Komunikaty PR

Blisko ⅓ Polaków jest za podręcznikami cyfrowymi

2023-11-06  |  11:40
Biuro prasowe

Nowoczesne formy nauki stały się codziennością wielu szkół oraz domów. Nawet 47 proc. osób uważa, że korepetycje oraz zajęcia edukacyjne online, mogą równie skuteczne jak te prowadzone stacjonarnie. Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez polską firmę ClickMeeting, niemal połowie Polaków zdarza się korzystać z kursów lub aplikacji do nauki online. Prawie ⅕ respondentów byłaby w stanie zapłacić za niego od 50 do 90 zł za godzinę. Jednocześnie, jedynie 5 proc. chciałoby, aby nauka zdalna w pełni zastąpiła tą tradycyjną. 

W tym roku szkolnym nowe technologie stają się coraz ważniejszym i częstszym elementem edukacji. W związku z pierwszymi tygodniami roku szkolnego i akademickiego polska platforma do pracy, szkoleń oraz webinarów ClickMeeting, postanowiła zapytać respondentów o ich zdanie na temat nowoczesnych, a w tym cyfrowych form nauki.

Koszty nauki
ClickMeeting w najnowszym badaniu zapytał rodaków o kwestię szkolnej wyprawki. W tym przypadku 51 proc. uważa, że powinna być przyznawana osobom w trudnej sytuacji finansowej, 34 proc. sądzi, że jest niezbędna dla wszystkich, natomiast 9 proc. uważa, że nie jest konieczna, natomiast 7 proc. nie wyraziło jednoznacznej opinii. Respondenci zostali zapytani również o kwotę, którą byliby gotowi zapłacić za godzinę korepetycji lub nauki online. W tej kwestii, 37 proc. ankietowanych zadeklarowało, że mogłoby zapłacić od 20 do 50 zł, 18 proc. byłoby skłonnych do poświęcenia od 50 do 90 zł, a od 90 zł do 150 zł - 4 proc. Z kolei 40 proc. osób nie wyraziło zainteresowania tego rodzaju zajęciami. 

Skuteczność edukacji online
Wyniki przeprowadzonej ankiety mówią, że blisko połowa Polaków uważa, że zajęcia edukacyjne w trybie zdalnym mogą być równie efektywne, jak te tradycyjne. Niemniej jednak 30 proc. uważa, że nauka prowadzona na odległość nie jest tak skuteczna, jak stacjonarna. Natomiast 23 proc. pozostaje bez wyrobionego zdania w tej kwestii. Ankietowani zostali również zapytani o to czy kursy online lub aplikacje do edukacji mogą być bardziej skuteczne niż tradycyjne lekcje. Nawet 62 proc. badanych uważa, że to ciekawe narzędzia, które nie zastąpią jednak tradycyjnych lekcji. Z kolei 21 proc. ankietowanych twierdzi, że korzystanie z nich jest dodatkową wartością, a 17 proc. nie ma opinii na ten temat. Respondenci odpowiedzieli również na kwestię tego czy kiedykolwiek oni lub ich dzieci, korzystali z kursów online lub aplikacji w celach edukacyjnych. Niewiele ponad połowa, czyli 52 proc. badanych nigdy nie korzystało z takich usług.  Z kolei 36 proc. osób korzysta z nich jedynie okazjonalnie, a 13 proc. regularnie uczy się za pomocą kursów i aplikacji online. 

Wyniki badania wyraźnie wskazują, jak złożonym zjawiskiem w oczach Polaków jest edukacja online. Blisko połowa respondentów uważa, że korepetycje oraz zajęcia edukacyjne online mogą być równie skuteczne, co te odbywające się w trybie stacjonarnym. To optymistyczne spojrzenie na rozwijający się obszar edukacji zdalnej. Coraz więcej osób w naszym kraju dostrzega potencjał w wykorzystywaniu nowych technologii w nauce. Edukacja online jest wyzwaniem i możliwością jednocześnie. Aby była efektywna, potrzebne jest odpowiednie przygotowanie i osób uczących się, i nauczycieli. ClickMeeting wspiera takie podejście, oferując nowoczesne narzędzia zapewniające zarówno komunikację online w ramach spotkań, jak i organizację interaktywnych lekcji, szkoleń i webinarów – komentuje Martyna Grzegorczyk, Marketing Operations Manager ClickMeeting.

