Komunikaty PR

Oferta skrojona na miarę klienta. Jak prosta technologia generuje dużą zmianę

2022-05-27  |  14:00
Biuro prasowe

W tym roku branża detaliczna musi dokonać podsumowania lekcji z ostatnich, pandemicznych lat i stwierdzić co zostanie zaoferowane klientom w niedalekiej przyszłości. W prognozie Deloitte dotyczącej handlu detalicznego na rok 2021  dyrektorzy handlowi szacowali, że sytuacja w handlu detalicznym powróci do „normalności" po pandemii w ciągu dwóch do pięciu lat. Wszystko wskazuje na to, ten czas w końcu nadszedł, więc pozostaje  zadać pytanie – „jak wygląda obecna normalność?". Sektor detaliczny przechodził metamorfozę, jeszcze zanim lockdown zmusił konsumentów do częstszych zakupów w Internecie, a pandemia tylko przyspieszyła przejście na rozwiązania cyfrowe.

 

Obecnie większość konsumentów wracających do zakupów stacjonarnych oczekuje równie rozbudowanej i spersonalizowanej oferty, jaką otrzymują w Internecie. Jak więc standardowe sklepy mogą konkurować z handlem online, który może śledzić zachowania konsumentów i odpowiednio dostosowywać do nich oferty?

 

Walka o klienta

Sklepy stacjonarne ostro konkurują z cyfrowymi odpowiednikami o uwagę klientów. W efekcie starają się zdobyć odbiorców nie tylko atrakcyjną ceną ale także nowoczesnymi rozwiązaniami. Handel detaliczny online przynosi szereg korzyści, w tym możliwość gromadzenia i wykorzystywania informacji, które nie są dostępne stacjonarnie. Na przykład, gdy kupujący dokonuje zwrotu ubrania w sklepie stacjonarnym, nie musi uzasadniać, dlaczego zmienił zdanie i żąda zwrotu pieniędzy. Natomiast gdy robi to samo w Internecie, musi podać powód zwrotu towaru. Dzięki tym odpowiedziom sprzedawca uzyskuje cenne informacje na temat rozmiarów, preferencji (i nie tylko), które może wykorzystać do usprawnienia procesów w całej firmie.

 

Drugą przewagą cyfrowego handlu elektronicznego jest personalizacja oferty prezentowanej konsumentom. Po prawie dwóch latach korzystania z usług online, klienci oczekują obecnie takiego samego poziomu dopasowania oferty w sklepach stacjonarnych. Wywiera to presję na tradycyjnych sprzedawców detalicznych, którzy powinni uświadomić sobie fakt,  że klientów online można zachęcić do zakupów łatwiej - podczas przeglądania Internetu lub po wyświetleniu reklam stale przypominających im o istniejących ofertach. W świecie rzeczywistym jest to trudniejsze, ale technologia oferuje rozwiązanie.

 

Inteligentne rozwiązania

By odnieść sukces w nowej rzeczywistości, sprzedawcy detaliczni potrzebują inteligentnego podejścia do technologii w swoich sklepach stacjonarnych.

 

Wiele z dostępnych inteligentnych rozwiązań jest prostych w realizacji.  Te, które mają duży wpływ, wymagają jedynie odpowiedniego rodzaju wizualizacji, aby zachęcić klientów do działania. Mowa tu np. o oznakowaniu w sklepie. Wspomniane piktogramy można wykorzystać do wyświetlania znacznika geolokalizacyjnego w postaci kodu QR, dzięki któremu każdy, kto go zeskanuje, otrzyma dodatkowe informacje marketingowe i rozszerzone możliwości w postaci kuponów rabatowych. Znacznik geolokalizacyjny identyfikuje również, przy jakiej alejce sklepu znajduje się osoba przeglądająca stronę. Co więcej,  w tym przypadku stwarza to możliwość automatycznego wysyłania informacji lub rabatów na produkty, które znajdują się w pobliżu odwiedzającego, a nawet na produkty uzupełniające znajdujące się w innym miejscu, których osoba ta mogła nie brać pod uwagę. Wszystkie skany kodów QR i związane z nimi oferty cyfrowe można monitorować za pomocą bezpiecznej platformy IoT (Internet of Things, technologia znana chociażby z rozwiązań typu smart. Dzięki nim, urządzenia automatycznie wymieniają dane za pomocą sieci bez ingerencji człowieka).

 

Dysponując odpowiednimi możliwościami druku w sklepie, detaliści mogą dodatkowo udostępnić  usługę Signage as a Service (oznakowanie jako usługa) producentom szybko zbywalnych dóbr konsumpcyjnych (FMCG), którzy chcą przeprowadzić opłacalną promocję błyskawicznej sprzedaży lub ukierunkowane testy rynkowe. Zamiast wysyłać kierownikom sklepów oznakowanie i planogramy (co wiąże się z nakładem czasu i kosztów), detaliści mogliby je drukować, zachowując najwyższą jakość, używając odpowiednich czcionek i grafik, a także zadbać o to, by promowane towary znajdowały się w odpowiednim miejscu, umożliwiającym ich optymalną ekspozycję zgodnie ze specyfikacją producenta, a następnie mogliby obciążyć producenta opłatą za ulepszone oznakowanie.

