Komunikaty PR

Motorola świętuje swoje 95-lecie

2023-10-20  |  09:00
Biuro prasowe

20 października 2023 r.: Motorola świętuje swoje 95-lecie. To doskonała okazja na przypomnienie najważniejszych momentów z historii firmy, której rozwiązania wpłynęły na historię ludzkości — od łączności między Księżycem a Ziemią, po rozwój osobistej komunikacji i tworzenie produktów o statusie ikony stylu. Motorola dzieli się też przemyśleniami na temat przyszłych rozwiązań w świecie telekomunikacji.

Wpływ na społeczeństwo

Motorola jest technologicznym pionierem od 1928 roku. Do najbardziej wyróżniających się osiągnięć z poprzednich dziesięcioleci należy lądowanie Apollo 11 na Księżycu, kiedy to wykorzystano technologię radiową opracowaną przez inżynierów firmy Motorola do nawiązania łączności między Ziemią a Księżycem. To dzięki tym rozwiązaniom Neil Armstrong mógł przekazać światu swoje słynne słowa: „To mały krok dla człowieka, ale wielki skok dla ludzkości”.

Już po kilku latach Martin Cooper, były wiceprezes i dyrektor ds. badań i rozwoju w firmie Motorola, nawiązał pierwsze połączenie komórkowe zapoczątkowując prawdziwą rewolucję w komunikacji. Dziś smartfony, a więc następcy pierwszej komórki Coopera, pozwalają nam wszystkim na nieograniczony kontakt ze znajomymi, członkami rodziny oraz współpracownikami w dowolnej chwili i miejscu. Można śmiało powiedzieć, że nasz współczesny świat bez telefonii mobilnej wyglądałby zupełnie inaczej.

Oddziaływanie na kulturę

Na początku XXI wieku pojawił się RAZR V3, który zrewolucjonizował wzornictwo telefonów komórkowych. Dzięki jasnym kolorom oraz smukłej konstrukcji z klapką RAZR V3 zyskał kultowy status nie tylko w świecie technologii, ale również w świecie mody.

W 2019 roku Motorola wzięła sobie do serca potrzeby konsumentów dotyczące bardziej niezawodnej łączności i szybszego pobierania. Na podstawie tych obserwacji model moto z3 wraz z akcesorium 5G moto mod™ stał się pierwszym na świecie dostępnym w sprzedaży smartfonem łączącym się z siecią 5G. Od tego czasu priorytetem firmy Motorola jest upowszechnianie łączności 5G. W tym celu firma wprowadza funkcje 5G do modeli z podstawowej rodziny moto g, a duch poszukiwań i innowacyjności przejawia się także w aktualnej ofercie firmy.

Transformacja technologii

W tym roku Motorola obchodzi też 10-lecie rodziny smartfonów moto g, w której najnowsze rozwiązania mobilne są upowszechniane i dostępne dla jak najszerszego grona konsumentów. Moto g to smartfony, które w przystępnej cenie są w stanie oferować wyjątkowy design, szybkie ładowanie TurboPower™, wspomnianą już łączność 5G czy nowoczesne wyświetlacze OLED. Dzięki nim użytkownicy mogą zyskać dostęp do wielu innowacyjnych oraz dających komfort technologii – to wszystko za nieduże pieniądze.

.Podobną dynamikę wykazuje Motorola w rodzinie produktów edge. W zeszłym roku firma zapowiedziała swoje najsmuklejsze smartfony, pierwszą w branży matrycę aparatu głównego o rozdzielczości 200 MP (model edge 30 ultra) oraz przełomowe jeśli chodzi o design oraz kolorystykę smartfonów partnerstwo z firmą PANTONE™. Seria edge popularyzuje również innowacyjne podejście do jakościowego wykończenia telefonu – szeroko wykorzystując takie materiały jak wegańską skórę, która jest nie tylko piękna, ale także praktyczna.

Motorola wprowadziła w ostatnich latach swojej oferty nową generację składanych smartfonów serii razr – odległych następców wspomnianego wcześniej modelu RAZR V3. Motorola razr 40 ultra to najnowsze wcielenie legendarnej serii. Podobnie jak poprzednicy stara się być maksymalnie innowacyjna – stąd największy i najbardziej funkcjonalny na rynku zewnętrzny wyświetlacz, który pozwala użytkownikowi korzystać z aplikacji mobilnych bez otwierania urządzenia. Kompaktowa konstrukcja wyróżnia się stylem, a razr 40 ultra po złożeniu mieści się w zarówno w męskiej kieszeni, jak i w damskiej torebce. Motorola stara się też zwiększać dostępność składanych smartfonów poprzez oferowanie nie tylko flagowego razr 40 ultra, ale także bardziej przystępnego modelu razr 40.

