Infrastruktura druku w chmurze strategiczną inicjatywą IT
Większość firm wdrożyła już lub jest w trakcje implementacji zdalnego bądź hybrydowego modelu pracy w swojej organizacji. Z tego powodu konieczne jest zapewnienie zdalnego dostępu do usług administracyjnych, w tym do drukowania. Z pomocą przychodzą systemy oparte na chmurze, które pozwalają na drukowanie w dowolnym miejscu, a także pomagają obniżyć koszty dzięki holistycznej strategii zarządzania wydrukami.
Jak wdrożyć infrastrukturę drukowania w chmurze?
Pierwszym krokiem jest uproszczenie usług i infrastruktury IT aby skutecznie zarządzać wydrukami. Pojedyncze rozwiązanie do zarządzania drukiem w chmurze pozwala organizacjom odciążyć infrastrukturę fizyczną wymaganą do obsługi środowiska druku, zmniejszyć wymagania wobec wewnętrznego działu IT i zapewnić stabilne, elastyczne środowisko druku.
– W tym scenariuszu, zamiast wysyłać dokumenty przez serwer druku do wyznaczonego urządzenia drukującego – gdzie strony pozostają na widoku publicznym do czasu ich pobrania – są one przesyłane do chmury, gdzie są przechowywane w osobistej kolejce do czasu, aż użytkownik aż użytkownik uwierzytelni się na wybranym urządzeniu drukującym. Pozwala to użytkownikom na korzystanie z dowolnego autoryzowanego urządzenia w całej flocie drukarek, niezależnie od ich lokalizacji – mówi Sebastian Szpila Enterprise Account Manager Lexmark International Polska. – Aby zapewnić najwyższą mobilność, warto poszukać rozwiązania do zarządzania drukiem w chmurze, które zapewnia pełną obsługę drukowania z urządzeń Mac, Windows i Chromebook, dzięki czemu pracownicy mogą łatwo inicjować zadania drukowania z iPhone'a, iPada lub urządzenia z systemem Android – dodaje.
Dostęp do wydruków za pośrednictwem chmury umożliwia łatwą globalną kontrolę w dużych przedsiębiorstwach, a także centralną analizę danych dotyczących nawyków drukowania organizacji i poszczególnych osób.
Kontrola kosztów
Organizacje, które reagują na zmiany w modelach pracy, zyskują możliwość usprawnienia procesów biznesowych, co z kolei prowadzi do obniżenia kosztów. Zarządzanie drukiem w chmurze pozwala zaoszczędzić na wydatkach na sprzęt, ponieważ eliminuje konieczność posiadania serwerów druku. Skalowanie jest również bardziej opłacalne – wystarczy dodać więcej urządzeń bez konieczności zwiększania pojemności serwerów fizycznych.
Ważne jest również ograniczanie ilości odpadów. Wydruki, które gromadzą się na drukarce i są wyrzucane, nie tylko szkodzą środowisku, ale mogą również stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa danych, jeśli zawierają poufne lub prywatne informacje.
Drukowanie w chmurze pozwala na większą kontrolę nad wydrukami, co pomaga zmniejszyć ilość odpadów i ograniczyć zagrożenia dla bezpieczeństwa. Można również zaoszczędzić na kosztach, ustalając limity dla użytkowników i grup lub ograniczając możliwości drukowania. Na przykład, wyłączenie drukowania w kolorze, aby nie było niepotrzebnie wykorzystywane lub ograniczenie liczby pracowników mających dostęp do urządzeń o wysokiej funkcjonalności w sieci.

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.