Komunikaty PR

Iron VR przeniesie do świata VR Lust for Darkness oraz Alaskan Truck Simulator

2020-11-24  |  13:30
Biuro prasowe

Iron VR – spółka zależna producenta gier z gatunku Virtual Reality Carbon Studio zawarła umowę z Movie Games na przeniesienie dwóch tytułów z portfolio warszawskiego studia na platformy wirtualnej rzeczywistości. Chodzi o grę typu horror Lust for Darkness oraz produkcję typu symulator z elementami survivalowymi – Alaskan Truck Simulator. Prace nad adaptacją gier w świecie VR rozpoczną się w przyszłym roku. Obecnie Iron VR szykuje się do emisji akcji, która poprzedza planowany na Q2 2021 debiut spółki na rynku NewConnect.

- Tak jak zapowiadaliśmy, wspólnie z Movie Games dokonaliśmy wyboru dwóch tytułów z ich portfolio, które w naszej ocenie idealnie wpisują się w technologię wirtualnej rzeczywistości. Lust for Darkness oraz Alaskan Truck Simulator to projekty, które wywołują w graczach sporo emocji, tym bardziej cieszy nas, że mamy możliwość przygotowania VR-owych odsłon tych trzymających w napięciu projektów. Prace rozpoczniemy w przyszłym roku. Chcemy żeby tytuły zadebiutowały na większości głównych platform VR-owych  – mówi Karolina Koszuta, prezes Iron VR i członek zarządu Carbon Studio.

Iron VR rozpoczęło współpracę w Movie Games w sierpniu br. Wówczas warszawskie studio nabyło 10 proc. akcji Iron VR. W tym samym czasie do grona akcjonariuszy spółki dołączyły osoby związane z branżą gier wideo.

- Lust For Darkness to gra, która de facto otworzyła nam drzwi do świata horrorów. Gra została bardzo dobrze przyjęta przez graczy, w związku z czym jako pierwsza z naszych produkcji z tego gatunku powinna trafić do świata wirtualnej rzeczywistości. Iron VR zajmie się również adaptacją części gier z innych spółek Rodziny Movie Games – mówi Mateusz Wcześniak, prezes zarządu Movie Games.

Lust for Darkness to tytuł z gatunku horror, który ukazał się na platformie Steam w czerwcu 2018 roku. Gracz wciela się w postać Jonathana Moona, który otrzymuje list od zaginionej rok temu żony. Kierując się informacjami zawartymi w wiadomości, mężczyzna udaje się do posiadłości na odludziu. W tym samym czasie w budynku dochodzi do przerażającej ceremonii tajemniczego kultu, podczas której otwierają się bramy do innego świata.

Za produkcję Alaskan Truck Simulator, symulatora kierowcy ciężarówki przemierzającego Alaskę odpowiada Road Studio S.A., spółka zależna Movie Games. – Cieszę się, że mamy możliwość współpracy ze spółką, która czerpie technologię i doświadczenie od Carbon Studio, polskiego pioniera w dziedzinie wirtualnej rzeczywistości. Wierzę, że razem uda nam się stworzyć ciekawe projekty. Alaskan Truck Simulator przeniesie graczy do dzikiej i mroźnej Alaski, gdzie będzie czekało na nich mnóstwo ciekawych wyzwań. Wirtualna rzeczywistość z pewnością pozwoli jeszcze realistyczniej odwzorować ten specyficzny klimat – komentuje Maciej Nowak, prezes zarządu Road Studio.  

Alaskan Truck Simulator jest produkcją z gatunku symulatorów osadzoną na terenie Alaski. Jako kierowca ciężarówki gracz będzie zmuszony  dbać o zapasy żywności, a nawet zastawiać pułapki na mniejsze zwierzęta. Wszystko w świetle zmagań z zaskakującymi, groźnymi wyzwaniami na drogach najmroźniejszego stanu USA. Tytuł znajduje się na TOP Wishlist platformy Steam.

Główną działalnością Iron VR jest tworzenie mniejszych gier na własnych IP, które będą oparte o zaawansowany koncept rozgrywki. Spółka zakłada produkcję kilku gier rocznie, przy budżecie ok. 100-300 tys. zł na każdą z gier.  Pierwszym autorskim tytułem studia będzie Holy Chick! an Escape Room Game. Głównym celem gry jest podróż rakietą na Księżyc. Po drodze gracz spotka wiele pułapek, a nawet monstrualne kurczaki. Produkcja z gatunku Escape Room zadebiutuje w Q1 2021 na platformach PC VR. Docelowo projekt pojawi się na większości platform wirtualnej rzeczywistości.

W Q2 2021 Iron VR chce dołączyć do grona spółek publicznych notowanych na NewConnect. Wcześniej spółka przeprowadzi emisję akcji w formule crowdinvestingu. Wkrótce więcej szczegółów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Hobby Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery Biuro prasowe
2024-12-19 | 11:30

Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery

Mistrzostwa Świata Międzynarodowej Federacji Szachowej (FIDE) w Szachach Szybkich i Błyskawicznych, jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń szachowych na świecie, zadebiutują w
Hobby Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów
2024-12-19 | 11:00

Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów

Sukces parków Majaland Momentum Leisure w Polsce to więcej niż rozwój firmy. To symbol ogromnego potencjału branży rekreacyjnej w kraju i regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Hobby Świąteczna Giełda Winyli w Galerii Turzyn
2024-12-05 | 14:00

Świąteczna Giełda Winyli w Galerii Turzyn

Już w najbliższą sobotę, 7 grudnia, w godzinach 11:00 – 18:00 wspólnie z 33’45’’ recordstore zapraszamy do Galerii Turzy na przedświąteczną Giełdę Winyli!

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.