Komunikaty PR

Jak poprawić swoje bezpieczeństwo w Internecie?

2024-10-30  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Grochala
Public Relations

Rynek Główny 34/15
31-010 Kraków
magdalena|grochalaPR.com| |magdalena|grochalaPR.com
509754055
https://www.linkedin.com/in/magdalena-grochala/

Każdego roku w październiku rządy, organizacje sektora publicznego i przedsiębiorstwa na całym świecie organizują wydarzenia i kampanie, których celem jest edukowanie i podnoszenie świadomości w obszarze cyberbezpieczeństwa. O bezpieczeństwo trzeba jednak dbać przez cały rok. Co może zrobić każdy z nas, by lepiej chronić się w Internecie?

W Unii Europejskiej obchodzimy Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa, w Stanach Zjednoczonych październik jest natomiast Miesiącem Świadomości Cyberbezpieczeństwa. Celem obu inicjatyw jest promowanie bezpieczeństwa i najlepszych praktyk w sieci. Wszystko po to, by uczulać użytkowników na potencjalne zagrożenia oraz uczyć ich, jak na co dzień bezpiecznie korzystać z Internetu.

Posiadanie choćby podstawowej wiedzy z zakresu cyberbezpieczeństwa jest niezbędne do tego, by chronić nasze tożsamości, zasoby i dane przed kradzieżą i atakami. Ważne jest jednak to, byśmy pamiętali o bezpieczeństwie nie tylko w październiku, ale przez cały rok  – wyjaśnia Mateusz Ossowski, CEE Channel Manager w firmie Barracuda Networks, która jest producentem rozwiązań z obszaru bezpieczeństwa IT.

Eksperci na całym świecie promują zasadę ‘pomyśl, zanim klikniesz’ oraz zachęcają do wdrożenia czterech elementów ochrony, które pomagają zachować bezpieczeństwo w Internecie. Są to:

  • Używanie silnych haseł: Większość z nas żyje w świecie chronionym hasłami. Ochrona naszych danych uwierzytelniających to jeden z najważniejszych kroków w zapobieganiu cyberatakom, takim jak ransomware. Hasła powinny być długie, unikalne i składać się z losowego ciągu liter (wielkich i małych), cyfr i symboli. Warto korzystać z menedżera haseł, aby bezpiecznie je przechowywać.
     
  • Włączanie uwierzytelniania wieloskładnikowego (MFA): MFA dodaje kolejną warstwę ochrony do danych uwierzytelniających, co utrudnia cyberprzestępcom przejęcie konta za pomocą skradzionych loginów i haseł. Ta dodatkowa warstwa może obejmować kod wysyłany SMS-em lub e-mailem czy też generowany przez aplikację uwierzytelniającą, lub dane biometryczne, takie jak odciski palców czy rozpoznawanie twarzy.
     
  • Regularne aktualizowanie oprogramowania: Aktualizowanie oprogramowania i urządzeń to jeden z najprostszych sposobów ochrony systemów przed zagrożeniami. Aktualizacje powinny być instalowane natychmiast po ich udostępnieniu. Gdy to możliwe, warto używać systemu automatycznego wykrywania i instalowania aktualizacji.
     
  • Rozpoznawanie i zgłaszanie prób phishingu: Ataki phishingowe to jedno z najskuteczniejszych i najbardziej opłacalnych narzędzi cyberprzestępców. Atakujący zwykle używają do ich przeprowadzenia e-maili, ale mogą również wykorzystać wiadomości tekstowe, media społecznościowe czy rozmowę telefoniczną. Celem tych ataków jest kradzież danych, instalacja złośliwego oprogramowania lub inne szkodliwe działania. Zawsze sprawdzaj nadawcę i autentyczność wiadomości przed kliknięciem linków lub pobraniem załączników.


Inicjatywy podejmowane w październiku na całym świecie znacząco przyczyniają się do zwiększenia świadomości i promowania działań, które redukują ryzyko w codziennym życiu. Organizowane wydarzenia i kampanie medialne pomagają w edukowaniu społeczeństwa, co sprawia, że jest ono lepiej przygotowane do radzenia sobie z potencjalnymi zagrożeniami. Wpływają na wzrost adopcji MFA, poprawę protokołów bezpieczeństwa w firmach oraz zwiększenie świadomości na temat ataków phishingowych i inżynierii społecznej – podsumowuje Mateusz Ossowski z Barracuda.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Druk personalizowany: klucz do budowania wyjątkowych doświadczeń klientów Biuro prasowe
2024-10-29 | 01:00

Druk personalizowany: klucz do budowania wyjątkowych doświadczeń klientów

W dzisiejszym dynamicznym świecie, gdzie komunikacja zdominowana jest przez cyfrowe treści, personalizacja staje się kluczowym narzędziem, wyróżniającym marki na tle konkurencji. W
IT i technologie melt museum prezentuje najnowszą instalację „FAKE.EXE”
2024-10-25 | 12:00

melt museum prezentuje najnowszą instalację „FAKE.EXE”

Witamy w świecie technologii fałszu, w którym kłamstwo nigdy nie było tak łatwe do stworzenia. I tak trudne do wykrycia. melt museum prezentuje swoją najnowszą instalację
IT i technologie HATOR zaprezentuje swoje najnowsze akcesoria gamingowe na Poznań Game Arena
2024-10-23 | 14:00

HATOR zaprezentuje swoje najnowsze akcesoria gamingowe na Poznań Game Arena

Poznańskie targi PGA to wspaniała okazja, aby podkreślić swoją obecność i pokazać się w środowisku graczy od najlepszej strony. Taką strategię obrał HATOR, który w tym roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Uroda

Konsument

Sztuczna inteligencja wzbudza w Polakach głównie ciekawość i obawy. Ponad połowa widzi w niej zagrożenie

Prawie połowa Polaków twierdzi, że myśląc o sztucznej inteligencji, odczuwa zaciekawienie, ale aż 39 proc. przyznaje, że są to głównie obawy. Dotyczą one niewłaściwego wykorzystania SI, utraty kontroli nad nią i marginalizacji roli człowieka na rynku pracy. Na razie jednak tylko 11 proc. badanych używa narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w swojej pracy. Chociaż rozwiązania te zyskują zwolenników, to wciąż duża grupa pracowników nie wie, w jaki sposób mogłyby one wspomóc ich w obowiązkach zawodowych – wskazuje badanie „Polacy o AI. Codzienność, nadzieje, obawy”.

Ochrona środowiska

Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat

Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na żywność roślinną na Zachodzie. Branża liczy na wsparcie państwa w wykorzystaniu potencjału konsumentów.