Nowe smartfony razr umożliwiają użytkownikom wyróżnianie się dzięki ikonicznemu designowi, który łączy technologię z modą. Z przeprowadzonej w tym roku przez firmę Motorola ankiety NPS wynika, że prawie 40% konsumentów wzięłoby pod uwagę składane urządzenie jako swój następny smartfon, a 20% nabywców nowego telefonu razr poprzednio używało urządzenia innej czołowej marki smartfonów.

Kolejne 95 lat innowacji

Motorola jest dumna ze swojej historii, koncentruje się na teraźniejszości, ale też spogląda w przyszłość. Takie podejście procentuje - Motorola odnotowała wzrost na rynkach całego świata, szczególnie w przypadku rodzin produktów klasy premium i oferty dla firm. Wśród nich są usługi, rozwiązania i specjalne biznesowe wersje urządzeń - smartfon ThinkPhone by Motorola. Podstawą tych osiągnięć jest między innym współpraca z kultową marką laptopów ThinkPad należącą do Lenovo.  

Motorola rewolucjonizuje rynek, wprowadzając urządzenia klasy premium oraz zupełnie przełomowe w swojej klasie rozwiązania - mówi Sergio Buniac, prezes firmy Motorola - Zgodnie z dążeniem Lenovo do oferowania wszystkim inteligentniejszych technologii zapewniamy konsumentom coraz więcej naprawdę innowacyjnych rozwiązań. To podejście się sprawdza. Spodziewamy się dwukrotnego powiększenia naszego biznesu w ciągu kolejnych trzech lat.

Dążąc do tego celu, Motorola rozwija współpracę z Lenovo w obszarze B2B, także na nowych rynkach i odkrywa nowe sposoby umocnienia marki oraz jej relacji z konsumentami. Ponadto firma będzie wprowadzać innowacje związane z rozwojem urządzeń wspieranych sztuczną inteligencją (AI), a także zupełnie nowych formatów urządzeń (np. składanych czy rozwijanych), czy też zupełnie nowe funkcje oprogramowania czy jeszcze wydajniejszą łączność. Dzięki tej strategii Motorola jest gotowa na kolejne 95 lat innowacji.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Trzy czwarte Polaków odbiera zakupy online za pośrednictwem automatów paczkowych Biuro prasowe
2024-08-22 | 18:00

Trzy czwarte Polaków odbiera zakupy online za pośrednictwem automatów paczkowych

Badanie „Postawy Polaków wobec automatów paczkowych” – przygotowane przez Biostat na zlecenie agencji doradczej 2PR – wskazuje, że trzy czwarte ankietowanych
IT i technologie Lena Lighting Partnerem Forum Miasteczek Polskich 2024
2024-08-21 | 01:00

Lena Lighting Partnerem Forum Miasteczek Polskich 2024

Wielkopolski producent oświetlenia, Lena Lighting  z dumą ogłasza swoje partnerstwo z  Forum Miasteczek Polskich. To coroczne spotkanie przyciągające samorządowych liderów
IT i technologie Hama prezentuje ładowarki SuperMini o mocy 20 i 25 W
2024-08-01 | 13:17

Hama prezentuje ładowarki SuperMini o mocy 20 i 25 W

Trafiły właśnie do oferty niemieckiej marki. Charakteryzują się obecnością złącza USB-C, wyjątkowo kompaktowymi rozmiarami i obsługą przyspieszających ładowanie najnowszych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maja Sablewska: Musieliśmy przeformatować mój program, bo zmienia się moda i społeczeństwo. Jest więcej tolerancji, a kobiety są bardziej odważne

Stylistka zaznacza, że w swoim programie nie działa pochopnie i na oślep, a wszystkie metamorfozy poprzedzone są szczerą rozmową z bohaterkami. Z obserwacji Mai Sablewskiej wynika, że kobiety są coraz bardziej odważne w kwestii wyglądu i ubioru, nie boją się eksperymentować, chętnie szukają inspiracji i już nie przejmują się tak bardzo krytyką innych osób.  W kolejnej formatu „10 lat młodsza w 10 dni z Sablewską” jego gospodyni musi więc dostosować się do zmieniających się warunków i sprostać wymaganiom uczestniczek.

Uroda

Paulina Sykut-Jeżyna: W czasie urlopu przez dwa tygodnie się nie malowałam. Bardzo lubię chodzić bez makijażu, ale moja praca go wymaga

Prezenterka nie ukrywa, że czasem lubi odpocząć od telewizyjnego looku i jeśli tylko może, to rezygnuje z perfekcyjnego makijażu, jaki jest koniecznością w pracy przed kamerami. W swoich mediach społecznościowych również nie unika zdjęć, na których pokazuje, jak wygląda bez filtrów i make-upu. Paulina Sykut-Jeżyna podkreśla, że bardziej niż na kosmetyki kolorowe stawia na pielęgnacyjne. Szczególnie dba o odpowiednie nawilżenie skóry, by zawsze była gładka i promienna.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.