2/3 Polaków rozważa zakup smartwacha - wynika z badań Ipsos dla Huawei
Co piąty Polak (21%) deklaruje, że korzysta już z inteligentnego zegarka, a 63% polskich konsumentów rozważa jego zakup – wynika z badania Ipsos przeprowadzonego na zlecenie Huawei. Aż 42% spośród osób myślących o zakupie uważa, że smartwatch może całkowicie zastąpić tradycyjny zegarek. Według respondentów, idealny smartwatch powinien wyróżniać się atrakcyjną ceną, długim czasem pracy na jednym ładowaniu oraz zaawansowanymi funkcjami sportowymi.
Co skłania do zakupu smartwatcha?
42% osób deklarujących zamiar zakupu smartwatcha przyznaje, że całkowicie zastąpiłby im on tradycyjny zegarek, a 39% badanych korzystałoby głównie z niego, a tradycyjny zegarek pojawiałby się na ich ręce okazjonalnie.
Dla osób ciągle rozważających zakup inteligentnego zegarka, najważniejszą cechą pozostaje długi czas pracy baterii – aż 75% badanych zaznaczyło ten aspekt jako „zdecydowanie istotny”. Atrakcyjna cena urządzenia „zdecydowanie istotna” jest dla 61% respondentów, a odporność na pył i wodę - dla 59%.
Kim są posiadacze smartwatchy?
Aż 94% badanych deklaruje, że wie, czym jest smartwatch. Użytkownicy smartwatcha to najczęściej osoby między 25. a 34. rokiem życia, z wykształceniem wyższym lub średnim, a także dochodem między 2201 zł a 5600 zł netto. 36% respondentów korzysta z inteligentnego zegarka od roku lub krócej. Smartwatch jest urządzeniem równie chętnie noszonym przez mężczyzn, jak i przez kobiety, które wśród zadeklarowanych użytkowników stanowiły aż 49%.
Według badanych, niezależnie czy już korzystających ze smartwatcha czy rozważających zakup, użytkownik tego typu urządzeń, uważany jest za gadżeciarza. Jednak to osoby już posiadające inteligentny zegarek, częściej wskazują na jego aspekt sportowy – noszący go według nich częściej uprawiają sport i dbają o swój wygląd.
Aż 80% badanych uważa swój smartwatch za modny dodatek – podobnie sądzi aż 86% osób, które dopiero rozważają zakup urządzenia.
Badani zostali również poproszeni o wskazanie pięciu cech idealnego smartwatcha. Dla osób, które już z niego korzystają, pierwszym wyborem była długość pracy baterii – aż 69% badanych wybrało tę cechę jak jedną z najważniejszych. Ten sam odsetek badanych, czyli 69%, w swoim „Top 5” idealnego zegarka wskazało jego aspekt sportowy, czyli funkcje monitorujące i analizujące trening. Okazuje się, że dla posiadających smartwatch ważne są również funkcje monitorowania zdrowia oraz odporność na wodę i kurz – te cechy docenia aż 66% badanych.
Badanie zostało wykonane przez Ipsos na zlecenie Huawei w sierpniu 2020 roku.
Huawei na rynku smartwatchy
Huawei konsekwentnie umacnia swój udział w rynku smartwatchy i rozbudowuje tę kategorię produktową. Jak wynika z raportu firmy Canalys za pierwszy kwartał 2020 roku, Huawei zwiększył swój globalny udział w tej kategorii z 7,9% w 2019 roku do 14,9% w 2020 roku. Ponad trzykrotnie wzrósł też udział Huawei w rynku smartwatchy w Polsce – w pierwszej połowie roku wyniósł on 35,3% w ujęciu ilościowym wobec 11,2% w tym samym okresie przed rokiem, wynika z danych GfK Polonia. W samym czerwcu, udział rynkowy Huawei sięgnął 40,7% wobec 26,8% w grudniu zeszłego roku, wynika z danych GfK Polonia.
Huawei intensywnie rozbudowuje kategorię smartwatchy w swoim portfolio. W listopadzie 2018 roku marka wprowadziła do sprzedaży Huawei Watch GT – smartwatch został doceniony przez konsumentów i sprzedał się w liczbie trzech milionów egzemplarzy w ciągu zaledwie roku od premiery. Kolejna generacja inteligentnych zegarków, Huawei Watch GT 2, została zaprezentowana i wprowadzona do sprzedaży w październiku zeszłego roku. Zegarki wyróżniły się na rynku długim czasem pracy baterii, do dwóch tygodni na jednym ładowaniu, atrakcyjnym designem i rozbudowanymi funkcjami sportowymi. W marcu tego roku marka uzupełniła portfolio o sportowy model Watch GT 2e. Podczas wydarzenia Huawei Developer Conference, które odbyło się 10 września, marka zaprezentowała dwa nowe modele – Huawei Watch GT 2 Pro i Watch Fit.
Premiery dystrybutora 4cv z okazji zbliżających się komunii
Motorola prezentuje nowe smartfony serii edge 50
Słuchawki z rodziny moto buds już dostępne w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Żywienie
Prawie 60 proc. Polaków podejmowało próby odchudzania. U większości efekty były krótkotrwałe i powodowały problemy zdrowotne
Trzech na pięciu Polaków ma za sobą próby odchudzania, a w tej grupie więcej jest kobiet – wynika z raportu Centrum Respo. Odchudzamy się z różnym skutkiem, najczęściej osiągamy efekty, ale okazują się one krótkotrwałe. Może o tym świadczyć informacja, że 54 proc. odchudzających się Polaków w ostatnich pięciu latach podchodziło do diety między dwa a pięć razy, a co 10. nawet częściej. Jak podkreślają autorzy raportu, to, że wielu Polaków się odchudza, nie jest niczym niepokojącym, ale jest kilka czynników, które czynią kulturę dietetyczną toksyczną. Jednym z nich jest wczesny wiek rozpoczynania odchudzania, ale też negatywne skutki diet, również dla zdrowia psychicznego.
Edukacja
Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem
Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.
Muzyka
Luna: Trochę podupadłam na zdrowiu i mój głos nie działa tak, jak bym chciała. Czuję się bezradna i bezsilna
Przed wyjazdem na Konkurs Eurowizji reprezentantka Polski nie ukrywa, że boryka się z problemami zdrowotnymi, a bezradność i zwątpienie mieszają się z nadzieją i chęcią pokonania swoich słabości. By jak najlepiej zadbać o swoje struny głosowe, na jakiś czas zrezygnowała z koncertów. Teraz robi wszystko, by jej głos wrócił do formy i by mogła godnie się zaprezentować na scenie w Malmö.