Komunikaty PR

Powrót z zagranicznych wakacji bez rachunków za leczenie COVID-19

2020-08-21  |  08:35

Powrót z zagranicznych wakacji bez rachunków za leczenie COVID-19

 

 

Zniesienie ograniczeń związanych z lockdownem, spowodowanym pandemią koronawirusa, spowodowało wznowienie wyjazdów zagranicznych Polaków. Eksperci wskazują, że część towarzystw ubezpieczeniowych stosuje w swoich polisach wyłączenia powodujące,
że w przypadku konieczności leczenia choroby jego koszty są przerzucane na turystów. Jednocześnie wskazują, że w zeszłym roku Polacy wyjeżdzający latem za granicę masowo rezygnowali z polis ubezpieczeniowych.

 

Wyłączenia odpowiedzialności w polisie ubezpieczeniowej określają powody i okoliczności powstania szkód, za które dane towarzystwo nie ponosi odpowiedzialności, czyli nie wypłaca odszkodowania. Przedstawiciele Asekuro.pl zwracają uwagę, że w ofercie kilku towarzystw ubezpieczeniowych, działających na polskim rynku, znajdują się wyłączenia skazujących polskich turystów na ewentualne leczenie koronawirusa za granicą na własny koszt.

 

 

Wśród spotykanych na rynku wyłączeń eksperci Asekuro.pl wskazują m.in. udzielanie ochrony tylko osobom, które zakupiły ubezpieczenie przed ogłoszeniem pandemii i obecnie przebywają za granicą. W takim przypadku na pomoc w razie zachorowań związanych z koronawirusem nie mogą liczyć osoby, które wyjechały z kraju mimo ostrzeżeń służb sanitarnych. Zwracają też uwagę, że niektórzy ubezpieczyciele nie udzielą turystom pomocy w krajach, w których ogłoszono stan wyjątkowy (obecnie w Czechach, Słowacji i na Węgrzech).

 

Potencjalnie dotkliwym wyłączeniem odpowiedzialności mogą być również polisy, które nie pokrywają kosztów związanych z diagnostyką ani z leczeniem i skutkami zakażenia koronawirusem SARS-Cov-2 oraz innych zdarzeń, które powstaną wskutek pandemii. W takim przypadku, po ogłoszeniu stanu pandemii, dla ubezpieczyciela nie ma znaczenia moment zakupu ubezpieczenia ani miejsce pobytu ubezpieczonego (czy już wyjechał, czy jeszcze nie). Takie rozwiązanie powoduje, że każdy przypadek choroby za granicą, będący skutkiem pandemii jest wyłączony z ochrony. 

 

Pandemia koronawirusa wymusza na nas podjęcie szczególnej ostrożności. Również w przypadku wakacyjnych wyjazdów zagranicznych. Prawdopodobieństwo zakażenia jest wysokie i osoby planujące wakacje poza granicami kraju powinny pomyśleć o ewentualnych kosztach leczenia COVID-19, które mogą być dla przysłowiowego Kowalskiego bardzo dużym obciążeniem finansowym. Dlatego też w przypadku decyzji o zakupie polisy ubezpieczeniowej warto dokładnie sprawdzić, na jakich warunkach ubezpieczyciel udzieli nam pomocy. Niestety, na rynku można znaleźć oferty, które tego nie przewidują lub oferują ją na niekorzystnych dla nas warunkach. Inna sprawa[NŻ1] , że, przynajmniej w zeszłym roku ponad połowa Polaków wyjeżdzających latem za granicę w ogóle nie wykupiło żadnego ubezpieczenia – zwraca uwagę Rafał Kalicki, członek zarządu Asekuro.pl.

 

Według danych z Raportu Polskiej Izby Turystyki za rok 2019, liczba zagranicznych letnich wyjazdów Polaków wyniosła 5,7 mln. Jednocześnie w tym samym okresie aż 54,3 proc. ankietowanych turystów nie wykupiło polisy ubezpieczeniowej.

 

 

 

 

 

 

Asekuro.pl S.A.  jest fintechem działającym na rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego od 2011 roku. Spółka pośredniczy w sprzedaży produktów ubezpieczeniowych na terenie całego kraju. Posiada dwa oddziały (Bielsko-Biała; Bytom). Od 2015 roku pracuje nad wdrożeniem i rozwijaniem swojego głównego produktu, jakim jest aplikacja mobilna „Asekuro ubezpieczenia” oferowana w takich marketach jak „Google Play” i „App Store”.

 


 [NŻ1]Jakos dziwnie brzmi ta inna sprawa

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Bitget
2025-05-29 | 14:21

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Po rebrandingu i nowym planie działania raport Onchain Bitget Wallet pokazuje, że użytkownicy coraz częściej polegają na portfelach do handlu, zarabiania i płatności –
IT i technologie Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji
2025-02-07 | 15:40

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

W tym roku mija 30 lat odkąd Husqvarna, światowy lider w dziedzinie innowacyjnej pielęgnacji trawników, wprowadziła na rynek swoją pierwszą automatyczną kosiarkę. W związku
IT i technologie Dreame comes true – doskonały rok marki
2024-12-31 | 12:00

Dreame comes true – doskonały rok marki

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, dołożył wszelkich starań, aby mijający rok był dla marki przełomowy. Własne punkty sprzedaży, pozycja lidera na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.