Platige Image wykonało korekcję koloru w świątecznej reklamie World of Tanks
Święta to wyjątkowy okres także dla twórców z branży reklamowej. Czas, gdy można wyjść poza narzucone z góry ramy czasowe i puścić wodze fantazji. Kluczem do stworzenia opowieści, która podbije serca widzów jest oczywiście fabuła, czy jak mówią fachowcy storytelling. Napisanie scenariusza, dzięki któremu reklama pozostanie długo w naszej pamięci to dopiero połowa sukcesu. Dobry bożonarodzeniowy klip musi oddawać nastrój świąt już od pierwszego kadru. Za to, aby nakręcony materiał miał finalnie odpowiednio ciepłe i kojarzące się z domową, rodzinną atmosferą światło oraz barwy zadbało Platige Image.
Producentem głównym clipu, do którego zdjęcia kręcono w Warszawie i Los Angeles, jest studio One Little Production Polska. Za stworzenie scenariusza odpowiadała agencja Playsense.
Choć pomysł nakręcenia świątecznej reklamy World of Tanks - najpopularniejszej czołgowej strzelanki na świecie stworzonej przez Wargaming, jednego z liderów branży gier firmy - wydawać by się mógł co najmniej trudnym, jego twórcom sztuka ta udała się. I to jak! W spocie przedstawiono historię chłopca, którego świąteczne plany nie idą tak jak tego oczekiwał. W chwili, gdy wszystko wskazuje na to, że na realizację swoich marzeń będzie musiał czekać długi rok, z pomocą przychodzą Arnold Schwarzenegger i Milla Jovovich. Czy i w jaki sposób uda im się sprawić, że bożonarodzeniowy prezent trafi w ręce dziecka, można się przekonać oglądając reklamę.
World of Tanks nie trzeba przedstawiać nikomu. To absolutny hit, w który codziennie grają miliony osób na całym świecie. Dość powiedzieć, że 21 stycznia 2013 r. gra zapisała się w księdze Guinnessa ustanawiając rekord w kategorii „Największa liczba graczy grających jednocześnie na pojedynczym serwerze”. Dzierży to trofeum do dziś.
Za finalny kształt klipu odpowiadała ekipa z Platige Image. Piotr Sasim - m.in. zdobywca tegorocznego złotego miecza KTR za korekcję koloru w teledysku Hani Rani i Dobrawy Czocher „Malasana” - tak mówi o swojej pracy. – Wykonanie kolor korekcji spotu reklamującego specjalne operacje świąteczne World of Tanks była prawdziwą frajdą. Dawała go już sama możliwość pracy nad nadaniem ostatecznego wyglądu legendom dużego ekranu: Schwarzeneggerowi i Jovovich – mówi.
Warto wspomnieć, że przy okazji tego projektu Platige Image miało okazję pracować z operatorem Mikołajem Sygudą - artystą młodego pokolenia, mającego na swoim koncie liczne nagrody oraz realizacje dla takich marek, jak HBO, Huawei, Ford, Zalando, czy Żywiec.
– Obserwowanie przy pracy duetu Piotr-Mikołaj to czysta przyjemność. Po raz kolejny, poza samymi umiejętnościami, można było zauważyć ogromne zaangażowanie i pasję do zawodu u obu twórców. W przypadku tej korekcji koloru, gdzie Mikołaj i Piort współpracują już po raz kolejny, niezwykle istotne było zrozumienie i wspólne podejmowanie decyzji dla uzyskania najlepszego efektu końcowego. – mówi Krystyna Bisaga, postproducentka korekcji koloru w Platige Image.
Dreame comes true – doskonały rok marki
Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
A gdybyście tak tej zimy wspólnie zanurzyli się w magii… immersji?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani
Artystka nie ma żadnych wątpliwości – polska branża filmowa wymaga natychmiastowego uzdrowienia. Konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian po to, aby zapewnić aktorom lepsze warunki pracy, odpowiednie wynagrodzenie i wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Joanna Kurowska zauważa, że honoraria w polskim kinie są rażąco niskie i chociażby w stosunku do zarobków amerykańskich gwiazd dysproporcja jest ogromna. Dla przykładu żaden polski aktor nie otrzymał jeszcze miliona dolarów za rolę, podczas gdy w USA takie kwoty są standardem.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Problemy społeczne
W Polsce rośnie liczba wykrywanych chorób przenoszonych drogą płciową. Coraz większa świadomość i możliwość testowania
Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że na świecie codziennie odnotowuje się ponad milion nowych zakażeń chorób uleczalnych przenoszonych drogą płciową (STI). W rzeczywistości może ich być nawet wielokrotnie więcej. W Polsce tylko w 2023 roku wykryto ponad 5 tys. przypadków kiły, chlamydii i rzeżączki. Ze względu na tę samą drogę transmisji zakażenia choroby te często ze sobą współwystępują, a zakażenie jedną z nich zwiększa znacząco ryzyko zakażenia HIV.