Weź udział w wirtualnej wystawie i konkursie Fujifilm printlife@home
Pandemia koronawirusa nadal wpływa na życie codzienne ludzi w całej Europie. Większość korzysta z różnych sposobów, by pozostawać ze sobą w kontakcie i uwiecznić swoje doświadczenia w tych nietypowych i pełnych wyzwań czasach. Wystawa FUJIFILM printlife@home ma na celu prezentację różnych doświadczeń z roku 2020 w postaci zdjęć. Co tydzień będzie okazja aby wyróżnić autorów tych najlepszych i najbardziej kreatywnych a zwycięzcy otrzymają atrakcyjne nagrody.
Od dziś do końca grudnia br. mieszkańcy całej Europy mogą zgłaszać swoje fotografie, umieszczając je na stronie www.fujifilm-printlife.eu. Fujifilm pragnie udostępnić przestrzeń do tworzenia wystawy, dzielenia się, swoim zdjęciami ale również zdjęciami galerii ściennych lub dekoracji, tworzonych w domu ze zdjęć, aby być bliżej naszych bliskich, aby powrócić wspomnieniami do atmosfery tamtych dni. Zdjęcia można przypisać do określonego tematu/ kategorii – co ułatwi ich tematyczne przeglądanie. Od kategorii: abstrakcji, podróży do galerii zdjęć w pokoju nastolatka, kuchni czy w biurze. Ma to na celu stworzenie wrażenia osobistych historii, które poznajemy w domach autorów zdjęć, ich otoczeniu, miejscu pracy. Na platformie cyfrowej printlife@home (https://www.fujifilm-printlife.eu/?lang=7) – polska wersja językowa) wystawione zostanie każde nadesłane zdjęcie – niezależnie od tego, czy zostało zrobione smartfonem czy aparatem fotograficznym.
Zdaniem Pana Hiromoto Matsushima, Senior Vice President of Photo Imaging Fujifilm Europe: „Niezależnie, czy mieszkasz w Manchesterze, Madrycie czy w Moguncji - to, przez co wszyscy dzisiaj przechodzimy, jest jednym z najważniejszych, wspólnych ludzkich doświadczeń. Dzięki potędze fotografii możemy nie tylko zobaczyć, ale także zrozumieć, jak miliony z nas sobie z tym radzą. Biorąc pod uwagę, jak wygląda świat, w którym dzisiaj żyjemy, głęboko wierzymy, że radość fotografowania i pokazywania, czy dokumentowania codziennego życia, jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Fotografia to sposób na celebrowanie życia z rodziną, przyjaciółmi i bliskimi. Jest także sposobem, by pokazać, kim jesteś, za czym się opowiadasz i w jaki sposób żyjesz niezależnie od tego gdzie mieszkasz i jakie masz umiejętności fotograficzne. Mamy nadzieję, że printlife@home pozwoli Ci poczuć się częścią większej całości i będzie dla Ciebie źródłem inspiracji”.
Platforma printlife@home jest dostępna dla wszystkich. Fujifilm pragnie docenić autorów, wybierając spośród najbardziej kreatywnych prac, pięć zdjęć tygodnia. Zwycięzcy nie tylko zobaczą swoje zdjęcia na stronie Fujifilm, ale także otrzymają również kupon o wartości 200, 150 lub 100 euro (lub równowartość w lokalnej walucie) na zakup zdjęć i produktów fotograficznych ze swoich zdjęć lub aparaty instax SQUARE SQ1 lub instax Mini 11. Są to analogowe aparaty do fotografii natychmiastowej, z łatwymi w użyciu trybami kreatywnymi, idealnymi do bawienia się fotografią, upamiętnienia chwil i tworzenia wydruków zdjęć od ręki.
Jak powiedział David Honey General Manager Sales & Marketing, European Photo Imaging Division, Fujifilm Europe „ Dzięki miliardom zdjęć robionych i udostępnianych codziennie, wszyscy mamy więcej obrazów z naszego życia niż jakiekolwiek poprzednie pokolenia. Niemniej, większość z nich pozostaje w smartfonie lub jest udostępniana w obrębie sieci własnych znajomych. Mamy nadzieję, że stworzona przez nas otwarta platforma cyfrowa pomoże przybliżyć doświadczenia z różnych zakątków Europy w tych niezwykłych i trudnych czasach.
Projekt ważny jest również ze względu na kreatywność i inspirowanie innych, zarówno w robieniu, jak i prezentacji wydrukowanych zdjęć. Cieszę się już dziś na regularne przeglądanie tysięcy zgłaszanych fotografii, które mamy nadzieję otrzymywać, które będą mieszanką scen i doświadczeń z życia codziennego, realizowanych zadań i ról, wielu kultur i tożsamości. Te najbardziej intersujące i kreatywne nagrodzimy, co tydzień wybierzemy zdjęcia tygodnia, których autorzy otrzymają prezenty od Fujifilm.”
