„I choose myself”: Interprint na Łódź Design Festival 2021
Interprint już po raz czternasty bierze udział w Łódź Design Festival. Tradycyjnie też jest fundatorem jednej z nagród w plebiscycie make me!. Wystawa towarzysząca konkursowi i prezentująca najciekawsze projekty twórców z całego świata będzie zorganizowana w przeszklonych pawilonach na terenie kompleksu OFF Piotrkowska. I właśnie tuż obok zaplanowana jest autorska instalacja artystyczna Interprint, która kreatywnie rozwija motyw główny festiwalu – hasło LEPIEJ. Inspirująca prezentacja oferty firmy pod nazwą „I choose myself” zwraca uwagę na połączenie osobistego komfortu z odpowiedzialnym, świadomym korzystaniem z zasobów. Koncepcja instalacji powstała we współpracy z Mają Palczewską, projektantką wzornictwa przemysłowego i architektką wnętrz.
„I choose myself” kieruje uwagę na to, co autentyczne, stałe i co szybko się nie nudzi. Bierze też pod lupę nadmierny konsumpcjonizm, któremu towarzyszy pogoń za trendami. To zaś często prowadzi do otaczania się przedmiotami tanimi, niskiej jakości – takimi, które można szybko i bez żalu wyrzucić. Interprint proponuje rozwiązanie alternatywne, czyli model poprzedzony namysłem i oparty na głębokim zanurzeniu się w sobie. Warto zatem przede wszystkim odkryć swoje rzeczywiste preferencje i potrzeby, poszukać własnego stylu i dobrać wyrażające go oraz zharmonizowane z nim wzornictwo. Gdy uda nam się to określić, możemy z pełną świadomością otoczyć się przedmiotami, kolorami, kształtami, które współgrają z nami – a nie tylko z aktualnymi trendami. Wtedy możemy poczuć, że słuszną drogę stanowi inwestycja w przemyślany projekt, piękny mebel, wyjątkowe materiały. Słowem: rzeczy, z którymi będziemy chcieli się zaprzyjaźnić na dłuższy czas, które mają swoją historię i wartość – tę zaś możemy wspólnie z nimi dalej tworzyć. Instalacja „I choose myself” łączy więc indywidualizm i poszukiwanie autentyczności z dużą dozą odpowiedzialności, troską o zasoby oraz dobrostan planety. Pomaga wybrać dobry kierunek, dostarczając inspiracji dla różnorodnych domowych wnętrz, a przy tym otwierając pole do ich kreatywnego rozwijania.
Geberit weźmie udział w 14. PLGBC Green Building Summit
Zamieszkać ze sztuką. Dwupoziomowe mieszkanie po gruntownym remoncie
Neurodesign a jesienne wnętrza - przestrzenie sprzyjające dobremu samopoczuciu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji.
Muzyka
Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.