Space Mechanic Simulator w I półroczu 2021
Atomic Jelly czeka na zatwierdzenie Dokumentu Informacyjnego spółki, jaki został złożony w październiku do Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Producent i wydawca gier z grupy PlayWay jest coraz bliżej debiutu na rynku NewConnect. Obecnie spółka jest po kolejnej rundzie uwag i czeka na dopuszczenie przez GPW akcji spółki do obrotu. Atomic Jelly liczy na dołączenie do grona spółek publicznych jeszcze w tym roku. Studio rozwija autorskie projekty oraz pracuje nad udoskonaleniem tytułu z portfolio wydawniczego - Space Mechanic Simulator. Autorem symulatora astronauty jest Tomas Jelonek Studio. Premiera tytułu planowana jest na Q1 2021, już niebawem udostępniony zostanie darmowy prolog gry.
- Czujemy, że zbliżamy się do debiutu na NewConnect. Jesteśmy w stałym kontakcie z GPW, a tym samym po kolejnej rundzie uwag w sprawie zatwierdzenia naszego Dokumentu Informacyjnego. Aktualnie czekamy na decyzję w sprawie dopuszczenia akcji Atomic Jelly do obrotu. Liczymy na debiut jeszcze w tym roku – mówi Bartosz Rakowski, prezes Atomic Jelly SA. – Obecnie tworzymy kilka autorskich produkcji, a także rozwijamy swoją działalność wydawniczą. Właśnie intensyfikujemy prace wydawnicze oraz pomagamy w dopracowaniu i ukończeniu symulatora naprawy promów i stacji kosmicznych, Space Mechanic Simulator. Premiera tytułu zaplanowana jest na pierwszą połowę 2021. Wcześniej graczom udostępnimy darmowy prolog gry – dodaje.
Space Mechanic Simulator to symulator kosmicznego mechanika skoncentrowany na naprawie promów i stacji kosmicznych. Akcja gry odbywa się w kosmosie na orbitach Marsa, Ziemi i Księżyca, a także na ich powierzchni, poszukując między innymi uszkodzonych części maszyny. Zadaniem gracza podczas każdej misji jest zlokalizowanie uszkodzonej części statku kosmicznego, satelity lub łazika. Maszyna zbudowana jest z setek części, które można wyjąć i wymienić. Produkcja o wyjątkowej fabule i zaawansowanej grafice posiada wymagającą kampanię dla jednego gracza, w której postać otrzymuje coraz to bardziej złożone misje.
Elementy gameplay’ u zawierają m.in. zasoby tlenu – z wizualizacją jego zapasu na skafandrze, czy zasoby energii, oraz realistycznie przedstawione zakłócenia i utrudnienia wynikające z fabuły rozgrywki. W SMS gracz będzie miał możliwość skorzystania ze specjalnych filtrów pozwalających na segregowanie zadań względem licencji, czy uzyskanej punktacji. – Zależy nam na realistycznym efekcie opracowywanych przez nas projektów, dlatego chcemy aby nasze produkcje były dopracowane technicznie. Z uwagi na to dokładamy właśnie do SMS rozbudowane otoczenie i wprowadzamy m.in. fabułę ekranu logowania, czy opcję wykrycia zawczasu usterek statku za pomocą skanera oraz interfejs zmieniający się w czasie rzeczywistym w zależności od wybranego trybu mechanika – informuje Bartosz Rakowski.
Obecnie Atomic Jelly dysponuje finansowaniem zabezpieczającym bieżące a także zapowiedziane produkcje. Strategia spółki zakłada wydawanie 1-2 średniobudżetowych gier rocznie. Jednocześnie studio zamierza także wydawać wszystkie swoje produkcje także w wersji na popularne konsole Nintendo Switch, PlayStation, czy Xbox. Spółka posiada prawa wydawnicze do wszystkich swoich autorskich tytułów.

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery

Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.