Carbon Studio z solidnymi wynikami sprzedażowymi
Notowany na rynku NewConnect lider w branży gier VR i XR wypracował w III kwartale ponad 1 mln zł przychodu netto ze sprzedaży i uzyskał łącznie blisko 2,6 mln zł za trzy pierwsze kwartały 2024 r. Spółka utrzymuje sprzedaż swoich flagowych tytułów na stabilnym poziomie i kontynuuje prace nad nowymi produkcjami – „Projektem El” realizowanym wraz z partnerem – Meta Platforms Technologies, i gry o roboczej nazwie „Hermes”. Jednocześnie Carbon Studio przygotowuje się do stworzenia nowatorskiego narzędzia do optymalizacji gier VR – MAGOS (Multiplatform Automatic Genetic Optimisation System), które przyspieszy wprowadzanie na rynek nowych produkcji.
W trzecim kwartale, będącym tradycyjnie najtrudniejszym okresem sprzedażowym dla branży gamingowej, spółka utrzymała sprzedaż swoich tytułów na stabilnym poziomie. Uzyskanie solidnych wyników sprzedażowych jest wynikiem niesłabnącego zainteresowania popularnymi tytułami z serii „The Wizards”, które cieszą się uznaniem zarówno nowych, jak i powracających graczy, ale także gier „Crimen-Mercenary Tales”, „Mindset” i „Hunt Together”.
- Skuteczna dywersyfikacja w obszarze naszego portfolio oraz umiejętność tworzenia angażujących gier, które pozwalają utrzymywać wysoki poziom zainteresowania to czynniki, które pozwoliły nam z sukcesem mierzyć się z sezonowymi wyzwaniami na rynku gamingowym. W trzecim kwartale świętowaliśmy też premierę gry „Crimen – Mercenary Tales” w wersji na platformę PS VR2. Gra jest już dostępna w Europie i Ameryce Północnej, co istotnie zwiększa możliwości dotarcia do szerszego grona graczy oraz potencjał sprzedażowy tego tytułu – także wśród dotychczasowych fanów, dla których przygotowaliśmy moc niespodzianek - mówi Błażej Szaflik, Prezes Carbon Studio.
W trzecim kwartale spółka otrzymała również oficjalne potwierdzenie włączenia gry „Hunt Together” do prestiżowej biblioteki Meta Quest+ Library. Od 1 października br. tytuł jest już dostępny dla graczy, co znacząco zwiększyło widoczność gry i zaangażowanie fanów. W październiku 2024 r. Carbon Studio wydało: Quest+ Welcome Update i Halloween Update, a na grudzień planuje przekazać fanom świąteczną wersję aktualizacji. Spółka zapowiedziała już także wydanie w I kwartale 2025 r. dużej nowości, czyli Solo Challenge Update i Quality of Life Update. Tytuł „Hunt Together” pozostanie w bibliotece Meta Quest+ przynajmniej do 31 marca 2025 r., co może znaleźć pozytywne odbicie na wyniki Carbon Studio w kolejnych kwartałach.
- Trzeci kwartał upłynął nam także pod znakiem kontynuacji prac nad nowymi projektami – symulatorem o kodowej nazwie Projekt Hermes, realizowanym wraz z Metą, oraz pierwszoosobowym shooterem osadzonym w klimacie western fantasy, czyli tzw. Projektem EL, którego strategicznym partnerem jest również Meta – wyjaśnia Błażej Szaflik. - Z radością obserwujemy szybki rozwój technologii VR i XR. Mamy już w planach inwestycje w nowe projekty oraz innowacyjne technologie, które pozwolą nam wzmocnić pozycję lidera w branży VR i XR oraz zapewnią stabilny wzrost wartości spółki w długoterminowej perspektywie – dodaje Prezes Carbon Studio.
We wrześniu 2024 r. projekt spółki – MAGOS, wybrany do dofinansowania w ramach naboru „Ścieżki SMART” finansowanego z programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości rekomendowała przyznanie dofinansowania w wysokości ponad 4,1 mln zł na opracowanie zautomatyzowanego narzędzia do optymalizacji kolekcji graficznych w grach VR. Jego realizacja pozwoli w szybki i efektywny sposób optymalizować gry pod każdą platformę VR, przyspieszając proces wprowadzania produkcji na rynek.
Całkowita wartość projektu MAGOS przekracza 5,64 mln zł, a jego celem jest stworzenie narzędzia wykorzystującego sztuczną inteligencję do efektywnego dostosowywania grafik oraz zwiększenia wydajności gier VR na różnych platformach sprzętowych – zarówno obecnych, jak i planowanych.
- Otrzymanie pozytywnej rekomendacji dofinansowania od PARP to dla nas ogromne wyróżnienie i potwierdzenie potencjału naszego projektu. MAGOS będzie przełomowym narzędziem, które pozwoli nam wnieść optymalizację gier VR na zupełnie nowy poziom, umożliwiając ich szybkie dostosowywanie do wielu platform sprzętowych. Aktualnie na rynku nie istnieją zautomatyzowane rozwiązania wspomagające ten proces, dlatego postanowiliśmy wypełnić tę lukę. Realizacja tego projektu stanowi kolejny krok w naszej strategii rozwijania innowacyjnych technologii i wzmacniania pozycji Carbon Studio jako pioniera w branży gier VR – podsumowuje Błażej Szaflik.
***
O spółce
Carbon Studio to notowany na NewConnect pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich producentów VR, MR i AR:Meta, HTC, PlayStation VR, Pico, a także komputery PC i konsole. Portfolio Carbon Studio zawiera znane i cenione na rynku tytuły, m.in.: The Wizards, The Wizards – Dark Times i Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall.

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki

Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Joanna Liszowska: Kobiety powinno się doceniać na co dzień. Ale 8 marca można szczególnie wyrazić swoją sympatię
Aktorka uważa, że Dzień Kobiet to miła tradycja i należy ją pielęgnować. Nie trzeba wiele, by na twarzy płci pięknej pojawił się uśmiech. Wystarczą życzenia, symboliczny kwiatek czy okolicznościowy upominek. Joanna Liszowska podkreśla, że w teatrze czy na planie serialu koledzy z branży 8 marca zawsze stają na wysokości zadania i sprawiają radość paniom ze swojego otoczenia. Marta Wierzbicka natomiast zaznacza, że dla niej nie jest to szczególna okazja do świętowania. Po prostu dzień jak każdy inny.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.