 

Partner godny zaufania

Firma Lexmark oferuje szereg inteligentnych rozwiązań dla branży handlu detalicznego. Technologia skanowania opracowana specjalnie dla sprzedawców umożliwia korzystanie z platformy inteligentnych urządzeń wielofunkcyjnych Lexmarka w celu usprawnienia obiegu dokumentów, poprawienia wyników sprzedażowych oraz poprawy bezpieczeństwa w przedsiębiorstwie.

Branża handlu detalicznego rozwija się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, co sprawia, że pracownicy muszą nadążać za nieustannie zmieniającymi się wymaganiami firm i klientów. Chcąc pomóc naszym partnerom sprostać istniejącym wyzwaniom, w Lexmark nieustannie rozwijamy swoją ofertę dla sektora detalicznego. – mówi Mariusz Ożarowski, Managing Director Central Europe, Lexmark –Rozwiązanie Lexmarka In-Store-Capture pozwala na usprawnienie procesów wymagających użycia papieru i znaczne zwiększenie wydajności.

Urządzenia Lexmark oferują użytkownikowi innowacyjne rozwiązania, ułatwiające drukowanie na żądanie, skanowanie z urządzenia oraz identyfikowanie brakujących dokumentów w celu zwiększenia dokładności procesu i zgodności z przepisami. Ponadto producent zapewnia bezproblemową integrację, dzięki czemu  można  łatwo skanować i przesyłać stosowne informacje do istniejących systemów ERP, ECM, HRIS oraz pozostałych systemów detalicznych sklepu i zaplecza. 

W dzisiejszych, trudnych warunkach rynkowych, sprzedawcy detaliczni koncentrują się przede wszystkim na cięciu kosztów. By utrzymać się na szczycie, sprzedawcy detaliczni powinni sprawnie wykorzystywać nowe technologie, w tym chmurę, IoT oraz inicjatywy związane z transformacją cyfrową.

 

Transformacja handlu detalicznego nie jest procesem nowym.  Firma Lexmark opracowuje i proponuje innowacyjne rozwiązania, umożliwiające sprzedaż detaliczną na miarę naszych czasów. Dzięki dynamicznej strategii bazującej na technologii cyfrowej, oferuje rozwiązania, które w rezultacie pozwolą odpowiednio ustalić priorytety i przyczynią się od osiągnięcia lepszych wyników.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Dreame comes true – doskonały rok marki Biuro prasowe
2024-12-31 | 12:00

Dreame comes true – doskonały rok marki

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, dołożył wszelkich starań, aby mijający rok był dla marki przełomowy. Własne punkty sprzedaży, pozycja lidera na
IT i technologie Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
2024-12-16 | 16:00

Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, w ostatnim czasie wprowadził do swojej oferty w Polsce trzy modele odkurzaczy pionowych. Mowa o R20 Aqua z innowacyjną
IT i technologie A gdybyście tak tej zimy wspólnie zanurzyli się w magii… immersji?
2024-12-16 | 16:00

A gdybyście tak tej zimy wspólnie zanurzyli się w magii… immersji?

Zima. Szarość za oknem. Światła miasta gasną wcześniej, a smutne odcienie powtarzalnej codzienności wdzierają się do wyobraźni. W tej monotonii zaczynacie poszukiwać czegoś więcej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani

Artystka nie ma żadnych wątpliwości – polska branża filmowa wymaga natychmiastowego uzdrowienia. Konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian po to, aby zapewnić aktorom lepsze warunki pracy, odpowiednie wynagrodzenie i wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Joanna Kurowska zauważa, że honoraria w polskim kinie są rażąco niskie i chociażby w stosunku do zarobków amerykańskich gwiazd dysproporcja jest ogromna. Dla przykładu żaden polski aktor nie otrzymał jeszcze miliona dolarów za rolę, podczas gdy w USA takie kwoty są standardem.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Problemy społeczne

W Polsce rośnie liczba wykrywanych chorób przenoszonych drogą płciową. Coraz większa świadomość i możliwość testowania

Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że na świecie codziennie odnotowuje się ponad milion nowych zakażeń chorób uleczalnych przenoszonych drogą płciową (STI). W rzeczywistości może ich być nawet wielokrotnie więcej. W Polsce tylko w 2023 roku wykryto ponad 5 tys. przypadków kiły, chlamydii i rzeżączki. Ze względu na tę samą drogę transmisji zakażenia choroby te często ze sobą współwystępują, a zakażenie jedną z nich zwiększa znacząco ryzyko zakażenia HIV.