Komunikaty PR

O co chodzi z inteligentnymi zabawkami?

2020-01-29  |  01:00
Biuro prasowe

Dla dzieci wychowanych z technologią inteligentne zabawki to tylko nowa norma. Coraz więcej lalek, misiów, bohaterów akcji i robotów ma łączność z Internetem, dzięki czemu mogą rozmawiać, odpowiadać i grać w nowe gry każdego dnia. Według raportu Markets and Markets globalny rynek inteligentnych zabawek wzrośnie ponad dwukrotnie, z 5,7 mld USD w 2019 r. do 13,8 mld USD do 2024 r .

Dzięki korzyściom płynącym z inteligentnych zabawek są one dobrze sprzedawane. Ale co
z ryzykiem?

Inteligentne zabawki powodują szczególne problemy związane z prywatnością i bezpieczeństwem, ponieważ zbierają dane za pomocą kamer i mikrofonów, a następnie przetwarzają je, a czasem udostępniają je stronom trzecim. Dzieci w różnym wieku często korzystają z nich bez nadzoru osoby dorosłej.

Rodzice powinni wiedzieć o niektórych problemach przed zakupem takiej zabawki:

Bezpieczeństwo rodziny

Testy eksperckie i doświadczenia klientów ujawniły słabe bezpieczeństwo wielu z tych produktów, co oznacza, że hakerzy mogli uzyskać dostęp do zdjęć lub dźwięku, a nawet komunikować się bezpośrednio z dziećmi. Ten problem nie jest nowy. Na przykład Cayla, lalka, która rozmawiała
i odpowiadała na pytania dzieci, została zakazana w Niemczech w 2017 r. Jako nielegalne urządzenie nadzoru. Niemiecka Federalna Agencja Sieci uznała, że Bluetooth nie jest bezpieczny, ponieważ zezwala na połączenia z głośnikiem i mikrofonem Cayli w promieniu 10 metrów. Lalka została również skrytykowana przez Norweską Radę Konsumentów za umożliwienie wykorzystania danych zebranych z wypowiedzi dziecka do ukierunkowanych reklam i innych celów komercyjnych oraz udostępnianie ich osobom trzecim.

Ponadto niezabezpieczone inteligentne zabawki mogą działać jako brama do innych urządzeń podłączonych do Internetu w domu.

Prywatność dzieci

Nagrywanie wszystkiego, co dziecko mówi na temat zabawki i przekazanie jej firmie, która może sprzedać te informacje stronom trzecim, jest co najmniej niepokojące. Zwłaszcza, gdy dzieci postrzegają swoje zabawki jako zaufanych przyjaciół.

Reklama wobec dzieci

Niektóre inteligentne zabawki mogą mieć kilka wstępnie zaprogramowanych zwrotów promujących inne zabawki, produkty, filmy lub kreskówki. Tego rodzaju lokowanie produktu jest nowe i choć niemoralne, nie jest nielegalne, ponieważ nie obejmują tego jeszcze żadne przepisy.

„Rodzice przed zakupem inteligentnej zabawki powinni upewnić się, że jest ona bezpieczna. W szczególności warto przeczytać recenzje na temat zabawki i sprawdzić, czy nie występują w niej problemy z bezpieczeństwem lub prywatnością. Sprawdzić, czy zabawka ma kamerę lub wbudowany mikrofon, który łączy się z Internetem. Jeśli tak, zabezpieczyć to połączenie, korzystając z rozwiązania cyberbezpieczeństwa, które chroni router. Warto również przeczytać warunki i politykę prywatności by sprawdzić, jakie dane gromadzi producent zabawki oraz co się z nimi dzieje i czy są udostępniane firmą trzecim. Inteligentne zabawki mogą być zabawne i edukacyjne, a gdy już uczynimy je bezpiecznymi dla swoich dzieci, można rozpocząć zabawę.” - sugeruje Mariusz Politowicz, ekspert ds. bezpieczeństwa Bitdefender

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Bitget
2025-05-29 | 14:21

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Po rebrandingu i nowym planie działania raport Onchain Bitget Wallet pokazuje, że użytkownicy coraz częściej polegają na portfelach do handlu, zarabiania i płatności –
IT i technologie Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji
2025-02-07 | 15:40

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

W tym roku mija 30 lat odkąd Husqvarna, światowy lider w dziedzinie innowacyjnej pielęgnacji trawników, wprowadziła na rynek swoją pierwszą automatyczną kosiarkę. W związku
IT i technologie Dreame comes true – doskonały rok marki
2024-12-31 | 12:00

Dreame comes true – doskonały rok marki

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, dołożył wszelkich starań, aby mijający rok był dla marki przełomowy. Własne punkty sprzedaży, pozycja lidera na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Edukacja

Polskie uczelnie nie są wolne od mobbingu. Środowisko akademickie pracuje nad dobrymi praktykami w polityce antymobbingowej

Według danych Państwowej Inspekcji Pracy problem mobbingu w polskich uczelniach na tle zgłoszeń z rynku wydaje się marginalny. Badania ankietowe pokazują jednak zupełnie inną skalę tego problemu w środowiskach akademickich. Okazuje się, że z mobbingiem zetknęło się 63,5 proc. pracowników uczelni i 55 proc. studentów. Uniwersytet Warszawski i Uniwersytet Śląski realizują projekt, którego celem jest zebranie najlepszych realizowanych przez szkoły wyższe praktyk i polityk antymobbingowych, a potem opublikowanie ich jako gotowe rozwiązania do wdrożenia na uczelniach.

Psychologia

Qczaj: Po miesiącu w Tajlandii przeżywam jakieś przebudzenie. Ostatnio miałem w życiu dużo różnych trudności

Trener jest niezwykle zadowolony z ostatniego pobytu w Tajlandii. Wypoczął, pozbył się negatywnych emocji i naładował akumulatory, a jednocześnie zrealizował ciekawy projekt. Pełen energii wrócił do kraju, by podejmować kolejne wyzwania zawodowe. Qczaj zaznacza, że teraz zupełnie inaczej spojrzał na ten kraj po tym, jak w jego życiu nastąpił przełom i wreszcie uwolnił się od nałogu alkoholowego.