Ranking modeli smartfonów 2021. Najpopularniejszy wśród Polaków jest Samsung
Samsung, a szczególnie model Galaxy S21, w rankingu popularności wśród polskich Internautów całkowicie deklasuje konkurencję, jak wynika z analizy polskiego SentiOne. Na drugim miejscu wśród najczęściej wspominanych smartfonów jest iPhone 13, ale wzmianki o Oppo Reno 5 5G osiągają znacznie większy zasięg. Zdecydowanie częściej o smartfonach w Internecie wypowiadają mężczyźni. Największy odsetek kobiet, ponad ⅕ wszystkich dyskutujących, zaangażował się w rozmowy o składanym modelu Samsung Galaxy Z Flip 3.
W Polsce z Internetu korzysta już 32 mln osób, a więc ponad 84 proc. populacji całego kraju, jak wynika z badania kanadyjskiej agencji Hootsuite*. Spośród wszystkich użytkowników Internetu aż 93 proc. do przeglądania go używa smartfonów. Aż 51 proc. polskich użytkowników Facebooka do korzystania z niego używa już tylko smartfonów. Wykonywanie połączeń telefonicznych dawno już przestało być główną funkcją telefonów komórkowych. Jak podaje firma analityczna IDC, w 2020 r. w Polsce sprzedano ogółem 8,5 mln smartfonów**. SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej sztucznej inteligencji, sprawdziła, które modele smartfonów w 2021 r. są najbardziej popularne według opinii polskich internautów.
Ranking popularności wygrywa Samsung
Pod względem zasięgu wyświetleń w Internecie całą konkurencję daleko w tyle zostawił jeden z najnowszych modeli Samsunga Galaxy S21, z ponad 55,5 tys. wzmianek i aż 87 mln wyświetleń zasięgu. Największe zainteresowanie tematem odnotowano oczywiście w czasie jego premiery w styczniu 2021 r. Na drugim miejscu pod względem liczby wzmianek znalazła się wrześniowa nowość od Apple - iPhone 13, który osiągnął 21 tys. wzmianek, ale tylko 16 mln wyświetleń. Pod względem zasięgu pokonał go przedostatni model Oppo Reno 5 5G z 29 mln wyświetleń mimo zaledwie 7,5 tys. wzmianek. Trzecie miejsce, zarówno pod względem liczby wzmianek jak i zasięgu wyświetleń, ponownie zajął składany model Samsunga Galaxy Z Flip3 z blisko 8 tys. wzmianek i 19 mln wyświetleń. Najmniejsze zasięgi osiągnęły smartfony marki Lenovo, których zasięgi oscylowały na poziomie 9-10 tys. wyświetleń. W sumie, po podsumowaniu danych dla wszystkich modeli, w tym roku ranking popularności smartfonów w polskim Internecie wygrała marka Samsung z ponad 71 tys. wzmianek i zasięgiem 116 mln wyświetleń. Na drugim miejscu uplasował się Apple z ponad 34 tys. wzmianek i zasięgiem 26 mln wyświetleń.
Marka Oppo cieszy się w Polsce sympatią
Najwięcej pozytywnych emocji wśród polskich Internautów budzą modele Sony Xperia 1 III, Honor X30 Max i X30i oraz Lenovo Z5s - ich Brand Health Index według SentiOne, czyli stosunek liczby komentarzy o pozytywnym wydźwięku do tych negatywnych, wyniósł 1. Dane te dotyczą jednak znacznie mniejszej ilości wzmianek niż u topowych producentów, jak Samsung, Xiaomi czy Apple, gdzie wskaźnik ten wahał się pomiędzy 0,8 a 0,9. Dużą sympatią Internautów cieszy się firma Oppo, której ostatnie modele Reno5 5G, Reno6 5G i Reno6 Pro 5G osiągnęły Brand Health Index na poziomie 0,9.
W rozmowach o modelach smartfonów głos najczęściej zabierają mężczyźni
Zdecydowana większość internetowych wypowiedzi na temat różnych modeli smartfonów pochodzi od mężczyzn - średnio ok. 86 proc. wszystkich wzmianek. Największy odsetek kobiet zaangażował się w dyskusję o modelu Samsung Galaxy Z Flip 3, osiągając 22 proc. wszystkich wzmianek.
Z ciekawostek, jakie zaobserwowaliśmy w naszej analizie, warto zwrócić uwagę na wzrost zainteresowania ubiegłoroczną Nokią 8.3 w okolicy premiery nowego filmu o Jamesie Bondzie „Nie czas umierać”. Model ten miał pojawić się w filmie, ale, ze względu na opóźnienie jego wejścia do kin o ponad rok, wymieniono go na nowszy - mówi Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne - Z kolei w rozmowach Internautów o LG G8x ThinQ, ostatnim wyprodukowanym przez firmę, która ogłosiła zamknięcie linii produkcyjnej smartfonów, wyróżniają się smutek i żal fanów marki, którzy nie wyobrażają sobie przejścia do konkurencji.
Analizę wypowiedzi Internautów przeprowadzono za okres styczeń-październik 2021 r. SentiOne, wykorzystując autorską technologię, zbiera dane z ponad 5 milionów źródeł, takich jak social media oraz blogi, strony www, portale informacyjne, czy strony z recenzjami.
*https://datareportal.com/reports/digital-2021-poland
** https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-smartfonow-w-polsce-kto-liderem-ranking-opinie-ceny
![TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_739543236,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż
![Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie](/files/_uploaded/glownekonf_181333958,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie
![Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce](/files/_uploaded/glownekonf_1072775832,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Teatr
![](/files/1922771799/czule-slowka-aktorzy-ram,w_274,r_png,_small.png)
Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia
Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.
Inwestycje
Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów
![](/files/1922771799/lipinski-apartamenty-foto,w_133,r_png,_small.png)
Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.
Media
Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć
![](/files/1922771799/dowbor-nasz-nowy-dom-foto-1,w_133,_small.jpg)
Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.