z ekspertami na YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=-b4wfrJCxxY&t=197s

Projekt Edukontra został sfinansowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu "Dialog".

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Hobby Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach Biuro prasowe
2025-06-05 | 06:00

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

9 czerwca na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Archiwów. Archiwa Państwowe w Polsce już po raz osiemnasty aktywnie włączą się w wydarzenie,
Hobby Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery
2024-12-19 | 11:30

Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery

Mistrzostwa Świata Międzynarodowej Federacji Szachowej (FIDE) w Szachach Szybkich i Błyskawicznych, jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń szachowych na świecie, zadebiutują w
Hobby Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów
2024-12-19 | 11:00

Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów

Sukces parków Majaland Momentum Leisure w Polsce to więcej niż rozwój firmy. To symbol ogromnego potencjału branży rekreacyjnej w kraju i regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne

Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Prawo

Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.