Komunikaty PR

Ile czasu średnio trwa wideo na TikToku? Wyniki badań agencji GetHero

2020-04-29  |  12:00
Biuro prasowe
Do pobrania png ( 0.17 MB )

TikTok zdobywa coraz większe uznanie użytkowników na całym świecie. W lutym br. aplikacja odnotowała rekordową ilość pobrań - 113 mln[1]. Agencja GetHero z Wrocławia przeprowadziła kolejne badania dot. TikToka. Dowiadujemy się z nich m.in. ile czasu trwa przeciętne nagranie w aplikacji oraz jak długie wideo na TikToku powinno się nagrywać, aby utrzymać uwagę użytkowników.

Popularna, już nie tylko wśród nastolatków, platforma TikTok powstała w wyniku połączenia aplikacji o tej samej nazwie oraz musical.ly. Już dwa lata temu platforma była dostępna aż w 150 krajach i przetłumaczona na 75 języków[2]. Jej popularność wśród użytkowników na całym świecie stale rośnie. Duży wpływ na zainteresowanie aplikacją mają charakterystyczne dla niej formaty np. lip-synctransitioncomedy duettutorial (DIY) czy live.

Ile średnio trwa wideo na TikToku?

Treści publikowane na TikToku są znacznie krótsze od tych, na które trafiamy w innych mediach społecznościowych. Jak wynika z najnowszych badań agencji GetHero, twórcy internetowi dostarczający content w aplikacji TikTok zazwyczaj publikują materiały wideo, których czas trwania nie przekracza 16 sekund. Oczywiście platforma umożliwia nagrywanie i publikowanie dłuższych filmów, ale wymagają one większego zaangażowania ze strony twórcy oraz solidnego planu komunikacji, aby film utrzymywał uwagę od początku do końca. Badania potwierdzają, że największą uwagę na TikToku utrzymują treści trwające poniżej 30 sekundNa podstawie przeprowadzonych badań możemy stwierdzić, że ponad 94% udostępnionych na platformie filmów trwało do 30 sekund. Zauważyliśmy również, że próg tolerancji użytkowników dotyczący długości materiałów kończy się na 30 sekundach.W przypadku dłuższych treści trudniej jest utrzymać uwagę widza. Materiały takie muszą być zaskakujące i przemyślane, aby nie zanudzić odbiorców. Wyniki naszych badań potwierdzają, że użytkownicy TikToka w dalszym ciągu doceniają krótkie i wartościowe treści publikowane przez twórców - mówi Magdalena Wysocka, project manager w agencji GetHero, ekspert komunikacji na platformie TikTok.

Walka o fanów

Rosnące zainteresowanie mediami społecznościowymi przyczyniło się do wzrostu ilości twórców internetowych, którzy za ich pośrednictwem dostarczają swoim fanom różnorodnego contentu. Liczba publikowanych treści jest na tyle wysoka, że nie jesteśmy w stanie zobaczyć wszystkiego. Dla niektórych użytkowników social mediów nawet kilkudziesięciosekundowy film może okazać się zbyt długi i zostanie wyłączony. Twórcy internetowi są zmuszeni do nieustannej walki o wzbudzenie zainteresowania swoimi treściami, dlatego starają się, aby publikowane przez nich materiały były krótkie i atrakcyjne. Przykładowo, ponad 72% badanych przez agencje GetHero produkcji trwała do 15 sekund. Co ciekawe, z badań wynika również, że przeciętne wideo z aplikacji w Polsce trwa 16 sekund. Warto tu zaznaczyć, że sama platforma nastawiona jest zdecydowanie na krótkie treści. Jednym z elementów aplikacji, który wywiera duży wpływ na długość zamieszczanych treści na platformie jest biblioteka muzyczna TikToka, w której przeważnie znajdziemy utwory trwające nie więcej niż 30 sekund.

