Komunikaty PR

Drukarki Lexmark będą wspierać pracę Warszawskiego Centrum Wielokulturowego

2021-10-14  |  09:00
Biuro prasowe

Firma Lexmark przekazała Warszawskiemu Centrum Wielokulturowemu 5 kolorowych i monochromatycznych urządzeń wielofunkcyjnych MC3224dwe i MB2236i. Drukarki będą wspierać działalność statutową organizacji, w tym przygotowywanie kolorowych materiałów edukacyjnych, wydruki formularzy i ekspertyz prawnych oraz działania marketingowe placówki. To też wielka pomoc w prowadzeniu księgowości organizacji.

W Polsce mieszka ponad 2 miliony cudzoziemców[1]. Pomocy udziela im Centrum Wielokulturowe na warszawskiej Pradze, którego misją jest stworzenie jak najlepszych warunków integracji obcokrajowców i społeczności lokalnej Stolicy. Organizacja od 2014 roku prowadzi działalność w zakresie edukacji, bieżącego wsparcia cudzoziemców oraz aktywizacji i promocji kultury oferując m.in. profesjonalną pomoc formalno-prawną czy zajęcia z nauki języka polskiego.

Pod opieką Centrum Wielokulturowego znajdują się obcokrajowcy w różnym wieku, w tym małe dzieci, dla których kolorowe, drukowane materiały do nauki języka polskiego są niezwykle istotne. Do tej pory placówka musiała korzystać z uprzejmości zewnętrznych podmiotów posiadających jedynie monochromatyczne maszyny, co znacznie ograniczało możliwości nauczania i utrudniało bieżącą działalność. Dzięki firmie Lexmark podopieczni Centrum oraz zaangażowane w projekt społeczności lokalne będą mogły w łatwy i komfortowy sposób korzystać z wszystkich udogodnień urządzeń drukujących tj. drukowanie, kopiowanie i skanowanie. Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość drukowania z urządzeń mobilnych, a także dostępność w urządzeniach różnych wersji językowych, co ułatwia korzystanie z maszyn dla obcokrajowców, którzy dopiero uczą się jeżyka polskiego.

-  Firma Lexmark jest międzynarodową korporacją, łączącą różne kultury i środowiska. Dlatego bliska nam jest inicjatywa Centrum Wielokulturowego, które wspiera dialog międzykulturowy oraz integruje cudzoziemców, mniejszości narodowe a także lokalną społeczność. Mam nadzieję, że ten mały gest choć trochę ułatwi codzienną pracę członkom Centrum i pomoże jej podopiecznym w poznawaniu i uczeniu się nowego otoczenia – mówi Karolina Duchnowska, Open Channel Manager.

 

Z prezentu najbardziej cieszą się podopieczni Centrum.

- Estetyka materiałów edukacyjnych wpływa nie tylko na komfort i przyjazność nauki, ale też na proces zapamiętywania. Cieszę się, że nasi podopieczni będą mieć zdecydowanie lepsze warunki do zdobywania wiedzy nieodstające od ich polskich kolegów. A my będziemy mogli dużo lepiej promować nasze wydarzenia np. poprzez wydruki plakatów czy ulotek – komentuje Małgorzata Sójka przedstawiciel Centrum Wielokulturowego.

 


[1] Źródło: Dane GUS, Informacja prasowa, „Populacja cudzoziemców w Polsce w czasie COVID-19”, dostępne na: https://stat.gov.pl/statystyki-eksperymentalne/kapital-ludzki/populacja-cudzoziemcow-w-polsce-w-czasie-covid-19,12,1.html [Ostatni dostęp: 01.09.2021r.].

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż Biuro prasowe
2024-07-11 | 17:35

TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż

TomTom, specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, uruchomił specjalną edycję swojego TomTom Traffic Index dla Paryża, który spodziewa się napływu turystów i
IT i technologie Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie
2024-07-01 | 14:30

Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie

Klienci wskazują m.in. na możliwość zobaczenia i przetestowania produktu na żywo (44,8% respondentów) oraz porównania różnych urządzeń (36,7%), jako największe zalety
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.