Zwycięzcy konkursu #TakToWidzę wyłonieni
Z końcem października marka Canon wyłoniła zwycięzców konkursu fotograficznego #TakToWidzę skierowanego do przedstawicieli generacji „Z”. To już trzecie, po „Can catch this” i „Przypnij się do akcji”, przedsięwzięcie koncentrujące się na młodych i przekonujące, że produkty Canon są kierowane nie tylko do profesjonalistów, ale także sprawdzą się w rękach każdego fana fotografii, niezależnie od poziomu zaawansowania.
Ideą przyświecającą akcji było pokazanie świata w ujęciu pokolenia „Zetek” i poznanie punktu widzenia młodego pokolenia. W ciągu zaledwie 3 tygodni zebrano 1 650 zgłoszeń konkursowych, a głosy na fotografie oddało 33 456 osób.
– Różnorodność, autentyczność i kreatywność – to słowa idealnie oddające charakter nadesłanych prac. Liczba zgłoszeń, które otrzymaliśmy jest imponująca. Cieszę się, że mieliśmy wyjątkową okazję, aby zobaczyć, co przyciąga uwagę młodego pokolenia. Co wzbudza ciekawość, zachwyca, wywołuje emocje. To naprawdę niezwykłe doświadczenie – komentuje Zuzanna Schӧn, Dyrektorka Marketingu Canon Polska.
W jury konkursu zasiedli: popularyzatorka wiedzy, youtuberka i blogerka, Kasia Gandor, filmowiec, fotograf i ambasador Canon, Piotr Małecki oraz połowa podróżniczego duetu Gdzie Bądź, Piotr Jurkowski. Każde z nich na co dzień działa na innym polu, dlatego indywidualne podejście do oceny prac nie było zaskoczeniem.
Zwycięskie zdjęcie ma potężny ładunek emocjonalny - dotyka ważnego i aktualnego problemu jakim jest zanieczyszczenie środowiska, a jednocześnie niesie spokój poprzez wiodącą rolę żaglówki na pierwszym planie. – skomentował Piotr Jurkowski (Gdzie bądź).
O wyborze zdjęć zadecydowały ich świetna kompozycja, światło i w niektórych przypadkach, wyczucie chwili. Selekcja nie był łatwa, było wiele zdjęć zgłoszonych do konkursu, które mnie autentycznie ujęły. – dodaje Piotr Małecki.
- Zależało mi na wyróżnieniu i nagrodzeniu fotografii nieoczywistych, które poza tym, że są po prostu dobrymi zdjęciami, niosą też drugą warstwę znaczeń, nieoczywistych symboli i pól do interpretacji. Założeniem konkursu było opowiadanie o rzeczach istotnych, bliskich sercu i moim zdaniem udało nam się stworzyć galerię będącą przekrojem ważnych współczesnych spraw, np. współistnienia człowieka z przyrodą oraz relacji z innymi ludźmi - powiedziała Kasia Gandor.
Canon przygotował dla laureatów konkursu #TakToWidzę nagrody, które umożliwią im dalszy rozwój pasji. Autor najlepszego zdjęcia otrzymał stypendium artystyczne, o wartości 10 000 złotych, dla dwóch pozostałych laureatów przewidziano nagrody rzeczowe w postaci aparatów kompaktowych Canon. Oprócz tego, wyłoniono także dwie prace, które w ramach wyróżnienia, wraz ze zwycięskimi zdjęciami, wezmą udział w ogólnokrajowej kampanii reklamowej.
Zwycięskie fotografie możemy oglądać na nośnikach outdoorowych w całej Polsce od 16 listopada.
Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery
Majaland zauważony przez międzynarodowych inwestorów
Świąteczna Giełda Winyli w Galerii Turzyn
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.