Platige Image producentem zwiastuna do gry StormgateⓇ
Cenione studio produkcji i animacji Platige Image wyprodukowało zwiastun Stormgate, wyczekiwanej gry strategicznej czasu rzeczywistego (RTS) od niezależnego dewelopera Frost Giant Studios. Cinematic został stworzony w całości przy użyciu Unreal Engine i po raz pierwszy zaprezentowany podczas segmentu Frost Giant Studio na The Game Awards w 2023 roku. Premiera gry Stormgate jest planowana na lipiec 2024 roku.
Stormgate to nowa gra strategiczna czasu rzeczywistego od Frost Giant Studios, niezależnego studia deweloperskiego założonego przez Tima Mortena i Tima Campbella – wcześniej pracujących w Blizzard Entertainment i odpowiedzialnych za ulubione przez fanów gry RTS, takie jak Warcraft III i StarCraft II: Legacy of the Void. Scenariusz do zwiastuna otwierającego, nad którym pracowało Platige Image, został napisany przez autora bestsellerów z listy New York Times, Micky'ego Neilsona, który brał udział w twórczym rozwoju tak popularnych gier, jak World of Warcraft, Warcraft, StarCraft i Diablo. W zwiastunie występuje także aktor Simu Liu, znany z takich produkcji jak Shang-Chi i legenda dziesięciu pierścieni oraz Barbie.
Studio zmodyfikowało tradycyjny sposób pracy z grafiką komputerową (CG) przy tym projekcie, aby bardziej przypominał on tryb stosowany w produkcji filmowej. Proces tworzenia elementów 3D został przyspieszony i prowadzony równocześnie z produkcją stillomatica, tak aby na wczesnym etapie można było używać wirtualnej kamery do przechwytywania ruchu i działania postaci. Pozwoliło to na pracę w wirtualnej przestrzeni, ale z rzeczywistymi postaciami, dając operatorowi kamery możliwość działania jak na planie filmowym. Uchwycony materiał jeszcze tego samego dnia był prezentowany Frost Giant jako prewizualizacja, co bardzo podobało się klientowi.
„Praca z anatomicznie stylizowanymi postaciami w MetaHuman była prawdziwym wyzwaniem. Wspólnie z Frost Giant podjęliśmy decyzję o użyciu technologii, której nie widzieliśmy wcześniej na rynku, więc przez cały proces dużo się nauczyliśmy i eksperymentowaliśmy. Nasz zespół ma doświadczanie i jest wystarczająco silny, aby z entuzjazmem podejmować takie wyzwania – a ryzyko często się opłaca, ponieważ końcowe rezultaty bywają spektakularne”, mówi Joanna Strzałkowska, producentka projektu.
„Mimo, że mieliśmy dużą swobodę artystyczną przy tym projekcie, musieliśmy zachować spójność wizualną z ogólnym stylem gry. Współpracowaliśmy z artystami z Frost Giant Studios, tak aby stworzyć wygląd postaci i środowiska spójny z ich wizją. Pracowaliśmy szybko i efektywnie na każdym etapie. Podczas sesji w naszym studiu motion capture nagrywaliśmy wszystkie ruchy kamery, aby uchwycić pełen zakres, umożliwiający edycję obrazu. Jeszcze tego samego dnia przedstawialiśmy zespołowi Frost Giant całą scenę w ruchu i planowaliśmy kolejne etapy produkcji”, dodaje reżyser Michał Niewiara.
Platige Image to doświadczone, nagradzane studio kreatywne z bogatym portfolio zwiastunów i cinematików do gier wideo, w tym projektów realizowanych dla największych międzynarodowych deweloperów gier, takich jak Ubisoft, Activision, Smilegate i CD Projekt Red.
W Platige Image, zwiastun Stormgate został wyprodukowany przez Piotra Prokopa (Executive Producer), Joannę Strzałkowską (Producer), Michała Niewiarę (Director) i Adama Rybarskiego (VFX Supervisor).

Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery

Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów

Świąteczna Giełda Winyli w Galerii Turzyn
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.