Komunikaty PR

Czemu ludzie nie rozstają się ze swoimi smartfonami?

2021-08-20  |  15:00

„Odłóż ten telefon” – brzmi znajomo? Oczywiście. To standard w dzisiejszych czasach. Wiele osób nie potrafi nawet na moment rozstać się ze swoją komórką. Według badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie tedee, aż 84 proc. ankietowanych codziennie lub prawie codziennie używa swojego smartfona[1]. Telefony od dawna nie służą nam tylko do dzwonienia i pisania SMS-ów. Producenci komórek oraz twórcy aplikacji prześcigają się w udogodnieniach oferowanych swoim użytkownikom.

Pojawia się podstawowe pytanie. Skoro smartfony tak bardzo ułatwiają nam życie i upraszczają wiele codziennych czynności, czy ludzie na pewno powinni zwracać sobie nawzajem uwagę za częste trzymanie telefonu w ręce?

1. Najważniejszy towarzysz podróży

Papierowa mapa samochodowa i tradycyjny przewodnik turystyczny – zapewne niewiele osób pamięta jeszcze wakacyjne wojaże z takimi akcesoriami. Obecnie zastąpiły je przecież mapy Google oraz blogi internetowe. Aż 77 proc. ankietowanych używa swojego telefonu do nawigacji i poruszania się w terenie, podczas gdy 45 proc. wykorzystuje go do potwierdzenia rezerwacji lub prawa dostępu np. do hotelu czy odprawy na lotnisku[2].

- Nie wyobrażam sobie wyjazdu na wakacje bez mojego smartfona. Korzystam z niego na wielu etapach podróży, tj. zarówno podczas planowania wakacji, przygotowywania listy rzeczy do spakowania, przeprowadzania odprawy lotniczej, poruszania się po miejscu, w którym spędzam mój urlop czy kupowania z wyprzedzeniem biletu do muzeum, by ominąć stanie w kolejce. Takie są przecież fakty - czasy, w których jeździliśmy na wakacje bez telefonów minęły bezpowrotnie.  Smartfony pozwalają nam wyeliminować niepotrzebny stres, utrzymywać kontakt z bliskimi, którzy nie mogą towarzyszyć nam podczas wyjazdu i w pełni cieszyć się trwającym urlopem – komentuje Paweł Bijata, Dyrektor pionu marketingu w firmie Gerda.

2. Strażnik naszego bezpieczeństwa

Polacy mają wiele obowiązków, a w związku z tym rośnie liczba spraw, o których muszą pamiętać każdego dnia. Odebranie dziecka z przedszkola, szybki przejazd pomiędzy miejscem pracy a siłownią, oddanie książek do biblioteki – to tylko kilka z długiej listy, z którą ludzie zmagają się na co dzień. Zatem, nic w tym dziwnego, że działając w pędzie, by zrealizować wszystkie punkty ze swojej „To-do list”, zdarza im się zapomnieć o zamknięciu drzwi lub nie mają pewności, czy to zrobili. Również w realizacji takich zmagań niezwykle pomocne okazują się smartfony.

- W XXI wieku istnieje szereg rozwiązań, które uławiają codzienne funkcjonowanie. Jednym z nich jest smartlock, czyli inteligentny zamek, który umożliwia sterowanie drzwiami do mieszkania lub domu za pomocą aplikacji w smartfonie Przykładem takiego produktu na rodzimym rynku może być zamek tedee powered by Gerda. Jego użytkownicy mogą korzystać m.in z funkcji zdalnego otwierania i zamykania drzwi, dzięki czemu nie muszą nosić ze sobą kluczy i mogą zdalnie wpuścić do mieszkania sąsiadkę, która przyszła podlać kwiaty lub przyjaciela, który wpadł z niezapowiedzianą wizytą, gdy nas nie było w domu. Ponadto mają również dostęp do dziennika zdarzeń, który pokazuje, kto w danym momencie otworzył drzwi i czy np. dziecko wróciło ze szkoły do domu. Badania jasno pokazują, że w przyszłości będzie rosła popularność takich rozwiązań. Już teraz 16 proc. osób używa telefonu do sterowania sprzętami typu smart home, a 38 proc. deklaruje, że chciałoby mieć w swoim domu inteligentny system bezpieczeństwa zintegrowany z urządzeniem mobilnym. Ponadto, 31 proc. chciałoby korzystać ze smartlocka sterowanego smartfonem[3] – dodaje Paweł Bijata, Dyrektor pionu marketingu w firmie Gerda.

