Muzea i pensjonaty stawiają na interaktywne rozwiązania
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
00-197 Warszawa
kamila.zawadzka|goodonepr.pl| |kamila.zawadzka|goodonepr.pl
+ 48 796 996 267
www.goodonepr.pl/
Kurz i nuda – wielu osobom w ten sposób mogą kojarzyć się ekspozycje muzeów leżących na szlakach letnich wojaży, jednak rzeczywistość od dawna wygląda inaczej. Dziś wystawy wręcz ożywają – co prawda jeszcze nie jak w filmie „Noc w muzeum”, ale dzięki wykorzystaniu najnowszych rozwiązań technicznych stają się coraz bardziej interaktywne i multimedialne. Muzea oraz popularne obiekty turystyczne wciąż poszukują atrakcji, które będą mocniej angażowały w prezentowany przez nie świat. Technologie, takie jak interaktywna podłoga, którą mają m.in. kaliski ratusz oraz Muzeum Romantyzmu w Opinogórze, nie tylko urozmaicają ekspozycję, lecz także przyciągają kolejnych gości.
Kalisz odkryty na nowo
Kalisz to malownicze miasteczko o bogatej historii. Jego największą atrakcją jest Główny Rynek, na którym znajduje się wzniesiony sto lat temu ratusz. Niedawno jego wieża przeszła remont i została udostępniona zwiedzającym. Turyści znajdą w niej wystawę dotyczącą dziejów miasta oraz jego zabytków. Najważniejsze obiekty, takie jak baszta „Dorotka”, Most Kamienny, Pałac Trybunalski czy budynek Teatru im. Wojciecha Bogusławskiego, na wystawie prezentują swoje wirtualne oblicze. Wszystko to za sprawą interaktywnej podłogi Magiczny Dywan oraz aplikacji stworzonej specjalnie na potrzeby ratusza.
– Urządzenie stanowi element zwiedzania ratuszowej ekspozycji, który przykuwa uwagę szczególnie najmłodszych gości. Przybyli mają możliwość nadania kolorystyki miastu. Na początku prezentacji widok na śródmieście jest czarno-biały, ale za sprawą odwiedzających – turystów, a także samych mieszkańców Kalisza – nabiera koloru, a na mapie pojawiają się najciekawsze zabytki – mówi Grażyna Dziedziak, naczelnik Wydziału Kultury i Sztuki, Sportu i Turystyki Urzędu Miasta Kalisza.
Romantyzm w nowoczesnym wydaniu
Jeśli wakacyjne szlaki zawiodą kogoś w okolice Ciechanowa, warto odwiedzić mieszczące się w pobliskiej Opinogórze Muzeum Romantyzmu. Miejsce to gromadzi pamiątki związane z rodziną Krasińskich, a w szczególności z postacią jednego z naszych wieszczów narodowych – Zygmuntem Krasińskim. Muzeum zachwyca nie tylko miłośników literatury, ale też osoby zainteresowane architekturą oraz historią. Mieszczące się w odnowionym neogotyckim pałacu, zachęca do odwiedzin ekspozycją wzbogaconą o elementy interaktywne. Dzięki nim zwiedzanie jest zdecydowanie atrakcyjniejsze, a coś dla siebie znajdą tutaj zarówno rodzice, jak i dzieci. Wykorzystywany przez muzeum Magiczny Dywan oraz specjalnie stworzone aplikacje pozwalają gościom odbyć wirtualny spacer, ułożyć puzzle, wcielić się w rolę archeologa czy obejrzeć z lotu ptaka cały zespół pałacowo-parkowy. Interaktywna podłoga wprowadza do placówki powiew nowoczesności, urozmaica ekspozycję, ale też wpływa na wizerunek samego muzeum, które pokazuje, że jest otwarte na potrzeby współczesnej turystyki.
