Kompaktowy oraz lekki obiektyw stałoogniskowy 85 mm o przysłonie F1.8
Firma Panasonic ma przyjemność przedstawić nowy obiektyw stałoogniskowy, LUMIX S 85 mm F1,8 (S-S85) z dużą przysłoną. Premierowy obiektyw LUMIX wzbogaci fotografię portretową dzięki pięknemu efektowi bokeh. Opierając się na systemie L-Mount dla pełnoklatkowych bezlusterkowych aparatów z serii LUMIX S, Panasonic zamierza wypuścić cztery obiektywy o dużej przysłonie F1,8, a 85 mm F1.8 jest pierwszym z nich. Wszystkie cztery obiektywy F1.8 mają wspólny rozmiar i umiejscowienie części sterujących, aby zapewnić możliwie najwyższy komfort podczas użytkowania. Przykładem jest to, że gdy aparat jest na gimbalu – łatwo i szybko można wymieniać obiektywy przy minimalnym dostosowaniu podłączonego osprzętu. Dzięki tej samej średnicy filtry mogą być również używane wspólnie. LUMIX S 85mm F1.8 jest także bardzo lekki oraz nieduży, co zapewnia wysoki komfort podczas użytkowania. Sprzęt umożliwia również wykonywanie zdjęć poklatkowych.
Obiektyw składa się z 9 elementów w 8 grupach, zastosowanie 2 soczewek ED (o bardzo niskim rozproszeniu) skutecznie tłumi zarówno osiową aberrację chromatyczną, jak i aberrację chromatyczną powiększenia. Obiektywy Panasonic z serii S to kolejny krok do przodu w osiągnięciu efektu bokeh. LUMIX S 85mm F1.8 zapewnia płynną gradację rozmycia od szczytu ostrości do sąsiedniego obszaru obrazu, a także idealny efekt bokeh bez winietowania. LUMIX S 85mm F1.8 wyróżnia się także jakością nagrywania wideo dzięki mechanizmowi tłumiącemu efekt „oddychania” systemu ostrości, co było dużym problemem w przypadku wszystkich wymiennych obiektywów przeznaczonych głównie do fotografii.
Obiektyw LUMIX S 85 mm F1,8 wyróżnia się dużą mobilnością, dzięki niewielkiemu rozmiarowi oraz niskiej wadze – 355g. Wytrzymała konstrukcja odporna na kurz i zachlapanie* pozwoli na korzystanie z obiektywu nawet w ekstremalnie niskich temperaturach do -10 stopni Celsjusza. Średnica filtra wynosi 67 mm, z 9-listkową przysłoną.
Aby wciąż udoskonalać naszą ofertę obiektywów, oprócz czterech obiektywów o dużej przysłonie F1,8, trwają także prace nad teleobiektywem zmiennoogniskowym 70-300 mm. Firma Panasonic oraz Sojusz L-mount, na drodze współpracy, są zdeterminowane, aby dostarczyć szeroki wybór obiektywów z systemem L-Mount i sprostać oczekiwaniom swoich klientów.
* Odporność na kurz oraz zachlapanie nie gwarantują tego, że nie dojdzie do żadnych uszkodzeń w przypadku kontaktu z kurzem lub wodą
• L-Mount jest zarejestrowanym znakiem towarowym firmy Camera AG.
• Projekt oraz specyfikacja produktu mogą się zmienić bez powiadomienia.

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki

Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.