Fabuła kluczem do sukcesu projektu gamingowego
InnerValue
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
e.moscicka|innervalue.pl| |e.moscicka|innervalue.pl
535 562 945
https://innervalue.pl/
Ciekawa fabuła jest często podstawą sukcesu danego projektu, zarówno w branży filmowej, teatralnej, jak i rozrywki elektronicznej. Właściwie przemyślana może przyciągnąć szerokie grono odbiorców, co w efekcie wpływa na sprzedaż danego ,,produktu’’. Podobnie sytuacja wygląda w branży gier komputerowych. Wyjątkową formą takich rozgrywek są gry symulacyjne, które często posiadają historię pozwalającą graczom utożsamiać się z postacią i przeżyć doświadczenia niemożliwe lub nawet niedozwolone w codziennym życiu.
Jednym z przedstawicieli polskich twórców gier symulacyjnych jest spółka DRAGO entertainment. To krakowski producent i deweloper gier na PC, którego początki sięgają roku 1998. Na czele firmy stoją Joanna Tynor i Lucjan Mikociak. W pierwszych latach działalności studio koncentrowało się na tworzeniu innowacyjnych projektów gamingowych na zlecenie, które w większości finansowane były przez międzynarodowych wydawców gier. Obecnie DRAGO entertainment pracuje nad pięcioma autorskimi symulatorami oraz swoim największym, jak dotychczas, projektem FrostFall – symulatorem przygodowym, którego akcja rozgrywa się w Rosji. Jego fabuła przedstawiać będzie nuklearną apokalipsę, a gracz za zadanie będzie miał zapobiec tej katastrofie. Większość symulatorów krakowskiego studia, tj. FrostFall, Airport Contraband, Gas Station Simulator i Food Truck Simulator, już teraz cieszy się dużą popularnością wśród graczy. Tytuły te znajdują na liście życzeń, czyli TOP Wishlist platformy Steam. Co ważne, spółka jeszcze w tym roku zamierza wejść na rynek NewConnect. Mamy nadzieję, że pozwoli to jej rozwinąć się na nowych obszarach rynku gamingowego.
Obecna sytuacja epidemiologiczna na całym świecie spowodowała, że miliony osób szukają sposobu na urozmaicenie sobie czasu w domu. Bardzo często sięgają więc po gry komputerowe, które niewątpliwie pomagają się zrelaksować. Taką formę spędzania czasu poleca nawet Światowa Organizacja Zdrowia (WHO). Ogromne zainteresowanie grami spowodowało, że sektor gamingowy to dziś jeden z nielicznych obszarów gospodarki, który wychodzi obronną ręką z czasów zarazy. Tematy epidemiologiczne są także jednym z bardziej aktualnych tematów dla twórców filmowych. O epidemii powstają m.in. seriale dokumentalne. A jak twórcy gier zapatrują się na taką tematykę?
Według mnie tutaj odpowiedź może być dwojaka. Z jednej strony gry inspirowane prawdziwymi wydarzeniami mogą mieć większy potencjał sprzedażowy, ale z drugiej strony może to trwać krócej, ponieważ na głośne wydarzenia najczęściej „szał” jest w chwili ich trwania, później emocje opadają i pojawiają się nowe tematy- patrz pożary w Australii i aktualnie pandemia. – komentuje Joanna Tynor, prezes DRAGO entertainment i dodaje, że najważniejszy w grze jest gameplay i to, aby gracz miał w niej co robić. - Czy dotyczy to faktycznych sytuacji, czy fantastyki myślę, że z perspektywy graczy ma mniejsze znaczenie. Z pewnością w kontekście marketingowym danej gry, fakt realnej sytuacji, można idealnie wykorzystać, jednak, jeżeli tytuł się nie obroni swoją zawartością, to na dłuższą metę taka taktyka się nie sprawdzi. – dodaje Joanna Tynor.
Prezes DRAGO entertainment uważa, że pandemia może być dobrym tematem do przeniesienia do świata gier, pod warunkiem, że nie będzie jej jedynym „składnikiem”.
