Komunikaty PR

W Galerii Północnej można oglądać 42 ogrody wróżek

2024-06-24  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl


W Galerii Północnej można przenieść się do świata rodem z baśni. Wszystko za sprawą ogrodów wróżek, czyli nietypowych doniczkowych aranżacji z roślin, kwiatów, kamieni i innych dekoracji, które do 1 lipca można tam oglądać na specjalnej wystawie.


Ogrody wróżek, znane na całym świecie jako „fairy gardens”, podbijają serca dzieci oraz miłośników ogrodnictwa i florystyki. To niewielkie aranżacje, najczęściej w doniczkach, skrzynkach czy nieczynnych fontannach, które przypominają krajobraz rodem z bajek i baśni wiktoriańskiej Anglii.

Teraz takie nietypowe kompozycje można zobaczyć w Galerii Północnej. Do 1 lipca prezentowane są tam aż 42 ogrody w mikroskali. Aranżacje w donicach powstały m.in. z kamieni, małych roślin, mchów oraz realistycznych dekoracji, np. ławeczek, latarni, figurek czy płotków.

– Stworzenie ogrodu wróżek jest nie lada wyzwaniem. Trzeba bowiem nie tylko wymyślić oryginalną, bajkową scenografię, ale także odtworzyć ją z dużą precyzją i fantazją tak, aby oglądający z bliska mógł przenieść się w świat pełen magii. Sama kompozycja musi być także w miarę realistyczna, ułożona w taki sposób, jakby faktycznie mieszkały w niej wróżki i inne małe postaci – mówi Barbara Andrzejewska, marketing manager Galerii Północnej.

Idea komponowania miniaturowych ogrodów wywodzi się z Japonii, gdzie od wieków powstają aranżacje np. z drzewek bonsai. Sam pomysł na „fairy gardens”, które łączą w sobie elementy tej sztuki z domkami dla lalek i terrariami, narodził się natomiast w Stanach Zjednoczonych pod koniec XIX wieku.

Popularność ogrody zyskały natomiast po Wystawie Światowej w Chicago, kiedy opisał je The New York Times. Ponad 130 lat później moda na ogrody wróżek nie przemija. Aranżacje tego typu coraz częściej powstają w przydomowych ogródkach, na balkonach i w parkach, a teraz także w centrum handlowym.

Ogrody wróżek ustawione w Galerii Północnej powstały w ramach rodzinnego konkursu, jaki ogłosiła Północna. Galeria zaprosiła do niego 30 drużyn z Warszawy i okolic, a także zapewniła im niezbędne materiały do stworzenia miniatur. W tworzeniu aranżacji wzięli udział zarówno dorośli, jak i dzieci. Dodatkowo, wszyscy chętni mogli zgłaszać do konkursu prace wykonane w domu.

Wystawa ulokowana jest przy jednym z wejść głównych, w okolicy drogerii Super-Pharm. Wstęp jest bezpłatny.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Hobby Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery Biuro prasowe
2024-12-19 | 11:30

Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery

Mistrzostwa Świata Międzynarodowej Federacji Szachowej (FIDE) w Szachach Szybkich i Błyskawicznych, jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń szachowych na świecie, zadebiutują w
Hobby Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów
2024-12-19 | 11:00

Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów

Sukces parków Majaland Momentum Leisure w Polsce to więcej niż rozwój firmy. To symbol ogromnego potencjału branży rekreacyjnej w kraju i regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Hobby Świąteczna Giełda Winyli w Galerii Turzyn
2024-12-05 | 14:00

Świąteczna Giełda Winyli w Galerii Turzyn

Już w najbliższą sobotę, 7 grudnia, w godzinach 11:00 – 18:00 wspólnie z 33’45’’ recordstore zapraszamy do Galerii Turzy na przedświąteczną Giełdę Winyli!

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Konsument

Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.