Huawei pierwszym na świecie producentem smartfonów z certyfikatem BSI
Huawei jest pierwszym na świecie dostawcą inteligentnych urządzeń mobilnych, który uzyskał certyfikat ochrony prywatności ISO/IEC 27701 zweryfikowany przez British Standards Institution.
Oznacza to, że firma spełnia międzynarodowe standardy prywatności w zakresie projektowania oprogramowania, a także badań i rozwoju, gwarantując bezpieczeństwo i prywatność swoim użytkownikom. Co więcej, Celia, asystent głosowy od Huawei, otrzymał certyfikat ochrony prywatności ePrivacyseal, potwierdzający najwyższy poziom ochrony danych użytkowników korzystających z tego rozwiązania.
Huawei został pierwszym na świecie producentem urządzeń mobilnych, który spełnił rygorystyczne wymogi uprawniające do certyfikatu ISO/IEC 27701. To standard ochrony prywatności przyznawany wspólnie przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną (ISO) i Międzynarodową Komisję Elektrotechniczną (IEC). Zawiera zasady oraz metody ochrony prywatności w systemach bezpieczeństwa cybernetycznego i ochrony prywatności.
Certyfikat obejmuje usługi projektowania, rozwoju i konserwacji systemu EMUI oraz jego oprogramowania aplikacyjnego - w tym ponad 50 aplikacji oraz funkcji wymagających poufnego przetwarzania danych. Aby uzyskać certyfikat ISO/IEC 27701, firma musiała zbudować funkcje bezpieczeństwa oparte na wyznaczonych standardach i przejść weryfikację organów zewnętrznych, w tym przypadku British Standards Institution.
Huawei gromadzi odpowiednie dane dotyczące swoich urządzeń, jak wydajność, zużycie energii czy ewentualne usterki, w celu poprawy komfortu ich użytkowania. Dane osobowe użytkownika są przesyłane do Huawei dopiero po uzyskaniu jego jednoznacznej zgody. Aby anonimizować zebrane wrażliwe dane osobowe, Huawei wykorzystuje technologię różnicowej prywatności, co oznacza, że firma nie może zidentyfikować konkretnego użytkownika na podstawie zebranych danych. Dzięki temu Huawei spełnia szereg wymagań inspekcji systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji o produkcie i systemu zarządzania ochroną prywatności.
Celia – asystent głosowy Huawei, który chroni prywatność użytkowników
Asystent głosowy Huawei Celia umożliwia użytkownikom urządzeń mobilnych marki wywoływanie często używanych funkcji za pomocą poleceń głosowych.
Przyznany mu właśnie certyfikat ePrivacyseal oznacza, że dane tak zwanych odcisków głosowych użytkowników Huawei są przechowywane na urządzeniach marki i nie są przechowywane w chmurze ani transferowane z urządzeń Huawei. Co więcej, dane generowane podczas dialogu między użytkownikiem urządzenia a asystentem głosowym są automatycznie usuwane po zakończeniu zleconego zadania. Dane nie są przechowywane na serwerach Huawei ani udostępniane stronom trzecim.
Jeśli Celia zostanie użyta do wywołania usługi lokalizacji, na przykład w przypadku pytania o pogodę, asystent głosowy Huawei nie łączy informacji o lokalizacji z urządzeniem Huawei. W rezultacie lokalizacja użytkownika nie może być śledzona, a zachowanie właściciela urządzenia nie jest poddawane analizie.
Dodatkowo, Celia nie zbiera danych dotyczących nazwisk, numerów telefonicznych ani adresów e-mail podczas połączenia lub wysyłania wiadomości SMS. Nazwy użytkowników w książce adresowej są szyfrowane i przechowywane na serwerze Huawei przez jeden miesiąc, po czym są automatycznie usuwane.
Asystent głosowy Huawei może być używany na przykład do włączania trybu ochrony wzroku, reagowania na nieodebrane połączenie czy robienia zakupów internetowych. Dostępny jest na urządzeniach marki z nakładką systemową EMUI co najmniej w wersji 10.1. Użytkownicy mogą uaktywnić asystenta głosowego używając zwrotu „Hej Celia” lub naciskając i przytrzymując przycisk zasilania urządzenia Huawei.

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.