PKO Bank Polski dołącza do Huawei AppGallery
IKO, aplikacja PKO Banku Polskiego, największego banku w Polsce, jest już dostępna w Huawei AppGallery, autorskim sklepie marki z aplikacjami. IKO to druga aplikacja bankowa obecna w AppGallery, która docelowo zostanie zintegrowana z Huawei Mobile Services, ekosystemem usług mobilnych Huawei.
Aplikacja IKO w Huawei AppGallery jest na razie dostępna dla urządzeń Huawei korzystających z Google Mobile Services. Kolejnym etapem będzie jej pełna integracja z Huawei Mobile Services, dzięki czemu aplikacja stanie się dostępna dla użytkowników najnowszych urządzeń w portfolio marki, takich jak smartfony z serii P40, nowe telefony z serii Y – Y6p i Y5p, smartfon Mate 30 Pro, a także innowacyjny, składany smartfon Mate Xs. O HMS oparte są także najnowsze tablety Huawei – MatePad Pro i MatePad T8.
– Największy polski bank dołączył do Huawei AppGallery, to kolejny milowy krok w rozwoju naszego sklepu. Obiecaliśmy, że ten rozwój będzie szybki i znaczący, i cieszę się, że już dziś możemy dać naszym użytkownikom, którzy są zarazem klientami PKO BP, wygodny dostęp do aplikacji banku – na razie dla urządzeń z GMS, ale już niedługo także dla najnowszych smartfonów i tabletów Huawei z HMS - mówi Witold Walczak, dyrektor rozwoju ekosystemu w Huawei CBG Polska.
IKO służy klientom PKO Banku Polskiego od ponad 7 lat. W tym czasie użytkownicy aplikacji wykonali 350 mln transakcji na łączną kwotę ponad 12 mld zł. Obecnie liczba aktywnych aplikacji IKO przekracza 4,5 mln.
Użytkownicy aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego mają między innymi możliwość opłacania miejskich parkingów, zakupu biletów komunikacyjnych, a także dostęp do mobilnej autoryzacji, możliwość kupowania ubezpieczeń komunikacyjnych, złożenie wniosku o konto walutowe, limit odnawialny i zmianę limitu odnawialnego oraz o kartę kredytową i zmianę limitu karty. Można też wnioskować w IKO o kartę debetową lub naklejkę zbliżeniową do swojego ROR. Planowane są kolejne wdrożenia, takie jak płatności za autostrady oraz zakupy bez kodu BLIK – w przypadku płatności powtarzalnych.
PKO Bank Polski to druga instytucja z polskiego sektora bankowego dołączająca do sklepu Huawei AppGallery, w którym w tej chwili znajduje się już ponad 900 polskich aplikacji (a w skali globalnej – prawie 33 tysiące aplikacji, nie licząc rynku chińskiego). Każdego miesiąca ze sklepu korzysta ponad 390 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Sklep jest częścią ekosystemu Huawei Mobile Services, w skład w której wchodzą też takie usługi jak Chmura, Przeglądarka i Motywy. Kluczem do ekosystemu HMS jest ID Huawei, czyli cyfrowy identyfikator użytkownika umożliwiający szybki i łatwy dostęp do usług na urządzeniach Huawei.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego, którego skonsolidowany zysk netto wyniósł w 2019 roku 4,03 mld zł, a wartość aktywów sięgnęła 348 mld zł. Posiadając ponad 9,2 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce.
Huawei jest drugim największym producentem smartfonów na świecie – awansował na tę pozycję w połowie 2018 roku. Usługi i urządzenia Huawei dostępne są w ponad 170 krajach, docierając do ponad 1/3 ludzkości. Firma posiada 16 centrów badań i rozwoju w różnych częściach świata, m.in. w Niemczech, Szwecji, Rosji, w Indiach i Chinach. Huawei Consumer Business Group jest jedną z trzech grup biznesowych Huawei i odpowiada za szerokie portfolio produktowe, w tym smartfony, laptopy, tablety i wearables, a także domowe routery oraz usługi w chmurze.
Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
A gdybyście tak tej zimy wspólnie zanurzyli się w magii… immersji?
Wielka świąteczna wyprzedaż MOVA dalej trwa!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.