Lime świętuje pięciolecie działalności w Polsce
Lime, największa na świecie firma oferująca współdzielone pojazdy elektryczne, świętuje 5 lat działalności w Polsce. Amerykańska marka jako pierwsza wprowadziła do naszego kraju e-hulajnogi, które można wynająć na minuty. W październiku 2018 roku pojazdy Lime zadebiutowały we Wrocławiu.
E-hulajnogi Lime bardzo szybko zyskały popularność w Polsce, niedługo po wprowadzeniu pojazdów do Wrocławia, przyszła kolej na kolejne miasta – Warszawę oraz Poznań. W 2018 roku firma dysponowała flotą 2600 pojazdów, obecnie liczba ta zwiększyła się do 23 000 e-hulajnóg – to wzrost o ponad 780%.
„Pięć lat obecności Lime w Polsce daje nam możliwość szerokiej analizy dalszych możliwości. Cały czas dostrzegamy kolejne szanse zwiększenia dostępności oferowanej przez nas usługi. Chcemy dotrzeć z ofertą do jak największej liczby użytkowników, ponieważ wierzymy, że mikromobilność współdzielona stanowi doskonałe uzupełnienie dla transportu publicznego. To, jak szybko rozwija się Lime w Polsce, obrazuje najlepiej liczba miast, w których operujemy. Gdy zaczynaliśmy działać na polskim rynku było to zaledwie kilka największych miast, natomiast teraz jesteśmy dostępni w 50 miejscowościach i dysponujemy flotą ponad 23 tys. e-hulajnóg” – komentuje Maciej Szwed, Dyrektor Regionalny w Lime.
Z usług oferowanych przez Lime skorzystało do tej pory ponad 3 mln Polaków, którzy przejechali na e-hulajnogach ponad 31 mln km. Te liczby potwierdzają duży potencjał rozwiązań z zakresu mikromobilności na krajowym rynku. Polski oddział przyczynia się do globalnego sukcesu firmy i podjęte zostały kolejne decyzje dotyczące rozwoju Lime. W bieżącym roku firma uruchomiła program pilotażowy dotyczący możliwości wynajmu rowerów Lime. Z urządzeń można skorzystać obecnie tylko w Warszawie, jednak firma nie wyklucza możliwości poszerzenia zakresu tej usługi.
„Rosnący popyt na współdzielone rowery elektryczne i hulajnogi elektryczne Lime pomaga firmie wyróżnić się na tle konkurencji poprzez silny wzrost, utrzymujący się, dodatni wynik EBITDA i poprawę marży o 29 p.p. rok do roku. Polski oddział jest ważny w globalnych strukturach firmy. Przez ostatnie trzy i pół roku generowaliśmy dodatni wynik EBITDA, także podczas pandemii” – dodaje Maciej Szwed.
5 lat działalności Lime w Polsce – kluczowe statystyki:
- Liczba miast (stan na 2023) – 50
- Liczba przejazdów – ponad 20,5 mln
- Dystans od początku – ponad 31 mln km
- Dystans w jednostce "wokół równika"- 778.8
- Podróże na Księżyc tam i z powrotem - 42.7
- Zredukowana ilość emisji CO2 - 1660t
- Uniknięte podróże samochodem – ponad 5 mln
- Uniknięte km podróży samochodem – prawie 8 mln km
- Liczba użytkowników Lime w Polsce – ponad 3 mln

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.