Za kierownicą Lexusa, ale w domu - w jakich grach znajdziemy japońskie auta
Od hitowej wśród simracerów symulacji wyścigów, przez najpopularniejsze gry samochodowe, aż po największy hit ostatnich lat wśród wszystkich graczy – za kierownicą samochodów Lexusa zasiądziemy też w świecie wirtualnym.
Jak prawdziwy kierowca wyścigowy
Lexus od lat jest aktywny w świecie motorsportu. Marka, kojarzona przede wszystkim z elegancją i prestiżem, ma też silne wyścigowe DNA. Japońska seria Super GT była przez ponad dekadę polem rywalizacji modeli SC 430, RC F i LC 500, a od 2017 roku Lexus buduje model RC F w niezwykle popularnej kategorii GT3.
W symulacji Assetto Corsa Competizione, stworzonej specjalnie z myślą o fanach wyścigów GT, możemy usiąść za kierownicą właśnie Lexusa RC F GT3. W grze rywalizujemy w wyścigach typu Sprint, Endurance oraz w 24-godzinnym na torze Spa-Francorchamps. Do dyspozycji są tak legendarne obiekty jak Monza, Nurburgring czy Silverstone.
Assetto Corsa Competizione powstało w oparciu o hit w świecie simracingu - grę Assetto Corsa, która zyskała sławę dzięki świetnemu odwzorowaniu prowadzenia pojazdów, także w zależności od warunków atmosferycznych, paletą zeskanowanych laserowo torów, możliwością ingerencji w ustawienia auta. To wszystko możliwe jest też w wersji poświęconej autom kategorii GT3, które dopracowano z największym pietyzmem pod kątem grafiki i modelu jazdy.
Lexusem na PlayStation i na Xboksie
Lexusem RC F GT3 możemy się też pościgać w Gran Turismo Sport dostępnym na PlayStation 4. W grze dostępny jest także cywilny RC F oraz odmiana GT500, pochodząca z japońskiej serii SuperGT. W poprzednich edycjach hitu na konsole Sony można było spróbować swoich sił za kierownicą takich aut Lexusa jak SC 430, SC300, IS F, LFA, GS 300, IS 200
Podobny zestaw aut dostępny był w grach z serii Forza na konsole Xbox. W najnowszej zręcznościówce Forza Horizon 4 możemy spotkać Lexusa LFA, ale równie rzadko, co na rzeczywistej drodze. Samochód zyskał miano legendy i dostępny dla nowych graczy jest tylko w wyjątkowych okolicznościach i za ogromną sumę punktów. Forza Horizon 4 to zręcznościowa gra samochodowa dla miłośników otwartego świata, czyli jazdy w głównej mierze po drogach publicznych, a nie na torach wyścigowych.
W prawdziwych hitach
Samochody Lexusa były dostępne lub występowały w grach, które niekoniecznie kierowano do fanów motoryzacji. Z liczbą 280 milionów sprzedanych egzemplarzy seria Grand Theft Auto jest czwartą najpopularniejszą w historii. Samochody odgrywają w niej ważne role, a od czwartej wersji można w niej jeździć Lexusami. W najnowszej odsłonie, czyli GTA V, dostępne mamy modele IS 300, LF-LC GT Vision Gran Turismo oraz RX 330.
Kojarzycie grę Street Fighter? Do tej pory sprzedano jej 44 miliony egzemplarzy, a na początku lat 90. była prawdziwym hitem. Wydany w 1992 roku tytuł Street Fighter II przyniósł całej serii wielką popularność i sławę, a w jednej z plansz w tle wystąpił Lexus

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery

Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.