Komunikaty PR

Lexmark wyróżniony tytułem Lidera Zrównoważonego

2022-06-30  |  15:00
Biuro prasowe

Firma Lexmark, globalny lider w dziedzinie przetwarzania obrazu i rozwiązań IoT, zyskała tytuł branżowego lidera w zakresie zrównoważonego rozwoju według raportu Sustainability Vendor Landscape 2022, przygotowanym przez firmę Quocirca, zajmującą się badaniem rynku druku.

 

Raport Quocirca Sustainability Vendor Landscape analizuje podejście producentów urządzeń drukujących do zrównoważonego rozwoju i ich działania z tego zakresu. W najnowszym wydaniu eksperci uhonorowali firmę Lexmark za przyjęcie zasad gospodarki cyrkularnej i skuteczną integrację praktyk zrównoważonego rozwoju w ramach globalnej działalności firmy.

 

Konkretne działania w zakresie recyklingu i strategiczne podejście do produkowania wysokiej jakości urządzeń przyjaznych dla środowiska pozwoliło firmie Lexmark zająć pozycję lidera w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. – mówi Louella Fernandes, Dyrektor w Quocirca. – Dzisiaj klienci podchodzą z dużą atencją do wyboru dostawców technologicznych, biorąc pod uwagę nie tylko ofertę produktów czy usług, ale też działania firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Oznacza to, że branża drukowania musi wyjść poza sprzęt, aby dostarczać swoim klientom rozwiązania i usługi, które pozwolą im ograniczyć własny wpływ na środowisko naturalne. W tym kontekście Lexmark jest zdecydowanie dobrym wyborem. – dodaje.

Nominując firmę Lexmark na pozycję lidera zrównoważonego rozwoju, eksperci Quocirca podkreślili następujące zasługi firmy:

  • Osiągnięcia w zakresie emisji dwutlenku węgla, zużycia energii i zasobów
  • redukcja globalnej emisji CO2 o 62% od roku 2005, dążenie do osiągnięcia 40% redukcji (z poziomu z 2015 r.) do roku 2025;
  • wprowadzenie polityki zerowego składowania i zerowego spalania odpadów, w ramach której 100% zwróconych wkładów jest ponownie wykorzystywanych lub poddawanych recyklingowi;
  • wykorzystanie ponad 39% odzyskanego plastiku w nowych urządzeniach;
  • wykorzystanie tworzyw PCR w 92% nowych urządzeń.
  • Dążenie do osiągnięcia pełnej neutralności węglowej do 2035 r.
  • Członkostwo w międzynarodowej inicjatywie środowiskowej Carbon Disclosure Project oraz międzynarodowych koalicjach branżowych Responsible Business Alliance i Responsible Mineral Initiatives.
  • Dołączenie do inicjatywy UN Global Compact.
  • Korzystanie z zarządzanych usług druku i funkcji zarządzania drukiem w chmurze, aby umożliwić klientom korzystanie ze wspólnej mocy obliczeniowej w chmurze, zmniejszając zużycie energii i papieru.
  • Nawiązanie partnerstwa z PrintReleaf, programem, który mierzy zużycie papieru i na tej podstawie realizuje ponowne zalesienie wyznaczonych obszarów, aby zrównoważyć liczbę ściętych drzew.
  • Podejście oparte na danych Smart Refresh, pozwalające określić, kiedy urządzenia rzeczywiście wymagają wymiany.

Firma Lexmark ma duże doświadczenie w zakresie odpowiedzialnych, zrównoważonych praktyk. Jesteśmy dumni, że nasze wysiłki zostały docenione na tak wysokim poziomie. – komentuje Mariusz Ożarowski, dyrektor zarządzający, Lexmark. – Nasza troska o środowisko  naturalne zaczyna się od strategicznego projektowania produktów o dłuższej żywotności i sięga usług, rozwiązań i programów, pozwalających naszym klientom na zmniejszenie zużycia papieru i wydajne użytkowanie.

Poza ofertą skierowaną do klientów w zakresie zrównoważonego rozwoju, Lexmark jest zaangażowany w tworzenie czystszej, bardziej inteligentnej i ekologicznej przyszłości w odniesieniu do własnej działalności globalnej. Przyjmując Cele Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych, Lexmark traktuje priorytetowo utrzymanie efektywnego wykorzystania zasobów naturalnych w swoich zakładach produkcyjnych, badawczo-rozwojowych i biurowych na całym świecie.

Ponadto, firma buduje obecnie 2-megawatową instalację słoneczną, która dostarczy energię odnawialną do jej głównej siedziby w Lexington w stanie Kentucky. Oczekuje się, że w pierwszym roku eksploatacji bateria słoneczna wyprodukuje ponad 3,3 miliona kilowatogodzin (kWh). Jest to równoważne redukcji emisji gazów cieplarnianych emitowanych przez przeciętny samochód osobowy w wyniku przejechania prawie sześciu milionów mil. System zostanie uruchomiony wiosną 2023 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż Biuro prasowe
2024-07-11 | 17:35

TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż

TomTom, specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, uruchomił specjalną edycję swojego TomTom Traffic Index dla Paryża, który spodziewa się napływu turystów i
IT i technologie Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie
2024-07-01 | 14:30

Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie

Klienci wskazują m.in. na możliwość zobaczenia i przetestowania produktu na żywo (44,8% respondentów) oraz porównania różnych urządzeń (36,7%), jako największe zalety
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.