home.pl z własnym programem praktyk dla początkujących programistów
Lider usług internetowych w Polsce, firma home.pl, otwiera swoje drzwi przed młodymi adeptami technologii informatycznych. Firma oferuje możliwość odbycia praktyk uczniom oraz studentom realizującym plany programowe w Technikum Łączności i Multimediów Cyfrowych oraz na Uniwersytecie Szczecińskim. Po udanym wdrożeniu współprac z instytucjami edukacyjnymi, home.pl zapowiada rozszerzenie grona partnerów o kolejne uczelnie nie tylko w Szczecinie, lecz także w całym kraju.
Pochodząca ze Szczecina firma home.pl już od ponad dwóch lat aktywnie rekrutuje uczniów kierunków informatycznych na autorskie programy praktyk zawodowych. W ramach współpracy pomiędzy home.pl oraz Technikum Łączności i Multimediów Cyfrowych w praktykach wzięło udział łącznie 26 uczniów kształcących się na kierunku technik programista. Na koncie home.pl już są trzy edycje praktyk zawodowych, z których dwie ostatnie odbyły się we wrześniu 2022 roku oraz w marcu tego roku. W ramach zajęć z ekspertami home.pl uczniowie zapoznają się z teoretycznymi podstawami pracy w zawodzie, a także zdobywają praktyczną wiedzę na temat współpracy zespołowej dzięki tworzeniu realnych projektów. Podczas ostatniej, marcowej edycji programu, praktykanci otrzymali zadanie napisania kodu aplikacji internetowej z użyciem serwisu GitHub, z czym doskonale sobie poradzili.
Nawet najlepiej wyposażona szkoła techniczna, w której pracują nauczyciele mający stały kontakt z najnowszymi technologiami, prowadzi kształcenie praktyczne jedynie w warunkach symulujących wyzwania młodego specjalisty. Stały postęp w branży informatycznej wymaga ścisłej współpracy z wiodącymi firmami na rynku. Współpraca z home.pl stanowi uzupełnienie procesu kształcenia o niezbędne umiejętności zapewniające naszym uczniom lepszy start w życie zawodowe — zaznacza Bartosz Stolarczuk, dyrektor Technikum Łączności i Multimediów Cyfrowych.
Najważniejszym celem współpracy home.pl z jednostkami edukacyjnymi jest wspieranie przyszłych specjalistów w opanowaniu wiedzy praktycznej oraz wykształceniu umiejętności pracy w różnorodnych zespołach. Praktyka zawodowa daje niepowtarzalną możliwość skonfrontowania teoretycznej wiedzy zdobytej w trakcie nauki z realiami branży IT. Młodzież poznaje niuanse pracy zespołowej, a także staje przed codziennymi wyzwaniami biznesowymi, tj. ustalanie priorytetów, powierzanie odpowiedzialności za poszczególne zadania czy rozwiązywanie różnego rodzaju problemów.
Podczas praktyk uczniowie poznają specyfikę pracy na stanowisku ściśle związanym z kształconymi umiejętnościami. Piotr Kryska, Dyrektor DRO home.pl, pełniący rolę mentora oraz doradcy praktyk zaznacza: Pierwsza edycja programu powstała jeszcze w trakcie pandemii. Trudności nauki zdalnej sprawiały, że młodzi ludzie najczęściej wykonywali szkolne zadania samodzielnie, rozwijając swoje indywidualne umiejętności. Realia późniejszej pracy w zawodzie wymagają jednak funkcjonowania w grupie specjalistów – i tu właśnie widzimy swoją rolę jako doświadczonego mentora, który podpowiada, jak łączyć siły i czerpać z różnorodnych umiejętności do budowania silnych zespołów.
W ramach autorskiego programu praktyk home.pl skupia się na rozwijaniu umiejętności pracy w zespole, narzędziach do tego potrzebnych oraz efektywnej organizacji pracy. Ponad 25-letnie doświadczenie podpowiada nam, że na pierwszym miejscu pracy w branży IT znajdują się umiejętności pracy w zespole, dlatego to na nie zwracamy szczególną uwagę podczas naszych praktyk. Uczniowie różnią się nastawieniem, wiedzą oraz predyspozycjami i zależy nam, aby przyszli eksperci od samego początku uczyli się, że praca zespołowa oznacza przede wszystkim dobrą komunikację oraz okazywanie wsparcia i pomocy swoim koleżankom i kolegom – dodaje Piotr Kryska.
Warto dodać, że w styczniu br. rozpoczęła się współpraca home.pl z Uniwersytetem Szczecińskim. Wspólne działania obejmują projekty badawcze i edukacyjne, m.in. wykłady, seminaria i zajęcia fakultatywne, a także praktyki zawodowe czy programy stażowe. Firma jest otwarta na współpracę zarówno w obszarach naukowych, jak i biznesowych, poszukując ambitnych i zmotywowanych studentów i naukowców o różnorodnych kompetencjach. W przyszłości home.pl planuje nawiązanie współpracy z kolejnymi uczelniami na terenie całego kraju.
O home.pl:
home.pl to największy i najbardziej rozpoznawalny w Polsce dostawca usług internetowych dla klientów biznesowych i indywidualnych. Jako członek globalnej grupy United Internet home.pl jest liderem branży również w Europie. Misją firmy jest wspieranie ludzi i przedsiębiorstw kreujących e-świat. home.pl S.A. jest właścicielem czterech marek: home.pl, AZ.pl, premium.pl i homecloud.pl.

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki

Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.