Ipsos dla Huawei: Polacy zadowoleni z życia rodzinnego, choć zestresowani
Niemal dwie trzecie Polaków deklaruje zadowolenie z jakości swojego życia rodzinnego mimo pandemicznych wyzwań, wynika z badania Ipsos dla Huawei. Równocześnie wielu z nas dostrzega znaczący, negatywny wpływ pandemii na zdrowie – częściej się stresujemy i gorzej oceniamy swoją kondycję fizyczną. Jedna trzecia badanych przyznała, że przytyła podczas pandemii – średnio o 6,4 kg.
Badanie Ipsos dla Huawei zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie respondentów w Polsce oraz 9 innych krajach regionu w lipcu 2021 roku i dotyczyło 12 miesięcy, poprzedzających moment badania.
Mniej ruchu, więcej stresu
32% Polaków przyznało, że przytyło w ostatnim roku, średnio o 6,4 kg. Uśrednione wielkości, obrazujące wagę i wzrost respondentów pozwoliły badaczom Ipsos wyliczyć – w odniesieniu do wskaźnika BMI (Body Mass Index) – że w momencie badania, czyli w lipcu tego roku, aż 46% Polaków miało nadwagę.
Z czego to wynika? Aż 45% badanych przyznało, że w czasie pandemii spędzali więcej czasu przed telewizorem lub komputerem – w tej grupie dominowali ludzie młodzi (w wieku 18-24 lat) i kobiety. Co czwarty Polak (25%) przyznał, że jadł więcej niż przed pandemią lub że jadł mniej zdrowo – taką deklarację również składali najczęściej ludzie młodzi. Prawie co czwarty Polak (22%) ograniczył lub zrezygnował z aktywności fizycznej.
Zdrowiu Polaków nie sprzyjał na pewno zwiększony stres, deklarowany przez aż 38% respondentów. Co ciekawe, w tej grupie znów dominowali 18-24-latkowie, kobiety i osoby zaliczane do kategorii „rodzina z dziećmi”. Dokładnie połowa badanych narzekała na brak energii, niepokój (39%), problemy ze snem (33%), uczucie przytłoczenia obowiązkami (32%), spadek koncentracji (30%) i spadek samooceny (26%).
Proszeni o określenie największych uciążliwości, związanych z pandemią, Polacy wskazali noszenie maseczek (48%), ograniczony dostęp do służby zdrowia (45%) i brak możliwości osobistego spotykania się z przyjaciółmi (38%).
Życie rodzinne w lepszej kondycji
Może wydać się zaskakujące, że mimo pandemii i nowych wyzwań, dla 63% Polaków ostatni rok to czas, gdy czuli się zadowoleni ze swojego życia rodzinnego. Co czwarty z tej grupy zadeklarował wręcz, że spędzanie większej ilości czasu w domu poprawiło jego relacje rodzinne. Wiążę się z tym również fakt, że tylko 19% badanych zadeklarowało, że konieczność łączenia pracy z domu z opieką nad dziećmi była dla nich uciążliwa i tylko 21% – że niedogodna okazała się konieczność przejścia na pracę czy naukę zdalną.
Restrykcje oraz związane z nimi ograniczenia miały również ogromny wpływ na nasze plany związane z przyszłością – aż połowa z nas przyznaje, że w czasie pandemii musiała zrezygnować ze spełniania swoich marzeń, realizowania pasji oraz osiągania celów, również zawodowych. Największym wyzwaniem jest jednak poprawa zdrowia fizycznego – aż 60% respondentów czuje, że musi popracować nad swoją kondycją i zdrowiem - przede wszystkim, wracając do aktywności fizycznej. Co ciekawe, aż 40% badanych deklaruje, że planuje kupić urządzenie elektroniczne, takie jak smartwatch czy smartfon, ponieważ uważa, że może to pomóc im zadbać o zdrowie i wrócić do formy.
Smartwatch pomocny w monitorowaniu zdrowia
Smartwatche Huawei wyposażone są w szereg funkcji, które mogą pomóc w powrocie do formy i zadbaniu o zdrowie. Urządzenia pozwalają monitorować poziom stresu, jakość snu, a także zadbać o kondycję dzięki licznym trybom sportowym pozwalającym dopasować trening do własnych preferencji, a także funkcji liczenia kalorii, mierzenia tętna czy zapisywania i analizowania wyników w aplikacji Huawei Zdrowie. Użytkownicy mogą wybierać spośród wielu modeli, dopasowanych do potrzeb – od smartwatchy z serii Watch GT 2 w wersji 46 mm i 42 mm, przez wersję premium – Watch GT 2 Pro, aż po fitnessowy zegarek Huawei Watch Fit. W czerwcu tego roku Huawei wprowadził na rynek pierwsze smartwatche, działające w oparciu o autorski system operacyjny HarmonyOS – serię Huawei Watch 3. Watch 3 Pro i Watch 3, które oprócz długiego czasu pracy na jednym ładowaniu, funkcji monitorowania zdrowia i aktywności fizycznej, wyposażone są w nowe funkcje, w tym rozmowy głosowe eSIM.
Pod koniec września Huawei uzupełnił portfolio o nowy model Watcha 3 na eleganckiej bransolecie – Huawei Watch 3 Elite. Smartwatch, od 28 września do 10 października, dostępny jest w zestawie z bezprzewodowymi słuchawkami Huawei FreeBuds 4i w rekomendowanej cenie detalicznej 1 999 zł.

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.