Nowe technologie, czyli czas na wdrożenie IoT
Przyspieszona transformacja doprowadziła do pojawienia się nowych sposobów wykorzystywania technologii. Firmy na całym świecie dotknęły skutki pandemii COVID-19. Jednym z nich było szybkie przyjęcie nowych technologii, w tym chmury obliczeniowej, przetwarzania brzegowego, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (AI/ML).
Te i wiele innych technologii było wdrażanych, aby ułatwić przejście na tryb pracy zdalnej, ale okazało się, że mają one również ogromną wartość dla zwiększenia wydajności i zapewnienia trwałej odporności (na co?). Co ważniejsze, narzędzia te zapewniają organizacjom podstawę do wdrożenia ich inicjatyw związanych z Internetem rzeczy (IoT).
Teraz jest czas na IoT
IoT niesie ze sobą tak wiele obietnic - ale także wykładniczo zwiększa ilość danych dostępnych na wyciągnięcie ręki. Dobra wiadomość jest taka, że dzisiejsze technologie pozwalają nam w pełni zmaksymalizować korzyści płynące z IoT. Chmura obliczeniowa pozwala nam na łatwiejsze cyfrowe łączenie, przechowywanie i wydobywanie danych z urządzeń; 5G i inne innowacje łączące, takie jak LoraWan, zapewniają przepustowość i niskie opóźnienia potrzebne do udostępniania danych z urządzeń na brzegu w czasie zbliżonym do rzeczywistego; a AI i ML pozwalają nam łatwiej analizować dane i umożliwiać podejmowanie inteligentnych decyzji.
Przedsiębiorstwa mają większe niż kiedykolwiek wcześniej możliwości wykorzystania IoT i analityki danych w celu rozwiązania problemu nieefektywności operacyjnej, ograniczenia kosztów i tworzenia nowych obszarów wzrostu i przychodów.
Jednak aby osiągnąć te pożądane wyniki biznesowe, organizacje potrzebują odpowiedniego wglądu w dane i zdolności do działania na ich podstawie. A większość organizacji potrzebuje zaufanego partnera, który im w tym pomoże.
Pierwszym krokiem jest połączenie danych z urządzeń IoT z danymi z podstawowych systemów biznesowych, takich jak planowanie zasobów przedsiębiorstwa (ERP), zarządzanie relacjami z klientami (CRM) i zarządzanie cyklem życia produktu (PLM). Po uzyskaniu tego niezbędnego połączenia, organizacje potrzebują pomocy w pozyskiwaniu, harmonizacji, analizie, wizualizacji i operacjonalizacji wszystkich tych danych.
Dopiero wtedy organizacje mogą uwolnić moc IoT, aby szybciej wprowadzać innowacje, szybciej rozwiązywać problemy, szybciej znajdować możliwości obniżenia kosztów i nie tylko.
Dlaczego warto zaufać firmie Lexmark w zakresie IoT?
Klienci potrzebują sprawdzonego doświadczenia w zakresie IoT, które pozwoli im osiągnąć wyznaczone cele, a nie eksperymentów. Potrzebują rozwiązań, które się skalują, i rzeczywistych wyników biznesowych. Lexmark może im to zapewnić.
Firma Lexmark wprowadziła Internet Rzeczy na długo zanim stał się on "czymś" - wyposażając nasze urządzenia do drukowania i przetwarzania obrazu ponad dwie dekady temu w czujniki, które monitorują setki punktów danych dotyczących wydajności, użytkowania i alarmów. Ale nie tylko zbudowaliśmy urządzenia IoT - stworzyliśmy globalny system IoT, który łączy i zarządza ponad 1 milionem drukarek na całym świecie, przetwarzając terabajty danych tygodniowo. Lexmark świadczy usługi zarządzania dla niektórych z największych i najbardziej złożonych organizacji na świecie.
Opracowaliśmy również procesy mające na celu harmonizację i operacjonalizację naszych danych, co pozwoliło nam na usprawnienie operacji i zwiększenie skali działalności drukarskiej. Jako nasz pierwszy klient jesteśmy pewni, że posiadamy doświadczenie, które pozwoli nam pomóc innym w pokonaniu wszelkich wyzwań związanych z transformacją cyfrową. W końcu sami byliśmy na ich miejscu.
Rozwiązanie IoT oparte na wynikach
Platforma Lexmark Optra IoT Platform, oparta na szerokich doświadczeniach z rozwiązań IoT, które zbudowaliśmy w celu obsługi naszych usług zarządzania drukiem, pomaga naszym kolegom, producentom urządzeń połączonych, w operacjonalizacji ich danych i uproszczeniu procesów.
Dzięki Optra IoT Platform producenci mogą:
- Bezproblemowo łączyć dane ze swoich podłączonych urządzeń z danymi z podstawowych systemów biznesowych, aby uzyskać holistyczny obraz operacji.
- Szybko opracować użyteczne spostrzeżenia na podstawie danych, wykorzystując modele AI i ML, pulpity raportowania i szablony procesów biznesowych dostępne w ramach platformy.
- Współpracować z zespołem zaufanych konsultantów, którzy pomogą zidentyfikować możliwości i zmaksymalizować wydajność operacyjną.
Zdajemy sobie sprawę, że w przestrzeni IoT jest wielu graczy, ale wiemy też, że nie ma zbyt wielu sprawdzonych partnerów. W przypadku większych dostawców rozwiązań IoT, klient często otrzymuje bloki oprogramowania i notatkę "Powodzenia, wymagany jest montaż!". W firmie Lexmark nie rzucamy rozwiązania na kolana klienta, a następnie odchodzimy.
Lexmark jest prawdziwym partnerem, pomagającym klientom w ich własnej transformacji biznesowej dzięki naszemu unikalnemu oprogramowaniu i dogłębnym branżowym wskazówkom naszych ekspertów w zakresie usług konsultingowych. Dzięki takiemu podejściu Lexmark na nowo odkrywa, jak producenci wykorzystują IoT do przekształcania biznesu.

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.