Huawei HarmonyOS 2.0 – pierwsze smartfony z autorskim systemem operacyjnym marki
Podczas rozpoczętej dziś globalnej konferencji Huawei Developer Conference 2020, Richard Yu, dyrektor generalny Huawei CBG na świecie, ogłosił szereg nowości związanych z rozwojem systemu operacyjnego HarmonyOS 2.0, nakładki EMUI 11 oraz rozwojem Huawei Mobile Services. System HarmonyOS będzie oficjalnie systemem open source, a jego wersja beta zostanie udostępniona deweloperom jeszcze w tym roku. Najnowsza nakładka EMUI 11 została pokazana po raz pierwszy.
Podczas sesji otwierającej konferencję HDC 2020, Richard Yu zapowiedział, że projekt open source – OpenHarmony – będzie uruchamiany etapami. Począwszy od 10 września 2020, OpenHarmony zostanie udostępniony dla urządzeń 128 KB - 128 MB pamięci RAM, takich jak smart TV czy wearables. W kwietniu przyszłego roku, OpenHarmony stanie się dostępny dla urządzeń do 4 GB pamięci, a do końca 2021 roku – również dla urządzeń powyżej 4 GB RAM.
Wersja beta systemu dla smartfonów zostanie udostępniona programistom jeszcze przed końcem 2020 roku.
Aktualizacja EMUI 11 i HiLink
Podczas konferencji, Huawei ogłosił również najnowszą aktualizację nakładki do EMUI 11, która pozwoli na jeszcze bardziej zaawansowaną interakcję smartfona z innymi urządzeniami, szczególnie tymi bazującymi na HarmonyOS. Aktualizacja przyniesie również nowe doświadczenia z użytkowania, w tym nowe opcje w Always-On Display oraz Multi-Screen Collaboration, a także poprawki prywatności i bezpieczeństwa.
Huawei ogłosił również aktualizację aplikacji HiLink, która umożliwi jeszcze łatwiejsze łączenie urządzeń IoT, wygodniejsze zarządzanie, sterowanie i interakcje dla lepszej współpracy wszystkich połączonych urządzeń.
Huawei Mobile Services – trzecia siła na globalnym rynku
Huawei intensywnie pracuje nad rozwojem autorskiego ekosystemu Huawei Mobile Services z zaangażowaniem już blisko 1,8 miliona zarejestrowanych deweloperów z całego świata. Liczba ta została podwojona w ciągu roku. W Huawei AppGallery znajduje się już 96 tysięcy aplikacji zintegrowanych z HMS Core, a globalnie ze sklepu korzysta ponad 490 milionów użytkowników. Dodatkowo, w okresie od stycznia do sierpnia tego roku, z AppGallery została pobrana rekordowa liczba 261 miliardów aplikacji w skali globu.
Podczas tegorocznego HDC, Huawei ogłosił również nową wersję HMS Core 5.0. W ciągu zaledwie roku, w porównaniu do poprzedniej wersji, liczba Kit’ów deweloperskich wzrosła z 14 do 56, a liczba interfejsów API powiększyła się z 885 do 12 981, ułatwiając programistom wprowadzanie innowacji i upraszczanie procesów.

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.