„Praska Ślizgawka” coraz bliżej. Centrum Praskie Koneser zaprasza do zabawy
Zima coraz śmielej wkracza w krajobraz Warszawy, a na placu Konesera trwają ostatnie prace związane z montażem „Praskiej Ślizgawki”. To nieodłączny element scenerii zrewitalizowanej przestrzeni Centrum Praskiego Koneser podczas tej najchłodniejszej pory roku. Na szczęście piruety skutecznie rozgrzeją każdego – zwłaszcza że do dyspozycji małych i dużych łyżwiarzy będzie tafla o powierzchni niemal 350 m2. Lodowisko będzie otwarte codziennie w godzinach 8.45-22.00 (pierwsze wejście w ciągu dnia od poniedziałku do piątku przeznaczone jest dla grup szkolnych). Jedna sesja trwa 75 minut, a po każdej z nich planowana jest 15-minutowa przerwa.
– „Praska Ślizgawka” już od lat wpisuje się w zimowy obraz Centrum Praskiego Koneser. Cieszymy się, że podobnie jak latem, pomimo znacznie niższych temperatur, plac Konesera tętni życiem. Zwłaszcza że nadchodzące Mikołajki, Boże Narodzenie i ferie szkolne to doskonały moment, by spędzić aktywnie czas, wspólnie bawiąc się z najbliższymi – mówi Magdalena Socorro-Czerwińska, dyrektor komercyjna Centrum Praskiego Koneser.
Wstęp na lodowisko to koszt 7 zł (za 75 minut). Tyle będzie trzeba też zapłacić za wypożyczenie łyżew. Specjalna oferta czeka jednak na klientów Centrum Praskiego Koneser – ci, po okazaniu paragonu na minimum 20 złotych z bieżącego dnia – będą mogli skorzystać zarówno z lodowiska, jak i wypożyczalni bezpłatnie (jeden paragon uprawnia jedną osobę do wejścia gratis). Oprócz tego, w dni powszednie (w godz. 10.15-14.30) dzieci do 10. roku życia, pod opieką osoby dorosłej, również wejdą na „Praską Ślizgawkę” za darmo. Oferowana będzie też usługa ostrzenia łyżew (10 zł), a także możliwość wypożyczenia chodzika (10 zł/30 min). Dodatkowe atrakcje na lodowisku przygotował też partner „Praskiej Ślizgawki” – PepsiCo Polska.
– Święta, to czas kojarzący się nie tylko z rodzinną atmosferą, ale też z nerwowym przygotowaniem i stresem czy wszystko uda się zrobić na czas. Jako zespół Pepsi chcielibyśmy pokazać, że świętować można po swojemu. 3 i 4 grudnia zapraszamy więc odwiedzających Konesera do strefy „Świątecznej Pocztówki Pepsi”, gdzie każdy będzie mógł przesłać swoim bliskim świąteczne życzenia. Od 16 grudnia do „Praskiej Ślizgawki” dołączy „Świąteczna Miejscówka Pepsi”, która w Koneserze otwarta będzie z przerwą świąteczną do 31 grudnia. „Miejscówka” w Koneserze to jedna z trzech – obok Katowic i Łodzi – lokalizacji, w których Pepsi zapraszać będzie konsumentów do wspólnego świętowania. Czekać na nich będą interaktywne konkursy z unikatowymi upominkami oraz specjalne, brandowane aranżacje zachęcające do wspólnych zdjęć – mówi Aleksandra Smolarczyk, Junior Brand Manager z PepsiCo Polska.
– Ponieważ warszawskie Biuro Główne PepsiCo Polska znajduje się właśnie przy placu Konesera naturalnym dla nas było zaproszenie do wspólnego świętowania właśnie tutaj. Od ponad 30 lat związani jesteśmy z Pragą – przez 25 lat Południe, a od maja tego roku Północ. Mamy nadzieję, że przygotowane przez zespół Pepsi atrakcje przypadną wszystkim odwiedzającym do gustu, a nasza pierwsza zima w Koneserze zostanie jak najlepiej zapamiętana – dodaje Aleksandra Wierzba, Specjalistka ds. Komunikacji i CSR z PepsiCo Polska.
Więcej informacji o „Praskiej Ślizgawce” i innych zimowych eventach w Centrum Praskim Koneser można znaleźć na stronie internetowej koneser.eu oraz wydarzeniach na Facebooku.
***
Centrum Praskie Koneser to najczęściej nagradzana inwestycja mixed-use w Polsce i serce odradzającej się warszawskiej Pragi. Usytuowane na terenie XIX-wiecznej fabryki wódki, przywróciło do życia zabytkowe budynki i stworzyło nowy punkt na stołecznej mapie rozrywkowej, gastronomicznej, muzealnej, kulturalnej i zakupowej. Tu można znaleźć wiele restauracji i barów z kuchnią z całego świata: AZIA, Bombaj Masala, Boska Woda i Zagroda, Ferment Praski, frankie’s, ORZO, Koneser Grill czy Setki Powodów, a także unikatowe sklepy i polskie marki, tworzone przez rodzimych producentów, takie jak Centrum Twórcze Przerób-My. Ogólnodostępny plac Konesera, stanowiący rdzeń inwestycji, to miejsce licznych wystaw, targów i różnego rodzaju wydarzeń oraz pokazów artystycznych. Centrum Praskie Koneser to jedno z najważniejszych miejsc na kulturalnej mapie Polski, w którym znajduje się Muzeum Polskiej Wódki, Muzeum Sztuki Fantastycznej, Fundacja Nova Ars Poloniae i nietuzinkowe galerie: Art Sułek Space, Dom ze Sztuką, ToTuart, Leonarda Art Gallery oraz Zwierz.
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.
Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery
Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów
Świąteczna Giełda Winyli w Galerii Turzyn
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.