home.pl z własnym programem praktyk dla początkujących programistów
Lider usług internetowych w Polsce, firma home.pl, otwiera swoje drzwi przed młodymi adeptami technologii informatycznych. Firma oferuje możliwość odbycia praktyk uczniom oraz studentom realizującym plany programowe w Technikum Łączności i Multimediów Cyfrowych oraz na Uniwersytecie Szczecińskim. Po udanym wdrożeniu współprac z instytucjami edukacyjnymi, home.pl zapowiada rozszerzenie grona partnerów o kolejne uczelnie nie tylko w Szczecinie, lecz także w całym kraju.
Pochodząca ze Szczecina firma home.pl już od ponad dwóch lat aktywnie rekrutuje uczniów kierunków informatycznych na autorskie programy praktyk zawodowych. W ramach współpracy pomiędzy home.pl oraz Technikum Łączności i Multimediów Cyfrowych w praktykach wzięło udział łącznie 26 uczniów kształcących się na kierunku technik programista. Na koncie home.pl już są trzy edycje praktyk zawodowych, z których dwie ostatnie odbyły się we wrześniu 2022 roku oraz w marcu tego roku. W ramach zajęć z ekspertami home.pl uczniowie zapoznają się z teoretycznymi podstawami pracy w zawodzie, a także zdobywają praktyczną wiedzę na temat współpracy zespołowej dzięki tworzeniu realnych projektów. Podczas ostatniej, marcowej edycji programu, praktykanci otrzymali zadanie napisania kodu aplikacji internetowej z użyciem serwisu GitHub, z czym doskonale sobie poradzili.
Nawet najlepiej wyposażona szkoła techniczna, w której pracują nauczyciele mający stały kontakt z najnowszymi technologiami, prowadzi kształcenie praktyczne jedynie w warunkach symulujących wyzwania młodego specjalisty. Stały postęp w branży informatycznej wymaga ścisłej współpracy z wiodącymi firmami na rynku. Współpraca z home.pl stanowi uzupełnienie procesu kształcenia o niezbędne umiejętności zapewniające naszym uczniom lepszy start w życie zawodowe — zaznacza Bartosz Stolarczuk, dyrektor Technikum Łączności i Multimediów Cyfrowych.
Najważniejszym celem współpracy home.pl z jednostkami edukacyjnymi jest wspieranie przyszłych specjalistów w opanowaniu wiedzy praktycznej oraz wykształceniu umiejętności pracy w różnorodnych zespołach. Praktyka zawodowa daje niepowtarzalną możliwość skonfrontowania teoretycznej wiedzy zdobytej w trakcie nauki z realiami branży IT. Młodzież poznaje niuanse pracy zespołowej, a także staje przed codziennymi wyzwaniami biznesowymi, tj. ustalanie priorytetów, powierzanie odpowiedzialności za poszczególne zadania czy rozwiązywanie różnego rodzaju problemów.
Podczas praktyk uczniowie poznają specyfikę pracy na stanowisku ściśle związanym z kształconymi umiejętnościami. Piotr Kryska, Dyrektor DRO home.pl, pełniący rolę mentora oraz doradcy praktyk zaznacza: Pierwsza edycja programu powstała jeszcze w trakcie pandemii. Trudności nauki zdalnej sprawiały, że młodzi ludzie najczęściej wykonywali szkolne zadania samodzielnie, rozwijając swoje indywidualne umiejętności. Realia późniejszej pracy w zawodzie wymagają jednak funkcjonowania w grupie specjalistów – i tu właśnie widzimy swoją rolę jako doświadczonego mentora, który podpowiada, jak łączyć siły i czerpać z różnorodnych umiejętności do budowania silnych zespołów.
W ramach autorskiego programu praktyk home.pl skupia się na rozwijaniu umiejętności pracy w zespole, narzędziach do tego potrzebnych oraz efektywnej organizacji pracy. Ponad 25-letnie doświadczenie podpowiada nam, że na pierwszym miejscu pracy w branży IT znajdują się umiejętności pracy w zespole, dlatego to na nie zwracamy szczególną uwagę podczas naszych praktyk. Uczniowie różnią się nastawieniem, wiedzą oraz predyspozycjami i zależy nam, aby przyszli eksperci od samego początku uczyli się, że praca zespołowa oznacza przede wszystkim dobrą komunikację oraz okazywanie wsparcia i pomocy swoim koleżankom i kolegom – dodaje Piotr Kryska.
Warto dodać, że w styczniu br. rozpoczęła się współpraca home.pl z Uniwersytetem Szczecińskim. Wspólne działania obejmują projekty badawcze i edukacyjne, m.in. wykłady, seminaria i zajęcia fakultatywne, a także praktyki zawodowe czy programy stażowe. Firma jest otwarta na współpracę zarówno w obszarach naukowych, jak i biznesowych, poszukując ambitnych i zmotywowanych studentów i naukowców o różnorodnych kompetencjach. W przyszłości home.pl planuje nawiązanie współpracy z kolejnymi uczelniami na terenie całego kraju.
O home.pl:
home.pl to największy i najbardziej rozpoznawalny w Polsce dostawca usług internetowych dla klientów biznesowych i indywidualnych. Jako członek globalnej grupy United Internet home.pl jest liderem branży również w Europie. Misją firmy jest wspieranie ludzi i przedsiębiorstw kreujących e-świat. home.pl S.A. jest właścicielem czterech marek: home.pl, AZ.pl, premium.pl i homecloud.pl.

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.