- Bezapelacyjnie pierwszym tytułem, który przychodzi mi do głowy, jest „This War of Mine” od 11bit Studio - poruszyli oni bardzo czuły punkt, który myślę, że poruszył też każdego z nas - oblicze cywilów dotkniętych wojną. Rozpaczliwa walka o przetrwanie, w scenerii ruin miasta. Moralne dylematy przed którymi bohaterowie są stawiani, sytuacje w których zwycięstwo nie zawsze ma słodki smak. Dotknęli strefy emocjonalnej, na którą myślę, że nikt z nas nie może postać obojętny, a przede wszystkim w obliczu historii Polski czy świata, dali możliwość przeżycia tego, o czym czytaliśmy w książkach, uczyliśmy się w szkołach, czy też oglądaliśmy w telewizji. Nie podali wprawdzie dokładnie, której wojny oblicze przedstawiają, jednak to właśnie ta dowolność i niedoprecyzowanie pozwala na utożsamienie się dużej liczby odbiorców z wydarzeniami, które miały miejsce na ich terytoriach w czasach współczesnych, czy też z wydarzeń z przeszłości. – komentuje Joanna Tynor.
Więcej informacji na temat samej spółki można uzyskać oglądając poniższy materiał wideo, w którym głos zabrała sama prezes DRAGO entertainment, Joanna Tynor:
https://www.youtube.com/watch?v=7E50F6o2S4o&feature=emb_title
Większościowym udziałowcem spółki jest notowane na NewConnect studio Movie Games – także specjalizujące się w grach symulacyjnych. Warszawskie studio jest także wydawcą wszystkich tytułów DRAGO entertainment. Movie Games, na czele którego stoi Mateusz Wcześniak, wypuściło niedawno swój autorski symulator o kontrowersyjnym tytule Drug Dealer Simulator, który swoją premierę miał w połowie kwietnia, w niespełna dwa tygodnie gra sprzedała się w nakładzie ponad 100 tys. egzemplarzy.
Żródło: gamevestor.pl
Dreame comes true – doskonały rok marki
Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
A gdybyście tak tej zimy wspólnie zanurzyli się w magii… immersji?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Damian Janikowski: Radosław Majdan to jest superkompan na wyprawy, na zakupy i megagość do pogadania
Były zapaśnik podkreśla, że udział w programie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” nie był dla niego szczególnie trudnym wyzwaniem, ponieważ wiele z konkurencji przypominało mu codzienne treningi. Mimo to Damian Janikowski nie czuł się pewnie, gdyż rywalizował z utalentowanymi sportowcami, takimi jak Adam Kszczot czy Jakub Rzeźniczak. Zauważył też, że Radosław Majdan, a prywatnie jego sąsiad, nie był groźnym przeciwnikiem, ale raczej świetnym towarzyszem wyprawy.
Zdrowie
Eksperci: e-papierosy to poważny problem wśród dzieci. Nowe przepisy to dobry krok, ale absolutnie niewystarczający
Konsumpcja e-papierosów wśród młodzieży rośnie alarmująco: statystyki pokazują, że sięga po nie już ponad 20 proc. nastolatków w wieku 13–15 lat. Eksperci alarmują, że takie produkty są specjalnie zaprojektowane pod młodych użytkowników, oferując atrakcyjne smaki, opakowania i marketing. Rząd skierował do Sejmu projekt nowelizacji przepisów, który wprowadza zakaz sprzedaży wszystkich e-papierosów i woreczków nikotynowych nieletnim oraz ogranicza możliwość ich używania w miejscach publicznych. Jednak specjaliści podkreślają, że konieczne jest dalsze uszczelnienie przepisów, zwłaszcza w zakresie sprzedaży internetowej. Konsultant krajowy ds. zdrowia publicznego, prof. Łukasz Balwicki, mówi wprost, że należy wyeliminować z obrotu jednorazowe e-papierosy, jako produkty najbardziej atrakcyjne dla dzieci i młodzieży.
Teatr
Jadwiga Jankowska-Cieślak i Daniel Olbrychski po 50 latach znów zagrają małżeństwo w sztuce „Przebłyski”. „To duża rozkosz spotkać się po tylu latach”
Twórcy sztuki zatytułowanej „Przebłyski” podkreślają, że jest to spektakl – lustro każdej pary. Kreowani przez Jadwigę Jankowską-Cieślak i Daniela Olbrychskiego Rosa i Abrasza przez lata byli małżeństwem, a w chwili śmierci mężczyzny widzowie dostają kompendium wiedzy o ich niełatwym życiu. Odtwórca głównej roli cieszy się, że znów może się spotkać na scenie z aktorką, która od lat robi na nim ogromne wrażenie. Przyznaje też, że Serge Kribus napisał ten tekst z myślą o nim i zależało mu, żeby zagrał tę sztukę w Paryżu. Najpierw jednak przedstawienie zostanie zaprezentowane w polskiej wersji.