Nowoczesne formy nauczania w szkołach
Ankietowani zostali również zapytani o to, czy dobrym pomysłem edukacyjnym byłoby zdobywanie wiedzy teoretycznej samodzielnie w domu, aby skupić się na części praktycznej podczas zajęć stacjonarnych. W tej kwestii zdania co mocno podzielone, 39 proc. uważa to za złe rozwiązanie, jednak prawie tyle samo, czyli 37 proc. uważa, że dobry pomysł. Z kolei 24 proc. nie miało zdania w tej sprawie. ClickMeeting zapytał również o to, czy w szkołach powinno funkcjonować w pełni zdalne nauczanie. W tym przypadku 43 proc. uważa, że nie powinno. Natomiast 42 proc. popiera je w ograniczonym zakresie. Jedynie 5 proc. chce, aby naukę stacjonarną zastąpić w pełni tą na odległość. Z kolei 10 proc. osób nie ma zdania na ten temat. Respondenci odpowiedzieli również na pytanie: czy szkolne podręczniki można całkowicie lub częściowo zastąpić cyfrowymi. Nawet 39 proc. uważa, że nie, 31 proc. uważa, że tak, 19 proc. twierdzi, że obecnie jest to niemożliwe, ale w przyszłości będzie to standardem. 

Metodologia badania

Badanie przeprowadzono na grupie 1002 osób. Ankietowani to osoby w wieku 18-34 lata (26 proc.), 35-54 lata (35 proc.) oraz powyżej 55 roku życia (39 proc.). 52 proc. wszystkich osób to kobiety, a 48 proc. mężczyźni. Respondenci to osoby, zamieszkujące miejscowości do 5 tysięcy mieszkańców (41 proc.), od 5 do 20 tysięcy mieszkańców (11 proc.), od 20 do 100 tysięcy mieszkańców (19 proc.), od 100 do 500 tysięcy mieszkańców (17 proc.) oraz powyżej 500 tysięcy mieszkańców (12 proc.).

ClickMeeting to polska firma, która powstała w 2011 roku i udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych. Jej misją jest wsparcie komunikacji i nauki niezależnie od tego, w jakim miejscu na świecie ktoś się znajduje. Platforma do webinarów, czyli rodzaju seminarium prowadzonego za pośrednictwem internetu, działa w przeglądarce internetowej. Nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy technicznej lub instalować czegoś na swoim urządzeniu, by w łatwy sposób cieszyć się z funkcjonalności narzędzia. 

 

Akademia Clickmeeting: https://knowledge.clickmeeting.com/pl/manual/

Grupa Akademii Clickmeeting na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/533178777342385/ 

www.clickmeeting.pl

https://www.facebook.com/clickmeeting/?ref=br_rs

https://www.linkedin.com/company/clickmeeting/

https://www.youtube.com/user/ClickMeetingvideo/videos    

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Sezon działkowy czas start: przygotuj się na majówkę z EZVIZ Biuro prasowe
2024-04-30 | 16:24

Sezon działkowy czas start: przygotuj się na majówkę z EZVIZ

 Wkrótce rozpocznie się sezon działkowy, a wraz z nim czas przygotowania do letnich wypoczynków na świeżym powietrzu. Wiodąca marka w dziedzinie monitoringu i
IT i technologie Cooler Master MasterBox 600 – wszechstronna i przewiewna obudowa PC
2024-04-26 | 01:00

Cooler Master MasterBox 600 – wszechstronna i przewiewna obudowa PC

Cooler Master MasterBox 600 to obudowa komputerowa o długości 474 mm, szerokości 230 mm i wysokości 481 mm. Została ona zaprojektowana z myślą o potrzebach zarówno początkujących
IT i technologie Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Psychologia

Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu

Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.

Konsument

Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.