Komunikaty PR

Oferta skrojona na miarę klienta. Jak prosta technologia generuje dużą zmianę

2022-05-27  |  14:00
Biuro prasowe

W tym roku branża detaliczna musi dokonać podsumowania lekcji z ostatnich, pandemicznych lat i stwierdzić co zostanie zaoferowane klientom w niedalekiej przyszłości. W prognozie Deloitte dotyczącej handlu detalicznego na rok 2021  dyrektorzy handlowi szacowali, że sytuacja w handlu detalicznym powróci do „normalności" po pandemii w ciągu dwóch do pięciu lat. Wszystko wskazuje na to, ten czas w końcu nadszedł, więc pozostaje  zadać pytanie – „jak wygląda obecna normalność?". Sektor detaliczny przechodził metamorfozę, jeszcze zanim lockdown zmusił konsumentów do częstszych zakupów w Internecie, a pandemia tylko przyspieszyła przejście na rozwiązania cyfrowe.

 

Obecnie większość konsumentów wracających do zakupów stacjonarnych oczekuje równie rozbudowanej i spersonalizowanej oferty, jaką otrzymują w Internecie. Jak więc standardowe sklepy mogą konkurować z handlem online, który może śledzić zachowania konsumentów i odpowiednio dostosowywać do nich oferty?

 

Walka o klienta

Sklepy stacjonarne ostro konkurują z cyfrowymi odpowiednikami o uwagę klientów. W efekcie starają się zdobyć odbiorców nie tylko atrakcyjną ceną ale także nowoczesnymi rozwiązaniami. Handel detaliczny online przynosi szereg korzyści, w tym możliwość gromadzenia i wykorzystywania informacji, które nie są dostępne stacjonarnie. Na przykład, gdy kupujący dokonuje zwrotu ubrania w sklepie stacjonarnym, nie musi uzasadniać, dlaczego zmienił zdanie i żąda zwrotu pieniędzy. Natomiast gdy robi to samo w Internecie, musi podać powód zwrotu towaru. Dzięki tym odpowiedziom sprzedawca uzyskuje cenne informacje na temat rozmiarów, preferencji (i nie tylko), które może wykorzystać do usprawnienia procesów w całej firmie.

 

Drugą przewagą cyfrowego handlu elektronicznego jest personalizacja oferty prezentowanej konsumentom. Po prawie dwóch latach korzystania z usług online, klienci oczekują obecnie takiego samego poziomu dopasowania oferty w sklepach stacjonarnych. Wywiera to presję na tradycyjnych sprzedawców detalicznych, którzy powinni uświadomić sobie fakt,  że klientów online można zachęcić do zakupów łatwiej - podczas przeglądania Internetu lub po wyświetleniu reklam stale przypominających im o istniejących ofertach. W świecie rzeczywistym jest to trudniejsze, ale technologia oferuje rozwiązanie.

 

Inteligentne rozwiązania

By odnieść sukces w nowej rzeczywistości, sprzedawcy detaliczni potrzebują inteligentnego podejścia do technologii w swoich sklepach stacjonarnych.

 

Wiele z dostępnych inteligentnych rozwiązań jest prostych w realizacji.  Te, które mają duży wpływ, wymagają jedynie odpowiedniego rodzaju wizualizacji, aby zachęcić klientów do działania. Mowa tu np. o oznakowaniu w sklepie. Wspomniane piktogramy można wykorzystać do wyświetlania znacznika geolokalizacyjnego w postaci kodu QR, dzięki któremu każdy, kto go zeskanuje, otrzyma dodatkowe informacje marketingowe i rozszerzone możliwości w postaci kuponów rabatowych. Znacznik geolokalizacyjny identyfikuje również, przy jakiej alejce sklepu znajduje się osoba przeglądająca stronę. Co więcej,  w tym przypadku stwarza to możliwość automatycznego wysyłania informacji lub rabatów na produkty, które znajdują się w pobliżu odwiedzającego, a nawet na produkty uzupełniające znajdujące się w innym miejscu, których osoba ta mogła nie brać pod uwagę. Wszystkie skany kodów QR i związane z nimi oferty cyfrowe można monitorować za pomocą bezpiecznej platformy IoT (Internet of Things, technologia znana chociażby z rozwiązań typu smart. Dzięki nim, urządzenia automatycznie wymieniają dane za pomocą sieci bez ingerencji człowieka).

