Komunikaty PR

Rozmowa, która zmieniła świat: Motorola świętuje 50-lecie pierwszego połączenia

2023-04-03  |  15:00
Biuro prasowe

3 kwietnia 2023 r. — Pionierski duch firmy Motorola wielokrotnie odgrywał decydującą rolę w rozwoju branży mobilnej. Marka ma na swoim koncie wiele pionierskich rozwiązań. Są wśród nich m.in.: pierwszy smartfon z klapką, czy moduł umożliwiający przystosowane dostępnego już na rynku urządzenia do sieci 5G.

Motorola może się poszczycić imponującym dziedzictwem w zakresie innowacyjności oraz oferowania nowych sposobów na wykorzystanie przełomowych technologii. Jeden z takich historycznych momentów wydarzył się dokładnie 50 lat temu – 3 kwietnia 1973 roku. Tamtego pamiętnego dnia, Martin Cooper, ówczesny wiceprezes i dyrektor ds. R&D Motorola, nawiązał pierwsze komercyjne połączenie komórkowe z telefonu Motorola DynaTAC 8000X.

Przeprowadzona z adresu przy nowojorskiej Szóstej Alei rozmowa stała się punktem zwrotnym w historii ludzkości – użytkownicy nie musieli już czekać na połączenie siedząc przed aparatem telefonicznym ani wyczekiwać na wiadomość na pagerze. Dzięki komórce mogli zadzwonić w dowolnej chwili, z praktycznie dowolnego miejsca.

- Kiedy nawiązywałem pierwsze publiczne połączenie komórkowe 3 kwietnia 1973 roku, wiedziałem, że to dopiero początek, a Motorola i cała branża mobilna wywołali właśnie rewolucję w komunikacji — powiedział Martin Cooper. - Od tamtego czasu pojawiło się mnóstwo przełomowych innowacji, wiele z nich opracowała zresztą Motorola. Pierwsze półwiecze to dopiero rozgrzewka. Przed nami kolejne fascynujące odkrycia, które mają szansę zmienić ludzkość.

50 lat później Motorola może z dumą powiedzieć, że wciąż pozostaje liderem, jeśli chodzi fundamentalne technologie, patenty oraz innowacje, które kształtują otaczający nas świat. Od chwili udostępnienia ważącego prawie 2 kg i mającego ponad 30 cm długości modelu DynaTAC 8000X marka przebyła naprawdę długą drogę. W pierwszej dekadzie XXI wieku, gdy na rynku dominowały komórki o dość przewidywalnym wzornictwie, Motorola wprowadziła kolejny wyjątkowy telefon – RAZR V3. Dzięki swojej niezwykle smukłej konstrukcji z klapką, do dziś pozostaje on urządzeniem kultowym.

3 kwietnia 2019 roku model moto z3 wraz z dołączanym do niego akcesorium 5G moto mod™ został pierwszym dostępnym w sprzedaży smartfonem łączącym się z siecią 5G. Od tego czasu Motorola nie szczędzi starań, aby sieci 5G była dostępna w coraz szerszej gamie, coraz bardziej przystępnych cenowo urządzeń – czego znakomitym przykładem są smartfony z rodziny moto g.

Motorola jest także pionierem w dziedzinie alternatywnych formatów dla popularnych na rynku urządzeń. W 2019 roku wprowadziła model motorola razr – pierwszy smartfon z klapką, który połączył komfort niewielkiego formatu z pełnowymiarowym ekranem dotykowym. Marka stworzyła również innowacyjne urządzenie ubieralne ze wsparciem dla 5G, które zawieszone na szyi umożliwia wyświetlanie treści za pomocą inteligentnych okularów. Najnowszą innowacją w portfolio Motorola jest koncepcyjny smartfon z rozwijanym ekranem, zaprezentowany na targach MWC 2023 w Barcelonie.

Z okazji obchodzonego 50-lecia Motorola przygotowała wraz z argentyńskim ilustratorem Costhanzo przegląd swoich 50 najbardziej kultowych urządzeń.

Jestem związany z firmą od ponad 20 lat i miałem okazję być świadkiem wielu z tych słynnych innowacji - powiedział Sergio Buniac, prezes firmy Motorola. - Innowacyjność jest częścią naszego DNA. Niezliczone rewolucje na rynku mobilnym są naszą zasługą i jesteśmy gotowi, aby odgrywać decydującą rolę w kształtowaniu przyszłości tej branży.  

Zasadniczą rolę w innowacyjności marki odgrywa Motorola 312 Labs. Ten powołany w 2021 roku dział badań i rozwoju tworzą jedni z najlepszych na świecie ekspertów ds. badań, projektowania oraz konstruowania wyjątkowych, jedynych w swoim rodzaju produktów. Motorola 312 Labs to kluczowy dla marki czynnik innowacyjności, który pozwala jej kształtować wygląd, działanie oraz to, w którym kierunku zmierzają urządzenia mobilne.

Dodatkowe materiały:

  • Film wideo z Martinem Cooperem nt. pierwszego komercyjnego połączenia komórkowego (YouTube): https://youtu.be/sNbeyKUf2Sg
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż Biuro prasowe
2024-07-11 | 17:35

TomTom uruchamia specjalną edycję TomTom Traffic Index - Paryż

TomTom, specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, uruchomił specjalną edycję swojego TomTom Traffic Index dla Paryża, który spodziewa się napływu turystów i
IT i technologie Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie
2024-07-01 | 14:30

Produkty od ręki i profesjonalny doradca, czyli sklepy offline nadal na topie

Klienci wskazują m.in. na możliwość zobaczenia i przetestowania produktu na żywo (44,8% respondentów) oraz porównania różnych urządzeń (36,7%), jako największe zalety
IT i technologie Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce
2024-07-01 | 10:00

Cropink – Nowe, rewolucyjne narzędzie reklamowe dla marketerów e-commerce

Feedink - dostawca technologii specjalizujący się w rozwiązaniach dla e-commerce, wprowadził do oferty Cropink – innowacyjne narzędzie reklamowe, które ma na celu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.