Magiczny Dywan – nauka i zabawa
Interaktywna podłoga to urządzenie, które powstało przede wszystkim z myślą o edukacji – miało być multimedialnym narzędziem wspierającym szkolne nauczanie. Składający się z interaktywnego projektora, komputera oraz czujnika ruchu Magiczny Dywan szybko znalazł szereg nowych zastosowań.
– Urządzenie powstało po to, by przekazywać wiedzę w atrakcyjny dla dzieci sposób. Połączenie zabawy i nauki sprawdza się jednak nie tylko w szkolnej klasie, dlatego Magiczny Dywan równie chętnie stosowany jest na świetlicach i w kącikach zabaw, a także przez muzea, obiekty turystyczne czy ośrodki wczasowe. Z jednej strony podnosi atrakcyjność turystyczną, z drugiej – zapewnia inteligentną rozrywkę. Cały czas pracujemy nad jego udoskonalaniem. Niedawno wprowadziliśmy na rynek nową wersję – Magiczny Dywan onEVO – dzięki której nasze multimedialne gry i quizy są jeszcze bardziej atrakcyjne wizualnie i dźwiękowo – podsumowuje Wojciech Muliński, członek zarządu firmy Funtronic, produkującej Magiczny Dywan.
W czasie deszczu dzieci się nie nudzą
Zalety nowoczesnych technologii wykorzystują nie tylko muzea, ale też pensjonaty i hotele, które latem notują największą frekwencję. Jednym z popularniejszych przepisów na udane wakacje jest wyjazd nad morze. Pogoda nad Bałtykiem nie zawsze dopisuje, dlatego ośrodki wczasowe starają się zapewniać atrakcje, z których można skorzystać niezależnie od aury. Wiele z nich ma własne sale zabaw, animatorów, mini baseny z kulkami i tradycyjne zabawki. Niektóre idą o krok dalej inwestując w nowoczesne rozwiązania, takie jak podłoga interaktywna. Przykładem może być rodzinny Pensjonat Wojciech we Władysławowie.
– Interaktywne gry i zabawy edukacyjne na Magicznym Dywanie doskonale uzupełniły dotychczasową ofertę naszego ośrodka. Najmłodsi goście bardzo szybko przekonują się do tej formy zabawy, a rodzice doceniają nowoczesną formę edukacji połączonej z doskonałą rozrywką – mówi Wojciech Kreft, właściciel obiektu.
Wakacje to okres, w którym powinniśmy choć na chwilę oderwać się od nadużywanych często urządzeń, takich jak komputer, telewizor czy telefon komórkowy. Mądrze zastosowana technologia może jednak sprawić, że lepiej wykorzystamy letnie wyjazdy, a wypoczynek będzie jednocześnie rozwijającym przeżyciem.
Zdjęcie w nagłówku: pensjonat-wojciech.pl
Funtronic to polska firma, która rozpoczęła swoją działalność w 2014 roku. Jest producentem i dystrybutorem Magicznego Dywanu – interaktywnego urządzenia projekcyjnego (podłogi oraz stołu), które stanowi innowacyjną pomoc dydaktyczną i rehabilitacyjną. Urządzenie zawiera zestaw multimedialnych ćwiczeń, gier
i zabaw ruchowych oraz aplikacji rewalidacyjnych, przeznaczonych do pracy z dziećmi w wieku szkolnym
i przedszkolnym, a także rehabilitacji dorosłych i seniorów. Funtronic jest liderem w dostarczaniu takiego rozwiązania zarówno na rynku polskim, jak i na rynkach zagranicznych. Z okazji swojego jubileuszu, Funtronic przygotował dla użytkowników Magicznego Dywanu specjalny pakiet gier. W celu otrzymania bezpłatnego pakietu 12 gier należy wejść na stronę www.magicznydywanna5.pl i pozostawić dane kontaktowe swojej placówki.
Kontakt dla mediów:
Kamila Zawadzka
Tel.: 796 996 267
kamila.zawadzka@goodonepr.pl
Michał Zębik
Tel.: 796 996 253
michal.zebik@goodonepr.pl

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki

Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.