 

Dysponując odpowiednimi możliwościami druku w sklepie, detaliści mogą dodatkowo udostępnić  usługę Signage as a Service (oznakowanie jako usługa) producentom szybko zbywalnych dóbr konsumpcyjnych (FMCG), którzy chcą przeprowadzić opłacalną promocję błyskawicznej sprzedaży lub ukierunkowane testy rynkowe. Zamiast wysyłać kierownikom sklepów oznakowanie i planogramy (co wiąże się z nakładem czasu i kosztów), detaliści mogliby je drukować, zachowując najwyższą jakość, używając odpowiednich czcionek i grafik, a także zadbać o to, by promowane towary znajdowały się w odpowiednim miejscu, umożliwiającym ich optymalną ekspozycję zgodnie ze specyfikacją producenta, a następnie mogliby obciążyć producenta opłatą za ulepszone oznakowanie.

 

Partner godny zaufania

Firma Lexmark oferuje szereg inteligentnych rozwiązań dla branży handlu detalicznego. Technologia skanowania opracowana specjalnie dla sprzedawców umożliwia korzystanie z platformy inteligentnych urządzeń wielofunkcyjnych Lexmarka w celu usprawnienia obiegu dokumentów, poprawienia wyników sprzedażowych oraz poprawy bezpieczeństwa w przedsiębiorstwie.

Branża handlu detalicznego rozwija się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, co sprawia, że pracownicy muszą nadążać za nieustannie zmieniającymi się wymaganiami firm i klientów. Chcąc pomóc naszym partnerom sprostać istniejącym wyzwaniom, w Lexmark nieustannie rozwijamy swoją ofertę dla sektora detalicznego. – mówi Mariusz Ożarowski, Managing Director Central Europe, Lexmark –Rozwiązanie Lexmarka In-Store-Capture pozwala na usprawnienie procesów wymagających użycia papieru i znaczne zwiększenie wydajności.

Urządzenia Lexmark oferują użytkownikowi innowacyjne rozwiązania, ułatwiające drukowanie na żądanie, skanowanie z urządzenia oraz identyfikowanie brakujących dokumentów w celu zwiększenia dokładności procesu i zgodności z przepisami. Ponadto producent zapewnia bezproblemową integrację, dzięki czemu  można  łatwo skanować i przesyłać stosowne informacje do istniejących systemów ERP, ECM, HRIS oraz pozostałych systemów detalicznych sklepu i zaplecza. 

W dzisiejszych, trudnych warunkach rynkowych, sprzedawcy detaliczni koncentrują się przede wszystkim na cięciu kosztów. By utrzymać się na szczycie, sprzedawcy detaliczni powinni sprawnie wykorzystywać nowe technologie, w tym chmurę, IoT oraz inicjatywy związane z transformacją cyfrową.

 

Transformacja handlu detalicznego nie jest procesem nowym.  Firma Lexmark opracowuje i proponuje innowacyjne rozwiązania, umożliwiające sprzedaż detaliczną na miarę naszych czasów. Dzięki dynamicznej strategii bazującej na technologii cyfrowej, oferuje rozwiązania, które w rezultacie pozwolą odpowiednio ustalić priorytety i przyczynią się od osiągnięcia lepszych wyników.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż Biuro prasowe
2024-07-11 | 17:35

TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż

TomTom, specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, uruchomił specjalną edycję swojego TomTom Traffic Index dla Paryża, który spodziewa się napływu turystów i
IT i technologie Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie
2024-07-01 | 14:30

Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie

Klienci wskazują m.in. na możliwość zobaczenia i przetestowania produktu na żywo (44,8% respondentów) oraz porównania różnych urządzeń (36,7%), jako największe zalety
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.