innogy go! i ZHR razem dla potrzebujących
innogy go! i Związek Harcerstwa Rzeczpospolitej połączyły siły, by dotrzeć do potrzebujących w najdalsze zakątki Warszawy. Harcerze utworzyli specjalne Pogotowie Harcerek i Harcerzy ZHR. Inicjatywa ma na celu wsparcie w walce z rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19. Pogotowie udziela pomocy osobom jej potrzebującym oraz wspiera działania władz i instytucji zwalczających epidemię, a także jej skutki. Warszawskie innogy go! udostępniło flotę aut elektrycznych, by pomóc Harcerzom i wolontariuszom w przemieszczaniu się.
Pomoc sąsiedzka przybywa elektrykiem
- Wiemy, jakie ryzyko podejmuje każdy z nas, wychodząc z domu. Musimy się wzajemnie wspierać, dlatego umożliwiliśmy wolontariuszom bezpieczny transport – mówi Andrzej Popławski, Head of Electric Mobility w innogy go!. – Mamy również nadzieję, że możliwość dostarczania pomocy naszymi autami zachęci kolejne osoby do włączania się w akcję Pogotowie Harcerek i Harcerzy ZHR.
Elektryczne samochody innogy go! będą wykorzystywane przez Pogotowie Harcerek i Harcerzy ZHR do realizacji bieżących potrzeb logistycznych. Wolontariusze zrzeszeni w Pogotowiu wykonują szereg działań na rzecz walki z epidemią koronawirusa. Docierają do osób najbardziej potrzebujących, dostarczają zakupy i ciepłe posiłki osobom starszym i przebywającym w kwarantannie. Pomagają szpitalom i instytucjom publicznym, podejmują także działania profilaktyczne i edukacyjne.
- Zapewnienie wszelkich środków ochrony osobistej, jak również bezpieczne przemieszczanie się naszych wolontariuszy jest dla nas priorytetem. W tym aspekcie wsparcie innogy go! jest dla nas ważne, ponieważ daje możliwość harcerzom i harcerkom Pogotowia ZHR docierania do osób potrzebujących, ograniczając do minimum poruszanie się komunikacją miejską – dodaje phm. Barbara Koc z Pogotowia Harcerek i Harcerzy Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej.
Każdy może zostać wolontariuszem. Pogotowie Harcerek i Harcerzy jest otwarte na współpracę również z osobami nie należącymi do ZHR. W celu zgłoszenia wystarczy kontakt pod adresem mailowym: pogotowie.maz@zhr.pl bądź phh.maz@zhr.pl. Nie trzeba wychodzić z domu, by pełnić wolontariat – można na przykład szyć maseczki dla szpitali lub zgłosić działanie do Banku Pomysłów. Na stronie https://www.zhr.pl/ znajdują się wszystkie informacje o projekcie.
#pomocsasiedzka #pogotowieZHR #ZHR #innogygo
Dodatkowe informacje:
Facebook ZHR: https://www.facebook.com/harcerstwo/
Facebooku Okręgu Mazowieckiego ZHR: https://www.facebook.com/OkregMazowiecki/
Wydarzenie Pogotowia Harcerek i Harcerzy ZHR: https://www.facebook.com/events/631880244054853/
Instagram: @zhrharcerstwo
Twitter: @harcerstwo

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Powrót na Lwią Skałę z zestawami LEGO Simba

Avionaut wspiera SOS Wioski Dziecięce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.