Lime świętuje pięciolecie działalności w Polsce
Lime, największa na świecie firma oferująca współdzielone pojazdy elektryczne, świętuje 5 lat działalności w Polsce. Amerykańska marka jako pierwsza wprowadziła do naszego kraju e-hulajnogi, które można wynająć na minuty. W październiku 2018 roku pojazdy Lime zadebiutowały we Wrocławiu.
E-hulajnogi Lime bardzo szybko zyskały popularność w Polsce, niedługo po wprowadzeniu pojazdów do Wrocławia, przyszła kolej na kolejne miasta – Warszawę oraz Poznań. W 2018 roku firma dysponowała flotą 2600 pojazdów, obecnie liczba ta zwiększyła się do 23 000 e-hulajnóg – to wzrost o ponad 780%.
„Pięć lat obecności Lime w Polsce daje nam możliwość szerokiej analizy dalszych możliwości. Cały czas dostrzegamy kolejne szanse zwiększenia dostępności oferowanej przez nas usługi. Chcemy dotrzeć z ofertą do jak największej liczby użytkowników, ponieważ wierzymy, że mikromobilność współdzielona stanowi doskonałe uzupełnienie dla transportu publicznego. To, jak szybko rozwija się Lime w Polsce, obrazuje najlepiej liczba miast, w których operujemy. Gdy zaczynaliśmy działać na polskim rynku było to zaledwie kilka największych miast, natomiast teraz jesteśmy dostępni w 50 miejscowościach i dysponujemy flotą ponad 23 tys. e-hulajnóg” – komentuje Maciej Szwed, Dyrektor Regionalny w Lime.
Z usług oferowanych przez Lime skorzystało do tej pory ponad 3 mln Polaków, którzy przejechali na e-hulajnogach ponad 31 mln km. Te liczby potwierdzają duży potencjał rozwiązań z zakresu mikromobilności na krajowym rynku. Polski oddział przyczynia się do globalnego sukcesu firmy i podjęte zostały kolejne decyzje dotyczące rozwoju Lime. W bieżącym roku firma uruchomiła program pilotażowy dotyczący możliwości wynajmu rowerów Lime. Z urządzeń można skorzystać obecnie tylko w Warszawie, jednak firma nie wyklucza możliwości poszerzenia zakresu tej usługi.
„Rosnący popyt na współdzielone rowery elektryczne i hulajnogi elektryczne Lime pomaga firmie wyróżnić się na tle konkurencji poprzez silny wzrost, utrzymujący się, dodatni wynik EBITDA i poprawę marży o 29 p.p. rok do roku. Polski oddział jest ważny w globalnych strukturach firmy. Przez ostatnie trzy i pół roku generowaliśmy dodatni wynik EBITDA, także podczas pandemii” – dodaje Maciej Szwed.
5 lat działalności Lime w Polsce – kluczowe statystyki:
- Liczba miast (stan na 2023) – 50
- Liczba przejazdów – ponad 20,5 mln
- Dystans od początku – ponad 31 mln km
- Dystans w jednostce "wokół równika"- 778.8
- Podróże na Księżyc tam i z powrotem - 42.7
- Zredukowana ilość emisji CO2 - 1660t
- Uniknięte podróże samochodem – ponad 5 mln
- Uniknięte km podróży samochodem – prawie 8 mln km
- Liczba użytkowników Lime w Polsce – ponad 3 mln
Dubaj uruchamia największy na świecie projekt rozwoju raf morskich
Sezon działkowy czas start: przygotuj się na majówkę z EZVIZ
Cooler Master MasterBox 600 – wszechstronna i przewiewna obudowa PC
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Wojciech „Łozo” Łozowski: Ruszam z moim solowym projektem, ale nie mam już potrzeby bycia gwiazdorem jak kiedyś. Nowe utwory tworzyłem w różnych stanach emocjonalnych
Wokalista ma sporo muzycznych planów na najbliższe miesiące, szykuje bowiem oryginalny projekt solowy. Już niebawem premierę będzie miał jego najnowszy utwór. Właśnie realizowany jest teledysk. Wojciech „Łozo” Łozowski cieszy się na ten nowy etap swojej kariery i choć teraz o wiele spraw będzie musiał zadbać sam, to jednak bez wahania stawia czoła nowym wyzwaniom i wierzy, że to jest właśnie jego czas. Na autorskiej płycie znajdą się piosenki, które tworzył przez kilka ostatnich lat.
Psychologia
Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu
Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.