Jasiek Mela inspiruje do działania w ramach programu „Wakacyjna AktywAKCJA”
Znany podróżnik i działacz społeczny Jasiek Mela został ambasadorem programu grantowego „Wakacyjna AktywAKCJA”, którego pomysłodawcą oraz realizatorem jest Fundacja Polskiego Funduszu Rozwoju (www.fundacjapfr.pl). Projekt zakłada wsparcie finansowe tych organizacji, które planują aktywizować dzieci i młodzież w okresie letniego wypoczynku.
Fundacja PFR wystartowała z programem dotacyjnym, wspierającym realizację lokalnych projektów wakacyjnych w całej Polsce. Ambasadorem akcji został znany podróżnik i działacz społeczny Jasiek Mela. Najmłodszy w historii zdobywca dwóch biegunów w jednym roku (w wieku 15 lat), a zarazem pierwsza osoba z niepełnosprawnością, która tego dokonała, zachęca do udziału w projekcie poprzez zgłaszanie ciekawych pomysłów dotyczących aktywizacji dzieci i młodzieży na świeżym powietrzu w okresie letnim. Społecznik oraz zdobywca wielu szczytów świata, m.in. „Dachu Afryki”, czyli Kilimandżaro oraz Elbrus, na potrzeby promocji projektu wystąpił w spocie reklamowym (https://youtu.be/IOqOve5tb8E). Jasiek Mela nie ukrywa, że założenia projektu są odpowiedzią na problemy, z którymi sam się wielokrotnie borykał jako prezes Fundacji „Poza Horyzonty”.
- Jako osoba od lat zaangażowana w działalność społeczną, wiem, że często barierą w realizacji naszych zamierzeń i pomysłów nie jest brak kreatywności, ale ograniczone możliwości finansowe. Aktywne i kreatywne spędzanie wakacji jest kluczowym elementem prawidłowego rozwoju dzieci i młodzieży. Pozwala doskonalić ich umiejętności i pasję, poprawiać kondycję fizyczną, która przekłada się na lepsze samopoczucie psychiczne. Mam nadzieję, że dzięki wsparciu Fundacji PFR wielu młodych ludzi spełni w te wakacje swoje marzenia – przekonuje ambasador akcji.
Masz pomysł na letnie zajęcia dla dzieci? Zrealizuj go z Fundacją PFR!
„Wakacyjna AktywAKCJA” daje szansę na realizację najciekawszych pomysłów związanych z aktywnym, letnim wypoczynkiem dzieci i młodzieży. Zgłaszane do programu projekty powinny dotyczyć działań rekreacyjnych, przy czym ich zakres jest bardzo szeroki – mogą to być zabawy, zwiedzanie, działania artystyczne, kulturalne czy sportowe – najważniejsze, aby uczestnicy spędzili ten czas wartościowo i beztrosko.
Przy ocenie projektu Komisja Programowa będzie brała pod uwagę w szczególności: kreatywność i pomysłowość projektu, dopasowanie do potrzeb grup odbiorców, jakość inicjatywy oraz spodziewane rezultaty. Dodatkowo punktowane będą projekty realizowane w województwach wschodnich, w miejscowościach do 60 tys. mieszkańców, a także te zawierające komponent edukacyjny.
Zwycięskie projekty otrzymają dofinansowanie do 5000 zł. Nabór trwa do 21 czerwca 2021 roku, a zadania należy zrealizować w okresie lipca i sierpnia. O środki mogą ubiegać się: szkoły podstawowe, stowarzyszenia, fundacje, organizacje pozarządowe, domy dziecka, rodzinne domy dziecka, świetlice szkolne, świetlice środowiskowe, kościelne jednostki organizacyjne mające siedzibę na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, biblioteki, kluby sportowe, domy kultury, placówki oświatowe i opiekuńcze, koła gospodyń wiejskich, ośrodki socjoterapii, a także ośrodki wychowawcze.
Wnioski o przyznanie grantu można składać na stronie www.fundacjapfr.pl/wakacyjna_aktywakcja.

Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery

Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów

Świąteczna Giełda Winyli w Galerii Turzyn
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.