Komunikaty PR

Ołowiany rysik i skórka od chleba, czyli praprzodkowie… ołówka!

2022-04-28  |  11:00
Biuro prasowe
Do pobrania info pras ( 1.67 MB )

Ołówek, który przypomina ten współczesny, narodził się w XIV wieku i miał postać pręcika wykonanego z cyny i ołowiu, który dodatkowo owijano kawałkiem skóry. Używano go do szkicowania, a rysunki poprawiano kawałkiem… chleba. Gdy w połowie XVI wieku w Anglii odkryto bogate złoża grafitu, okazało się, że jest on znacznie lepszym narzędziem piśmienniczym. Zostawiał ciemniejszy ślad lecz miał wadę - wymagał większej ochrony, gdyż łatwo kruszył się i rozpadał w rękach. Dlatego postanowiono grafitowe serce oprawiać w drewnianą obudowę. Tak narodził się ołówek, który znamy dzisiaj. I chociaż z ołowiem nie ma już nic wspólnego, ślady historii pozostały w nazwie, którą ołówek zawdzięcza swojemu ołowiowemu praprzodkowi. Podobno grafit nazywano też „czarnym ołowiem”...

Współcześnie wkłady ołówków są wykonane z mieszanki grafitu i kaolinu (glinki). Im więcej w składzie grafitu, tym ołówek jest bardziej miękki, a im więcej kaolinu, tym jest twardszy. Kierując się oznaczeniami na ołówkach, łatwo można dobrać odpowiedni dla swoich potrzeb.

  • Ołówki twarde oznacza się literą H. Najczęściej używane są do rysunku technicznego, kreślenia konturów czy szkicowania.
  • Ołówki o pośredniej twardości są najbardziej popularne i uniwersalne. Ich oznaczenia to HB i F. Łatwo je zetrzeć gumką, są odpowiednie zarówno do pisania, jak i rysowania.
  • Ołówki miękkie są oznaczone literą B. Najczęściej wykorzystywane są do cieniowania i rysowania grubszych linii.

Na masową skalę ołówki zaczęto produkować w XVII wieku, a pierwsze, które miały drewniany korpus były niemalowane. Dzisiaj możemy przebierać w różnorodnych wersjach i kolorach tego popularnego narzędzia piśmienniczego. Drewniany korpus to tylko jedna z opcji. Bardziej ekologicznym wyborem są przyjazne dla środowiska, bezdrzewne ołówki grafitowe wykonane w 57% do 65% z materiałów z recyklingu, takie jak Ołówki BIC® ECOlutions Evolution Original oraz Black. Można je dostać w wersji z gumką lub bez, w kolorze zielonym (wersja Original) albo czarnym ze złotym napisem (model Black).

Oprócz klasycznych ołówków grafitowych, warto mieć pod ręką także ołówek automatyczny z wkładami o różnej grubości i twardości. Nie trzeba go temperować, jest wyjątkowo precyzyjny, idealny do dopracowywania detali. Co więcej, dzięki możliwości wymiany oraz uzupełniania wkładów ołówki automatyczne są bardzo ekonomiczne i ekologiczne. Warto szukać takich jak ołówek automatyczny BIC® ECOlutions Matic, który w 65% został wykonany z surowców z recyklingu.

Ołówki z recyklingu poleca BIC

Ołówki grafitowe BIC® ECOlutions Evolution Original

Przyjazne dla środowiska, bezdrzewne ołówki grafitowe wykonane w 50% oraz 57% z materiałów z recyklingu i opatrzone ekologicznym certyfikatem NF Envirennement. Dostępne z praktyczną gumką lub bez. Wytrzymałe i odporne na uszkodzenia, nie pozostawiają drzazg w razie złamania. Wyjątkowo bezpieczne dla dzieci. Idealne do rysowania, szkicowania czy pisania. Dopracowane w  najdrobniejszych szczegółach; obecne na rynku od niemal 30 lat!

Dystrybutor: BIC Polska Sp. z o.o. Cena det. ok. 1,30 do 2 zł/szt.

Ołówek automatyczny BIC® ECOlutions Matic

Ołówek automatyczny wykonany w 65% z surowców z recyklingu. Wewnątrz korpusu zawiera 4 grafity HB o średnicy 0,7 mm, każdy o długości 90 mm. Łatwy w użyciu, precyzyjny i poręczny  ̶  wystarcza na długo, nie wymaga temperówki, a umieszczona na końcu gumka umożliwia bieżące ścieranie i korygowanie rysunku. Oznaczony francuskim certyfikatem ekologicznym NF Environnement. Dla użytkowników oczekujących wysokiej jakości i rozwiązań przyjaznych dla naszej planety.

Dystrybutor: BIC Polska Sp. z o.o. Cena det. ok. 2,50 zł/szt.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Hobby Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery Biuro prasowe
2024-12-19 | 11:30

Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery

Mistrzostwa Świata Międzynarodowej Federacji Szachowej (FIDE) w Szachach Szybkich i Błyskawicznych, jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń szachowych na świecie, zadebiutują w
Hobby Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów
2024-12-19 | 11:00

Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów

Sukces parków Majaland Momentum Leisure w Polsce to więcej niż rozwój firmy. To symbol ogromnego potencjału branży rekreacyjnej w kraju i regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Hobby Świąteczna Giełda Winyli w Galerii Turzyn
2024-12-05 | 14:00

Świąteczna Giełda Winyli w Galerii Turzyn

Już w najbliższą sobotę, 7 grudnia, w godzinach 11:00 – 18:00 wspólnie z 33’45’’ recordstore zapraszamy do Galerii Turzy na przedświąteczną Giełdę Winyli!

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.

Transport

Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.