Komunikaty PR

Jak poprawić swoje bezpieczeństwo w Internecie?

2024-10-30  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Magdalena Grochala
Public Relations

Rynek Główny 34/15
31-010 Kraków
magdalena|grochalaPR.com| |magdalena|grochalaPR.com
509754055
https://www.linkedin.com/in/magdalena-grochala/

Każdego roku w październiku rządy, organizacje sektora publicznego i przedsiębiorstwa na całym świecie organizują wydarzenia i kampanie, których celem jest edukowanie i podnoszenie świadomości w obszarze cyberbezpieczeństwa. O bezpieczeństwo trzeba jednak dbać przez cały rok. Co może zrobić każdy z nas, by lepiej chronić się w Internecie?

W Unii Europejskiej obchodzimy Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa, w Stanach Zjednoczonych październik jest natomiast Miesiącem Świadomości Cyberbezpieczeństwa. Celem obu inicjatyw jest promowanie bezpieczeństwa i najlepszych praktyk w sieci. Wszystko po to, by uczulać użytkowników na potencjalne zagrożenia oraz uczyć ich, jak na co dzień bezpiecznie korzystać z Internetu.

Posiadanie choćby podstawowej wiedzy z zakresu cyberbezpieczeństwa jest niezbędne do tego, by chronić nasze tożsamości, zasoby i dane przed kradzieżą i atakami. Ważne jest jednak to, byśmy pamiętali o bezpieczeństwie nie tylko w październiku, ale przez cały rok  – wyjaśnia Mateusz Ossowski, CEE Channel Manager w firmie Barracuda Networks, która jest producentem rozwiązań z obszaru bezpieczeństwa IT.

Eksperci na całym świecie promują zasadę ‘pomyśl, zanim klikniesz’ oraz zachęcają do wdrożenia czterech elementów ochrony, które pomagają zachować bezpieczeństwo w Internecie. Są to:

  • Używanie silnych haseł: Większość z nas żyje w świecie chronionym hasłami. Ochrona naszych danych uwierzytelniających to jeden z najważniejszych kroków w zapobieganiu cyberatakom, takim jak ransomware. Hasła powinny być długie, unikalne i składać się z losowego ciągu liter (wielkich i małych), cyfr i symboli. Warto korzystać z menedżera haseł, aby bezpiecznie je przechowywać.
     
  • Włączanie uwierzytelniania wieloskładnikowego (MFA): MFA dodaje kolejną warstwę ochrony do danych uwierzytelniających, co utrudnia cyberprzestępcom przejęcie konta za pomocą skradzionych loginów i haseł. Ta dodatkowa warstwa może obejmować kod wysyłany SMS-em lub e-mailem czy też generowany przez aplikację uwierzytelniającą, lub dane biometryczne, takie jak odciski palców czy rozpoznawanie twarzy.
     
  • Regularne aktualizowanie oprogramowania: Aktualizowanie oprogramowania i urządzeń to jeden z najprostszych sposobów ochrony systemów przed zagrożeniami. Aktualizacje powinny być instalowane natychmiast po ich udostępnieniu. Gdy to możliwe, warto używać systemu automatycznego wykrywania i instalowania aktualizacji.
     
  • Rozpoznawanie i zgłaszanie prób phishingu: Ataki phishingowe to jedno z najskuteczniejszych i najbardziej opłacalnych narzędzi cyberprzestępców. Atakujący zwykle używają do ich przeprowadzenia e-maili, ale mogą również wykorzystać wiadomości tekstowe, media społecznościowe czy rozmowę telefoniczną. Celem tych ataków jest kradzież danych, instalacja złośliwego oprogramowania lub inne szkodliwe działania. Zawsze sprawdzaj nadawcę i autentyczność wiadomości przed kliknięciem linków lub pobraniem załączników.


Inicjatywy podejmowane w październiku na całym świecie znacząco przyczyniają się do zwiększenia świadomości i promowania działań, które redukują ryzyko w codziennym życiu. Organizowane wydarzenia i kampanie medialne pomagają w edukowaniu społeczeństwa, co sprawia, że jest ono lepiej przygotowane do radzenia sobie z potencjalnymi zagrożeniami. Wpływają na wzrost adopcji MFA, poprawę protokołów bezpieczeństwa w firmach oraz zwiększenie świadomości na temat ataków phishingowych i inżynierii społecznej – podsumowuje Mateusz Ossowski z Barracuda.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Bitget
2025-05-29 | 14:21

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Po rebrandingu i nowym planie działania raport Onchain Bitget Wallet pokazuje, że użytkownicy coraz częściej polegają na portfelach do handlu, zarabiania i płatności –
IT i technologie Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji
2025-02-07 | 15:40

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

W tym roku mija 30 lat odkąd Husqvarna, światowy lider w dziedzinie innowacyjnej pielęgnacji trawników, wprowadziła na rynek swoją pierwszą automatyczną kosiarkę. W związku
IT i technologie Dreame comes true – doskonały rok marki
2024-12-31 | 12:00

Dreame comes true – doskonały rok marki

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, dołożył wszelkich starań, aby mijający rok był dla marki przełomowy. Własne punkty sprzedaży, pozycja lidera na

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.