Komunikaty PR

Jak poprawić swoje bezpieczeństwo w Internecie?

2024-10-30  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Grochala
Public Relations

Rynek Główny 34/15
31-010 Kraków
magdalena|grochalaPR.com| |magdalena|grochalaPR.com
509754055
https://www.linkedin.com/in/magdalena-grochala/

Każdego roku w październiku rządy, organizacje sektora publicznego i przedsiębiorstwa na całym świecie organizują wydarzenia i kampanie, których celem jest edukowanie i podnoszenie świadomości w obszarze cyberbezpieczeństwa. O bezpieczeństwo trzeba jednak dbać przez cały rok. Co może zrobić każdy z nas, by lepiej chronić się w Internecie?

W Unii Europejskiej obchodzimy Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa, w Stanach Zjednoczonych październik jest natomiast Miesiącem Świadomości Cyberbezpieczeństwa. Celem obu inicjatyw jest promowanie bezpieczeństwa i najlepszych praktyk w sieci. Wszystko po to, by uczulać użytkowników na potencjalne zagrożenia oraz uczyć ich, jak na co dzień bezpiecznie korzystać z Internetu.

Posiadanie choćby podstawowej wiedzy z zakresu cyberbezpieczeństwa jest niezbędne do tego, by chronić nasze tożsamości, zasoby i dane przed kradzieżą i atakami. Ważne jest jednak to, byśmy pamiętali o bezpieczeństwie nie tylko w październiku, ale przez cały rok  – wyjaśnia Mateusz Ossowski, CEE Channel Manager w firmie Barracuda Networks, która jest producentem rozwiązań z obszaru bezpieczeństwa IT.

Eksperci na całym świecie promują zasadę ‘pomyśl, zanim klikniesz’ oraz zachęcają do wdrożenia czterech elementów ochrony, które pomagają zachować bezpieczeństwo w Internecie. Są to:

  • Używanie silnych haseł: Większość z nas żyje w świecie chronionym hasłami. Ochrona naszych danych uwierzytelniających to jeden z najważniejszych kroków w zapobieganiu cyberatakom, takim jak ransomware. Hasła powinny być długie, unikalne i składać się z losowego ciągu liter (wielkich i małych), cyfr i symboli. Warto korzystać z menedżera haseł, aby bezpiecznie je przechowywać.
     
  • Włączanie uwierzytelniania wieloskładnikowego (MFA): MFA dodaje kolejną warstwę ochrony do danych uwierzytelniających, co utrudnia cyberprzestępcom przejęcie konta za pomocą skradzionych loginów i haseł. Ta dodatkowa warstwa może obejmować kod wysyłany SMS-em lub e-mailem czy też generowany przez aplikację uwierzytelniającą, lub dane biometryczne, takie jak odciski palców czy rozpoznawanie twarzy.
     
  • Regularne aktualizowanie oprogramowania: Aktualizowanie oprogramowania i urządzeń to jeden z najprostszych sposobów ochrony systemów przed zagrożeniami. Aktualizacje powinny być instalowane natychmiast po ich udostępnieniu. Gdy to możliwe, warto używać systemu automatycznego wykrywania i instalowania aktualizacji.
     
  • Rozpoznawanie i zgłaszanie prób phishingu: Ataki phishingowe to jedno z najskuteczniejszych i najbardziej opłacalnych narzędzi cyberprzestępców. Atakujący zwykle używają do ich przeprowadzenia e-maili, ale mogą również wykorzystać wiadomości tekstowe, media społecznościowe czy rozmowę telefoniczną. Celem tych ataków jest kradzież danych, instalacja złośliwego oprogramowania lub inne szkodliwe działania. Zawsze sprawdzaj nadawcę i autentyczność wiadomości przed kliknięciem linków lub pobraniem załączników.


Inicjatywy podejmowane w październiku na całym świecie znacząco przyczyniają się do zwiększenia świadomości i promowania działań, które redukują ryzyko w codziennym życiu. Organizowane wydarzenia i kampanie medialne pomagają w edukowaniu społeczeństwa, co sprawia, że jest ono lepiej przygotowane do radzenia sobie z potencjalnymi zagrożeniami. Wpływają na wzrost adopcji MFA, poprawę protokołów bezpieczeństwa w firmach oraz zwiększenie świadomości na temat ataków phishingowych i inżynierii społecznej – podsumowuje Mateusz Ossowski z Barracuda.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie W Toruniu trwa EnergaCAMERIMAGE - oficjalnym partnerem - Sony Biuro prasowe
2024-11-20 | 15:00

W Toruniu trwa EnergaCAMERIMAGE - oficjalnym partnerem - Sony

Trwa 32. edycja Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych. Firma Sony, wspiera to wydarzenie od 20 lat, a ponadto po raz 6-ty występuje w roli oficjalnego
IT i technologie Carbon Studio z solidnymi wynikami sprzedażowymi
2024-11-15 | 01:00

Carbon Studio z solidnymi wynikami sprzedażowymi

Notowany na rynku NewConnect lider w branży gier VR i XR wypracował w III kwartale ponad 1 mln zł przychodu netto ze sprzedaży i uzyskał łącznie blisko 2,6 mln zł za trzy pierwsze
IT i technologie Jesień z lampami UV-C Sterilon od Lena Lighting
2024-11-06 | 01:00

Jesień z lampami UV-C Sterilon od Lena Lighting

Jesień to czas szybszego rozprzestrzeniania się wirusów i bakterii oraz zwiększonej liczby zachorowań, dlatego tak ważne jest zadbanie o zdrowe otoczenie. Zapewnienie czystości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Media

Miuosh: Czegoś takiego jak w studiu „Must Be the Music” jeszcze nie przeżyłem. To jest inny świat, to jest rozmach

Artysta z entuzjazmem odpowiada o swoich wrażeniach z castingów i nagrań do nowej edycji programu „Must Be the Music”. Jako nowy członek jury czuje się doskonale w tej roli i cieszy się, że może zobaczyć kulisy realizacji tego kultowego show, które powraca na antenę Polsatu po ośmiu latach. Miuosh podkreśla, że są wykonawcy, którzy już zrobili na nim ogromne wrażenie, ale na razie nie zdradza, czy ma już swojego faworyta.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.