Komunikaty PR

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

2024-04-23  |  14:00
Biuro prasowe

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości zakupu interesujących ich produktów. W krótkim czasie pozwalają zweryfikować dostępne oferty oraz świadomie podjąć decyzję, która z nich najbardziej spełnia ich oczekiwania i jest najatrakcyjniejsza cenowo. Odpowiedzią na potrzeby pokolenia Z, mogą być więc programy lojalnościowe, zwłaszcza te w wersji online. W pełni zdigitalizowane, proponujące konkretne korzyści oraz personalizowane oferty okazują się skutecznym narzędziem budującym zaangażowanie wśród wielu grup, nie tylko tych starszych i stereotypowo uchodzących za „lojalnych”. Programy lojalnościowe to jednak nie tylko strefa online.

Pokolenie Z chce kupować jeszcze taniej

W marcu 2024 agencja badawcza SW Research na zlecenie MediaMarktSaturn Polska przeprowadziła badanie metodą CAWI na reprezentatywnej grupie Polek i Polaków z pokolenia Z. Wyniki pokazują, że aż 66,3% młodych Polaków decyduje się na skorzystanie z programów lojalnościowych przy zakupach raz w miesiącu bądź częściej[1]. Natomiast jedynie 12,9%  tej grupy nie korzysta w ogóle z programów lojalnościowych.

 - Warunkiem dotarcia do młodych z programem lojalnościowym jest odpowiednie zrozumienie ich potrzeb oraz dostosowanie programu do ich wartości oraz zachowań. Staje się to coraz bardziej istotne, bo to właśnie pokolenie Z kształtuje aktualnie rynek i trendy. Część z nich dopiero staje się pełnoprawnymi konsumentami, w związku z czym potencjał zakupowy tego pokolenia ciągle wzrasta – mówi Anna Tutak-Kordyl, Dyrektorka Marketingu w MediaMarktSaturn Polska. Dzięki dobrze zaplanowanemu programowi lojalnościowemu marki mogą szybciej wyciągać wnioski z prowadzonych akcji informacyjnych i promocyjnych oraz precyzyjnie dopasowywać ofertę, akcję promocyjną czy komunikację marketingową. To niezwykle ważne, ponieważ właśnie personalizację młodzi klienci nie tylko doceniają, ale jej oczekują. Programy lojalnościowe często oferują także łatwy dostęp do dedykowanych ofert w aplikacji mobilnej. Jest to bardzo wygodne dla młodych Polaków, ponieważ decyzje o zakupie podejmują oni zazwyczaj online i lubią mieć wszystko pod ręką. Programy lojalnościowe oferując gratyfikacje w postaci rabatów, voucherów czy produktów dodawanych do większych zakupów w gratisie pozwalają zaoszczędzić klientom na kupowanym przedmiocie. To zresztą zdecydowanie najważniejsza ich korzyść z perspektywy konsumenta. Warto wspomnieć, że programy lojalnościowe często zawierają tak lubiane w tej grupie wiekowej elementy interaktywne, angażując swoich uczestników za pomocą quizów, grywalizacji, a nawet kreatywnych konkursów. Wszystkie te czynniki wpływają na to, że programy te są dobrze oceniane przez młodych, którzy chętnie korzystają ze wszystkich ich zalet podsumowuje Anna Tutak-Kordyl, Dyrektorka Marketingu w MediaMarktSaturn Polska.

Lojalność się opłaca

Jakie są największe zalety programów lojalnościowych według młodych Polaków? Zbieranie punktów za każde zakupy i wymienianie ich na kupony promocyjne! To najważniejsza z korzyści programów lojalnościowych, którą pokolenie Z wskazało w badaniu (43,8%). Pokazuje to, że generacja Z chce kupować jeszcze taniej i lubi otrzymywać od marki coś przy okazji kupowanego produktu. W tym przypadku są to punkty, dzięki którym mogą zaoszczędzić przy kolejnych zakupach. Jako kolejne zalety programów lojalnościowych, młodzi Polacy wskazali: bonusy za zakupy (43,2%), dedykowane promocje tylko dla uczestników programu (35,1%), decydowanie, kiedy i jak wymienią swoje punkty na kupony promocyjne (19,4%) oraz personalizowane oferty (18,3%). Najmniej badanych osób w tej grupie wiekowej było zainteresowanych newsletterem – 14,9%. Natomiast jedynie 0,5% pokolenia Z nie widzi żadnych zalet w programach lojalnościowych marek.

 - Celem programów lojalnościowych jest utrzymanie klienta i zwiększanie jego zaangażowania w relacji z marką. Z naszych analiz wynika, że do pokolenia Z najbardziej trafiają programy punktowe. Bazują one na zbieraniu punktów za zakupy stacjonarne oraz internetowe, w myśl zasady: im większe zakupy, tym więcej punktów. Zebrane punkty można wymieniać na nagrody jakimi są przykładowo okazjonalne rabaty. To rozwiązanie wprowadziliśmy także do naszego programu lojalnościowego myMediaMarkt. Dziś ma on już ponad 4 mln członków i oferuje klientom realną oszczędność podczas zakupów. Programy lojalnościowe będą zdecydowanie coraz bardziej popularne. Młode pokolenie potrzebuje relacji opartych na obustronnym zaangażowaniu i mogą to uzyskać właśnie dzięki tego typu programom oferowanym przez marki - stwierdza Snjezana Bandner, Prezeska MediaMarkt Saturn Polska.

 


[1] Badanie na zlecenie MediaMarkt zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywnej grupie Polek i Polaków, od 13 do 29 roku życia, zgodnie z rozkładem płci i wieku w dniach 5-7 marca 2024 roku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż Biuro prasowe
2024-07-11 | 17:35

TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż

TomTom, specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, uruchomił specjalną edycję swojego TomTom Traffic Index dla Paryża, który spodziewa się napływu turystów i
IT i technologie Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie
2024-07-01 | 14:30

Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie

Klienci wskazują m.in. na możliwość zobaczenia i przetestowania produktu na żywo (44,8% respondentów) oraz porównania różnych urządzeń (36,7%), jako największe zalety
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.