Inauguracja Senioraliów z gwiazdą na rynku Manufaktury
Tegoroczna edycja Senioraliów zbliża się wielkimi krokami. Już w sobotę, 11 maja, Prezydent Miasta Łodzi uroczyście przekaże seniorom klucz do bram miasta, a na rynku Manufaktury, w ramach inauguracji dwutygodniowej imprezy, zagra Krzysztof Cugowski z Zespołem Mistrzów.
Inauguracja Senioraliów
11.05, godz. 11-20, rynek Manufaktury
Przed łódzkimi seniorami aż dwa tygodnie niesamowitej zabawy i różnorodnych atrakcji w ramach jubileuszowej, 10. edycji Senioraliów Uroczysta inauguracja i koncertowe otwarcie odbędzie się ponownie na rynku Manufaktury. Na odwiedzających przez cały czas trwania wydarzenia, tj. w godzinach 11-20, czekać będą liczne atrakcje.
W namiotach partnerów będzie można m.in. wziąć udział w warsztatach malowania na tkaninach, gimnastyce umysłu, szkoleniu z automasażu dłoni z elementami refleksologii czy grze miejskiej w formie questingu związanego z architekturą i przestrzenią Manufaktury. Poza tym czeka także strefa rozrywki – cymbergaj, piłkarzyki, a nawet gigantyczny chińczyk i Jenga XXL! Fani aktywności plenerowych będą mogli skorzystać ze szkoleń z prawidłowej techniki tak popularnego wśród seniorów nordic walking czy slow joggingu.
Z kolei w strefie poświęconej zdrowiu, wykonywane będą bezpłatne badania i pomiary, w tym: badanie poziomu cukru, ciśnienia tętniczego krwi, saturacji, glikemii, BMI, WHR oraz ocena jakości snu. W wybranych namiotach będzie można również skorzystać z konsultacji fizjoterapeutów, farmaceutów i psychologa klinicznego, a także wziąć udział w prezentacji fantomu geriatrycznego do nauki opieki nad starszą osobą.
Plenerowa scena na rynku Manufaktury również będzie tętnić życiem. Przez cały dzień będą występować tam znane i lubiane seniorskie grupy kabaretowe, taneczne oraz wokalne 60+. O godzinie 20 wystąpi gwiazda wieczoru – Krzysztof Cugowski z Zespołem Mistrzów. Legendarny rockman i współtwórca kultowej Budki Suflera, rozpoczął właśnie jeden z najważniejszych okresów w swojej scenicznej drodze. Przed nim jubileuszowy rok, pełen koncertów i muzycznych wydarzeń, którymi uczci 55-lecie swojej muzycznej kariery.
![To będzie dobry Flow! Archicom zaprasza na Letni Festiwal Filmowy - tme Polówka Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1836229496,w_169,wo_300,ho_169,_small.jpg)
To będzie dobry Flow! Archicom zaprasza na Letni Festiwal Filmowy - tme Polówka
![WEEKEND W OFFIE: TEATRALNE EMOCJE OD ZŁOTÓWKI, BIKINIARSKA POTAŃCÓWKA](/files/_uploaded/glownekonf_2140139824,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
WEEKEND W OFFIE: TEATRALNE EMOCJE OD ZŁOTÓWKI, BIKINIARSKA POTAŃCÓWKA
![Letnia akcja marki Alpro, czyli aktywności outdoorowe i w social mediach](/files/_uploaded/glownekonf_2122847217,w_185,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Letnia akcja marki Alpro, czyli aktywności outdoorowe i w social mediach
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.