Rozwój platformy

Twórcy TikToka zdają sobie sprawę z tego, że do utrzymania stałych użytkowników i pozyskania nowych konieczne jest wprowadzanie nowych funkcjonalności. Stąd też od niedawna TikTokerzy mają możliwość dodawania do materiału mówionej ścieżki dźwiękowej na etapie jego montażu. Wszystko w ramach nowej funkcji - Voiceover. Duży wpływ na rozwój aplikacji mają także popularni twórcy internetowi - sami wyznaczają trendy, które wzbudzają zainteresowanie pozostałych użytkowników. Użytkownicy platformy w publikowanych materiałach często nawiązują do aktualnych wydarzeń, duża część publikacji z ostatnich miesięcy nawiązuje do pandemii wirusa COVID-19. Działania edukacyjne, dotyczące wirusa i jego profilaktyki, prowadzi na TikToku Światowa Organizacja Zdrowia.

 


[1] SensorTower

[2] „Kim są polscy użytkownicy TikToka?” – raport GetHero

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Hobby Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery Biuro prasowe
2024-12-19 | 11:30

Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery

Mistrzostwa Świata Międzynarodowej Federacji Szachowej (FIDE) w Szachach Szybkich i Błyskawicznych, jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń szachowych na świecie, zadebiutują w
Hobby Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów
2024-12-19 | 11:00

Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów

Sukces parków Majaland Momentum Leisure w Polsce to więcej niż rozwój firmy. To symbol ogromnego potencjału branży rekreacyjnej w kraju i regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Hobby Świąteczna Giełda Winyli w Galerii Turzyn
2024-12-05 | 14:00

Świąteczna Giełda Winyli w Galerii Turzyn

Już w najbliższą sobotę, 7 grudnia, w godzinach 11:00 – 18:00 wspólnie z 33’45’’ recordstore zapraszamy do Galerii Turzy na przedświąteczną Giełdę Winyli!

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dom i ogród

Radosław Majdan: Jestem zniesmaczony tym, ile czasu poświęciliśmy na załatwianie pozwoleń na budowę domu. Teraz zastanawiamy się, czy nie wybrać planu B

Były piłkarz przyznaje, że w przypadku jego małżeństwa droga do budowy wymarzonego domu w Konstancinie-Jeziornie okazała się niezwykle długa, kręta i bardziej skomplikowana, niż się spodziewali. Uzyskiwanie niezbędnych pozwoleń trwało ponad dwa lata i nie zakończyłoby się sukcesem, gdyby nie pomoc specjalisty, który miał w tym doświadczenie. W obliczu tych problemów i kolejnych wyzwań przyszło jednak zwątpienie i myśl o rezygnacji z kontynuowania tego projektu. Radosław Majdan podkreśla jednak, że niezależnie od tego, jaką decyzję podejmą, za jakiś czas będą mieli własny, piękny dom.

Problemy społeczne

Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji

Udział osób starszych w populacji Polski będzie się stopniowo zwiększał i w 2050 roku wyniesie 34 proc. Dla porównania w 12 największych miastach będzie to 31 proc. – wynika z raportu Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich. To oznacza, że metropolie – chociaż nie wszystkie – będą się starzeć nieco wolniej niż reszta kraju. Z tym procesem wiąże się szereg wyzwań dla samorządów i zadań związanych m.in. z przygotowaniem usług dla zróżnicowanej grupy seniorów i dostosowania przestrzeni miejskiej.

Farmacja

Nowoczesne formy podania leków pozwalają uniknąć hospitalizacji. To duże ułatwienie dla pacjentów z chorobami przewlekłymi

Opracowywanie nowoczesnych form podania leków to odpowiedź na stale rosnącą liczbę pacjentów z chorobami przewlekłymi, m.in. onkologicznymi, hematologicznymi i psychiatrycznymi. Jeden zastrzyk zamiast codziennego łykania tabletek, wlewów czy klasycznych chemioterapii ułatwia życie pacjentom, pozwalając im uniknąć hospitalizacji, stresu i ryzyka z tym związanego oraz szybciej wrócić do codziennych zajęć. To także korzyść dla personelu medycznego i systemu ochrony zdrowia. Inicjatorzy kampanii „Podanie ma znaczenie” podkreślają, że pacjent powinien mieć wpływ na wybór formy przyjmowanego leku.