Lime kończy sezon w polskich miastach
Lime, największa na świecie firma oferująca współdzielone pojazdy elektryczne ogłosiła, że zakończyła kolejny sezon w polskich miastach. Operator e-hulajnóg rozpoczął zimową przerwę oraz przeglądy floty. Wiosną 2024 r. firma znowu będzie oferować usługę użytkownikom z Polski.
W sezonie 2023 Lime oferował swoją usługę w 50 polskich miastach, dysponował flotą 23 tys. pojazdów. Dzięki użytkownikom e-hulajnóg amerykańskiej marki, emisja CO2 została zredukowana o 296 ton.
„W tym tygodniu e-hulajnogi Lime opuszczają ostatnie polskie miasta i tym samym zaczynamy przerwę zimową. Jest to dla nas również intensywny czas, który wykorzystujemy na dokonanie podsumowań i analiz ubiegłego sezonu. Ponadto dokonujemy gruntownych przeglądów floty w naszym centralnym magazynie, modernizujemy pojazdy oraz opracowujemy plan na kolejny sezon. W Lime szczególną uwagę przykładamy do zasad bezpieczeństwa. Zaplanowaliśmy szereg działań edukacyjnych mających na celu poprawę poziomu bezpieczeństwa w miastach” – komentuje Damian Kupczak, Senior Operations Manager Lime Polska.
Lime planuje wrócić z ofertą do użytkowników z Polski wiosną przyszłego roku. Trwają rozmowy z kolejnymi władzami miast i firma rozważa poszerzenie zakresu swojej usługi. Niektóre samorządy jako pierwsze wychodzą z inicjatywą wprowadzenia e-hulajnóg do swoich miast, gdyż zauważają potencjał w mikromobilności jako doskonałego uzupełnienia transportu publicznego. W tym sezonie Lime znacznie poszerzył obszar operacyjny nad polskim morzem. Dane dotyczące użytkowania e-hulajnóg w okresie wakacyjnym pokazują, że turyści bardzo chętnie przemieszczali się za pomocą pojazdów Lime. Dlatego jednym z założeń Lime na przyszły rok jest jeszcze większe zaangażowanie w rozwój usługi na polskim wybrzeżu.
„Z usług oferowanych przez Lime skorzystało do tej pory ponad 3 mln użytkowników w naszym kraju. Widzimy jak dużym zainteresowaniem cieszy się oferowana przez nas usługa i jest to dla nas doskonała motywacja do dalszych działań. Dziękujemy wszystkim użytkownikom Lime za udany sezon 2023” – dodaje Damian Kupczak.
Sezon 2023 – kluczowe statystyki:
- Liczba miast – 50
- Liczba przejazdów – ponad 3,8 mln
- Łączny, pokonany dystans od początku sezonu – ponad 5,6 mln km
- Zredukowana ilość emisji CO2 – 296 t
- Uniknięte podróże samochodem – prawie 1 mln
Dreame comes true – doskonały rok marki
Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
A gdybyście tak tej zimy wspólnie zanurzyli się w magii… immersji?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Krystian Ochman: Uwielbiam musicale i bardzo chciałbym wrócić na taką scenę. Nigdy nie grałem w polskim musicalu, ale mógłbym spróbować
Zwycięzca 11. edycji programu „The Voice of Poland” podkreśla, że ma duży sentyment do amerykańskich musicali. W kilku muzycznych spektaklach już zagrał i nie wyklucza powrotu na scenę właśnie w takiej roli. Krystian Ochman zaznacza, że wolałby się zmierzyć z jakimś testem w języku angielskim, ale polski projekt też byłby dla niego ciekawym wyzwaniem.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Problemy społeczne
Czas oczekiwania na usługi opieki długoterminowej jest zbyt długi. Pacjenci i ich rodziny gubią się w skomplikowanym systemie
Zarządzanie opieką długoterminową w Polsce funkcjonuje w rozbiciu na dwa sektory: ochrony zdrowia i pomocy społecznej. Brak koordynacji między nimi powoduje, że opieka jest udzielana fragmentarycznie i nie zawsze efektywnie – wynika z raportu Banku Światowego. Co roku tego typu usług potrzebuje co najmniej pół miliona osób, a czas oczekiwania na nie jest zbyt długi. To efekt m.in. niedofinansowania sektora i braku kadr.