Nagrody warte 300 tys dolarów w globalnym konkursie Huawei dla twórców motywów
Ruszyła nowa edycja globalnego konkursu Huawei dla twórców motywów – Huawei Global Theme Design Competition.
Uczestnicy powalczą o nagrodę główną, która wynosi 20 tysięcy dolarów, nagrody specjalne, a także możliwość zaprezentowania swoich prac na urządzeniach Huawei – smartfonach, tabletach i smartwatchach. Łączna pula nagród to ponad 300 tysięcy dolarów.
W zeszłorocznej edycji konkursu wzięło udział ponad 4 000 twórców z całego świata. W tegorocznej edycji znalazł się polski akcent – jednym z partnerów konkursu jest Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, który będzie zachęcał studentów do sprawdzenia swoich sił w wyzwaniu Huawei. Partnerami są też inne europejskie uniwersytety artystyczne, w tym z Hiszpanii, Londynu czy Rosji.
Prace konkursowe Huawei Global Theme Design Competition oceniać będzie jury, w skład którego wchodzą światowej klasy projektanci i eksperci, w tym nowojorski projektant David Carson, dyrektorka Studia Dumbar - Liza Enebeis oraz dyrektor główny UX Design w Huawei UCD - Liang Jun.
Hasło przyświecające tegorocznej edycji to #VisionaryArt, a prace do niego nawiązujące można zgłaszać do 1 lipca, w czterech kategoriach – Motywy, Tapety, Tarcze zegarków oraz Miasta. Należy do zrobić na stronie: https://themes.cloud.huawei.com/theme-design-2020/index.html.
Inspiracją dla projektantów może być film: https://www.youtube.com/watch?v=jqOmrXRuIMk&feature=youtu.be
Zwycięzcy zostaną wyłonieni 22 lipca. Laureat nagrody głównej - International Grand Prize - otrzyma 20 tysięcy dolarów. Jury nagrodzi również 18 artystów w trzech kategoriach specjalnych – Star of Tomorrow, International Artist i Amazing Animators – po 6 osób w każdej. Nagrody pieniężne otrzymają również autorzy najlepszych prac w trzech kategoriach – Motywy, Tapety i Motywy zegarka. Łączna pula nagród to ponad 300 tysięcy dolarów. Szczegóły dotyczące poszczególnych kategorii i nagród znajdują się na stronie: https://themes.cloud.huawei.com/theme-design-2020/index.html

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki

Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj
Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Infrastruktura
Mazowsze ze specjalną ofertą na Wielkanoc i majówkę. Rośnie zainteresowanie podróżami po regionie

Okres wielkanocny i majówkowy, które w tym roku wypadają bardzo blisko siebie, to czas wzmożonego ruchu turystycznego na Mazowszu. Region, który w ubiegłym roku odwiedziła rekordowa liczba turystów, przyciąga m.in. bogactwem kulturowym, różnorodną ofertą atrakcji i nadwiślańskimi krajobrazami. W okresie Wielkiej Nocy w wielu miejscach odbywają się wydarzenia, które mają przybliżyć świąteczne tradycje pielęgnowane od pokoleń.