3. Udogodnienie na wielu płaszczyznach

Poza dbaniem o bezpieczeństwo, smartfony mają jeszcze wiele innych zastosowań. 89 proc. ankietowanych używa ich do robienia zdjęć, 73 proc. za ich pomocą słucha muzyki i ogląda filmy, dla 72 proc. jest to narzędzie do korzystania z bankowości elektronicznej, 67 proc. traktuje je jako osobisty kalendarz i notatnik, a 40 proc. jako kartę płatniczą[4]. Jak widać, telefony komórkowe są nam potrzebne właściwie w każdym momencie dnia. Oczywiście – jesteśmy w stanie funkcjonować bez nich i używać tradycyjnego aparatu, papierowego notatnika czy klasycznej, plastikowej karty debetowej. Jednak, po co utrudniać sobie życie?

Dlatego następnym razem, gdy zobaczymy w kawiarni osobę, która popijając kawę, będzie patrzyła w telefon lub jadąc autobusem nie będzie odrywała wzroku od swojego smartfona, warto nie myśleć o niej negatywnie. Może akurat czyta książkę, dokonuje opłat lub sprawdza, czy dziecko wróciło ze szkoły do domu. Są to w końcu normalne codzienne życiowe czynności. Technologia nam je tylko ułatwia.

 


[1] SW Research, Inteligentny zamek. Raport badawczy, czerwiec 2020

[2] SW Research, Inteligentny zamek. Raport badawczy, czerwiec 2020

[3] Inteligentny zamek. Raport badawczy, czerwiec 2020

[4] Inteligentny zamek. Raport badawczy, czerwiec 2020

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Revolut w AppGallery! Aplikacja zintegrowana z Huawei Mobile Services Biuro prasowe
2021-12-16 | 14:00

Revolut w AppGallery! Aplikacja zintegrowana z Huawei Mobile Services

Revolut, jedna z najpopularniejszych na świecie aplikacji do zarządzania finansami, została zintegrowana z Huawei Mobile Services i udostępniona użytkownikom AppGallery w 26 krajach Europy, w
IT i technologie Poznaj powody, dla których powinieneś kupić telewizor TCL Mini LED
2021-12-16 | 13:20

Poznaj powody, dla których powinieneś kupić telewizor TCL Mini LED

Telewizory Mini LED firmy TCL szturmem podbijają rynek. Tym, którzy mają jeszcze wątpliwości, czy ta rewolucyjna w świecie wyświetlania obrazu technologia rzeczywiście powinna
IT i technologie HMS Editor’s Choice Awards 2021 przyznane
2021-12-14 | 16:10

HMS Editor’s Choice Awards 2021 przyznane

Huawei wyłonił zwycięzców konkursu HMS Editor’s Choice Awards 2021, wybierając najlepsze aplikacje, gry i motywy dostępne w AppGallery, autorskim sklepie marki. W gronie

Więcej ważnych informacji

Gwiazdy

Piotr Zelt: Staram się jak najwięcej jeździć na rowerze szosowym. Dzięki temu jestem spokojniejszy w domu, a w pracy bardziej kreatywny

Aktor robi niesamowite wyniki na rowerze szosowym i z każdym sezonem coraz bardziej upewnia się, że jest to sport dla niego wręcz idealny. Pomaga mu dbać o formę, a także oczyszcza umysł i zwiększa efektywność zawodową. Dziś Piotr Zelt już nie wyobraża sobie życia bez dwóch kółek i niestraszne mu nawet długie dystanse. Artysta należy do BIKE EXPO Narodowy Team. To grupa ludzi, którzy zakochali się w kolarstwie, w wyścigach szosowych i dzięki temu zmienili swój styl życia i zdrowia.

Handel

Specjalna aplikacja rozpoznaje frustrację u użytkownika strony internetowej. Narzędzia do analizy zachowań będą coraz istotniejsze w e-handlu

Sztuczna inteligencja i machine learning pomagają przeanalizować zachowania klientów odwiedzających strony internetowe firm, głównie e-sklepów, i wskazać, w których momentach tej wizyty pojawiła się frustracja. Polski start-up rozwija aplikację, która jako pierwsza na świecie wykorzystuje tę technologię i już po kilku minutach działania wskazuje pierwsze wnioski. Satysfakcja klientów jest w centrum zainteresowania przedsiębiorstw na całym świecie, a analitycy przewidują, że rynek oprogramowania do automatycznego badania wzorców ich zachowań niemal dwukrotnie zwiększy swoją wartość w najbliższych latach.

Handel

Czapki z Biedronki wesprą 30. Finał WOŚP. Cała kwota ze sprzedaży trafi na okulistykę dziecięcą

Biedronka dołączyła do firm wspierających Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy. W placówkach sieci od 10 stycznia za 9,99 zł można kupić zimowe czapki, a całkowity dochód ze sprzedaży trafi na okulistykę dziecięcą, którą w tym roku wspiera WOŚP. – Zależało nam bardzo na tym, żeby czapka była w przystępnej cenie, która pomoże każdemu się zaangażować. Pierwsze dni sprzedaży pokazują, że to szczególne nakrycie głowy stało się gorącym towarem – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji i CSR w sieci Biedronka.​