W roku 2006 w Japonii Fujifilm zapoczątkowało swoje wystawy fotograficzne z czynnym udziałem szerokiej publiczności. Od samego początku ideą przewodnią było zwiększenie świadomości wartości zdjęcia i zachęcenie ludzi, by brali drukowane fotografie w swoje ręce. Dziś wystawy fotograficzne Fujifilm należą do największych w Japonii. Są one również z powodzeniem organizowane na całym świecie: w 2018 r. zaprezentowano na nich ponad 100 000 zdjęć. Natomiast w 2019 r. na wystawach Fujifilm w Europie obejrzano ponad 30 000 fotografii: w Londynie, Paryżu i Stambule.
O Fujifilm Europe
FUJIFILM Europe GmbH w Düsseldorfie jest siedzibą główną firmy Fujifilm w Europie, wspierającą europejskie spółki grupy poprzez formułowanie strategii biznesowych i marketingowych. Spółki Fujifilm skupione są w ponad 55 firmach i oddziałach w Europie, zatrudniają ok. 4500 osób zajmujących się badaniami i rozwojem, produkcją, marketingiem i sprzedażą oraz wsparciem serwisowym. Personel Fujifilm w całej Europie świadczy usługi dla firm z różnych dziedzin gospodarki, takich jak medycyna i ochrona zdrowia, poligrafia, elektronika, chemia, optyka, nośniki do zapisu danych i archiwizacja oraz technologie fotograficzne.
![Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1291175053,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery
![Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów](/files/_uploaded/glownekonf_140070401,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów
![Świąteczna Giełda Winyli w Galerii Turzyn](/files/_uploaded/glownekonf_1099985276,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Świąteczna Giełda Winyli w Galerii Turzyn
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Dom i ogród
![](/files/1922771799/majdan-dom-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Radosław Majdan: Jestem zniesmaczony tym, ile czasu poświęciliśmy na załatwianie pozwoleń na budowę domu. Teraz zastanawiamy się, czy nie wybrać planu B
Były piłkarz przyznaje, że w przypadku jego małżeństwa droga do budowy wymarzonego domu w Konstancinie-Jeziornie okazała się niezwykle długa, kręta i bardziej skomplikowana, niż się spodziewali. Uzyskiwanie niezbędnych pozwoleń trwało ponad dwa lata i nie zakończyłoby się sukcesem, gdyby nie pomoc specjalisty, który miał w tym doświadczenie. W obliczu tych problemów i kolejnych wyzwań przyszło jednak zwątpienie i myśl o rezygnacji z kontynuowania tego projektu. Radosław Majdan podkreśla jednak, że niezależnie od tego, jaką decyzję podejmą, za jakiś czas będą mieli własny, piękny dom.
Problemy społeczne
Miasta będą się starzały wolniej niż reszta kraju. Jednak w niektórych do 2050 roku seniorzy będą stanowić 37 proc. populacji
![](/files/1922771799/kmon-karpinska-seniorzy-foto2-1,w_133,_small.jpg)
Udział osób starszych w populacji Polski będzie się stopniowo zwiększał i w 2050 roku wyniesie 34 proc. Dla porównania w 12 największych miastach będzie to 31 proc. – wynika z raportu Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich. To oznacza, że metropolie – chociaż nie wszystkie – będą się starzeć nieco wolniej niż reszta kraju. Z tym procesem wiąże się szereg wyzwań dla samorządów i zadań związanych m.in. z przygotowaniem usług dla zróżnicowanej grupy seniorów i dostosowania przestrzeni miejskiej.
Farmacja
Nowoczesne formy podania leków pozwalają uniknąć hospitalizacji. To duże ułatwienie dla pacjentów z chorobami przewlekłymi
![](/files/1922771799/podanie-ma-znaczenie-foto,w_133,_small.jpg)
Opracowywanie nowoczesnych form podania leków to odpowiedź na stale rosnącą liczbę pacjentów z chorobami przewlekłymi, m.in. onkologicznymi, hematologicznymi i psychiatrycznymi. Jeden zastrzyk zamiast codziennego łykania tabletek, wlewów czy klasycznych chemioterapii ułatwia życie pacjentom, pozwalając im uniknąć hospitalizacji, stresu i ryzyka z tym związanego oraz szybciej wrócić do codziennych zajęć. To także korzyść dla personelu medycznego i systemu ochrony zdrowia. Inicjatorzy kampanii „Podanie ma znaczenie” podkreślają, że pacjent powinien mieć wpływ na wybór formy przyjmowanego leku.