HOOF rozwija skrzydła jako samodzielna marka i zmienia strategię biznesową
Marka HOOF to zespół ekspertów z ponad 20-letnim doświadczeniem w kompleksowej realizacji przestrzeni biurowych i komercyjnych. Oferta produktowa jest stale uzupełniana o nowe usługi. Wiąże się to z dynamiką czasów, a także głębszymi zmianami w kontekście pandemii. W związku z tym HOOF zaprasza również do współpracy w obszarze kreowania workplace strategy oraz funkcjonalnych narzędzi online. Nowa strategia biznesowa to też szersza kooperacja z architektami wnętrz i profesjonalne doradztwo.
HOOF prowadzi obecnie trzy salony meblowe: w Poznaniu, Krakowie oraz we Wrocławiu, zapraszając również do współpracy na terenie Warszawy oraz Trójmiasta, gdzie już niedługo zostanie otwarty nowy showroom. Zespół ekspertów zdobywał przez lata cenne doświadczenie w firmie Mikomax, jednak z uwagi na poszerzenie portfolio produktowego i profilu działalności HOOF jest dziś oddzielną marką, która konsekwentnie buduje nową strategię biznesową. Produkty Mikomax, takie jak meble biurowe czy budki akustyczne, nadal stanowią istotny element oferty HOOF.
– Zdecydowaliśmy się na budowę nowej marki w odpowiedzi na potrzeby i oczekiwania naszych klientów. Sama sprzedaż mebli już nie wystarczyła. Spotykaliśmy się z zapytaniami o kompleksową realizację inwestycji – od dobrania rozwiązań podłogowych, przez projekt aranżacji pomieszczeń zgodnie z trendami – czy to ABW, czy biophilic design – dobór produktów meblowych, oświetlenia, przeszkleń, rozwiązań akustycznych, aż po elementy dekoracyjne. Naszym atutem jest ponad 25-letnia obecność na rynku. Mając bardzo duże doświadczenie i przede wszystkim wiedzę zarówno produktową, jak i dotyczącą tego, jak zmienia się przestrzeń biurowa, możemy zaoferować dziś znacznie więcej i w znacznie szerszym zakresie – mówi Teodor Barciński, Managing Director HOOF Poznań.
Portfolio HOOF obejmuje przy tym modele z różnych półek cenowych – od ekonomicznych po segment premium, w tym takie marki jak Haworth, Vitra czy Narbutas, które wyróżniają się wzornictwem docenianym na całym świecie. W celu świadczenia kompleksowych usług w zakresie realizacji inwestycji HOOF zaprosił do współpracy także producentów oświetlenia (np. Labra), rozwiązań akustycznych (Mute, Hush) czy podłóg (Modulyss, Shaw Contract).
Istotną rolę w działalności firmy odgrywa też współpraca z architektami oraz promocja polskiego designu. Stąd w ofercie HOOF – poza Mikomaxem – znajdują się produkty takich rodzimych firm, jak Bejot, Vank czy Comforty. Warto też zauważyć, że chodzi tu w dużej mierze o projekty cenionych polskich projektantów: Tomka Rygalika, Krystiana Kowalskiego, Macieja Karpiaka, Iwony Kosickiej, Dymitra Malcewa, Mai Ganszyniec.
Choć kompleksowe wyposażenie przestrzeni biurowych to wciąż podstawa działalności HOOF, marka oferuje też znacznie więcej rozwiązań, które wykraczają choćby poza same meble. Doskonałym przykładem jest autorski program +space do efektywnego zarządzania przestrzenią biurową. Pozwala on pracownikom na szybką rezerwację biurek i sal konferencyjnych z każdego miejsca na świecie, a działom HR zapewnia dostęp do analityki wykorzystania powierzchni. Wspiera również operacyjnie serwisy sprzątające w kontekście szybkiej i sprawnej dezynfekcji miejsc pracy.
– Idea stworzenie systemu rezerwacji biurek zrodziła się jeszcze przed pandemią. Czas lockdownu tylko przyspieszył proces powstania tego rozwiązania, które dziś z sukcesem wdrażamy w firmach. Biuro jest żywym organizmem i dziś jego funkcja zmieniła się na jeszcze bardziej mobilną, krajobraz jest dynamiczny, a rozwiązania muszą być na tyle elastyczne, aby móc w krótkim czasie dostosować przestrzeń do potrzeb użytkowników. Nasz autorski program umożliwia zarządzanie tą przestrzenią, a przy okazji wspiera działy HR, serwisy sprzątające i bieżącą pracę managerów – dodaje Grzegorz Kitłowski, Managing Director HOOF Wrocław.
Kolejnym segmentem działalności HOOF jest profesjonalne doradztwo w zakresie workplace strategy. Chodzi tu o usługi usprawniające zarządzanie przestrzenią biurową, a także odpowiednie jej dopasowanie do indywidualnych preferencji użytkowników biur. Dzięki temu architekci i projektanci takich wnętrz zyskują cenne źródło wiedzy i inspiracje w kontekście konkretnych oczekiwań. Workplace strategy to również pomoc ekspertów z zakresu innych dziedzin, takich jak socjologia czy psychologia.
HOOF szerzej też współpracuje z samymi architektami, którzy są jednymi z kluczowych klientów firmy. Specjaliści projektujący biura zyskują przez to dostęp nie tylko do najnowszych kolekcji i ciekawych produktów wprowadzanych na rynek, ale także do szkoleń organizowanych przez dostawców, webinarów i platform wzajemnej wymiany wiedzy oraz doświadczeń.
Nowa strategia biznesowa HOOF bazuje zatem nie tylko na sprzedaży produktów, lecz także doradztwie i wsparciu dla różnych grup klientów. Bogate doświadczenie w branży i uważna obserwacja trendów oraz kierunków zmian pozwala dynamicznie reagować na otoczenie i zmieniające się potrzeby.
Więcej informacji na: https://www.hoof.pl/

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze
Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.
Prawo
Trwają prace nad nowymi przepisami chroniącymi dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym. Mają dostosować prawo do rozwoju technologii

Surowsze kary dla przestępców, zniesienie terminu przedawnienia i zrównanie przestępstw offline z tymi dokonywanymi w internecie – to niektóre zmiany zaproponowane przez Parlament Europejski do przepisów dotyczących ochrony dzieci przed nadużyciami seksualnymi. Europosłowie chcą, by były to kwestie zharmonizowane w ramach UE. Szczególnie istotne jest dostosowanie prawa do wyzwań związanych z rozwojem nowych technologii – powinno ono uwzględniać m.in. filmy czy obrazy wytworzone z pomocą AI.
Motoryzacja
Anna Powierza: W wakacje jadę z córką pod namiot rozkładany na dachu samochodu. Będziemy nad samym brzegiem jeziora

Aktorka zaplanowała już część swojego urlopu i wręcz już nie może się doczekać wyjazdu pod namiot. Tym razem wybrała model montowany na dachu auta, co ma zapewnić większy komfort wypoczynku. Anna Powierza zaznacza, że w takiej wersji można funkcjonować bez żadnych ograniczeń. Nie zdradza jednak, kiedy dokładnie wyjeżdża ani jaką lokalizację wybrała. Wiadomo tylko, że będzie jej towarzyszyć córka, 11-letnia Helena.