Symfonia światła i cienia. Spotkanie Lena Lighting z architektami
Światło i cień potrafią grać emocjami jak żadne inne zjawiska. To one ukazują pozornie nieznaczące detale, dopełniające obraz rzeczywistości. O tym, jak wielką rolę odgrywają w architekturze i sztuce opowiedział fotoreporter Filip Springer, podczas spotkania Lena Lighting z architektami – „Światło na najwyższym poziomie”.
Światło ma dla architektury kluczowe znaczenie. Pozwala wyeksponować pożądane elementy przestrzeni, wprowadzić do niej odpowiedni nastrój i nadać jedyny w swoim rodzaju charakter. Jest też kreatorem emocji oraz stanów, które pozostawiają po sobie pamiętane przez długi czas wrażenia. Rolę zjawisk światła i cienia, które są nierozłączne, bardzo dobrze rozumie i docenia Filip Springer, znany i ceniony fotoreporter, którego prace stawiają w centrum właśnie architekturę. Był on gościem specjalnym spotkania architektów z marką Lena Lighting „Światło na najwyższym poziomie”, które odbyło się 21 maja w Gdańsku na 33. piętrze najwyższego budynku Trójmiasta Olivia Star.
Podczas wieczoru w restauracji ARCO by Paco Perez w Gdańsku, Filip Springer opowiadał o wartości światła oraz cienia w ukazywaniu architektury i designu. O emocjach, które towarzyszą wychwytywaniu estetycznych aspiracji autorów wnętrz i przestrzeni zewnętrznych w migawkach aparatu. Fotoreporter ma na swoim koncie kilka albumów-reportaży, takich jak „Źle urodzone. Reportaże o architekturze PRL-u”, „Zaczyn. O Zofii i Oskarze Hansenach” czy „Wanna z kolumnadą. Reportaże o polskiej przestrzeni”, w których podąża śladami polskiej architektury.
Po wystąpieniu reportażysty pojawiła się przestrzeń do długich rozmów o perspektywach i potrzebach związanych z oświetleniem oraz wymiany doświadczeń.
- Spotkanie z Filipem Springerem oraz naszymi gośćmi, było niezwykłym doświadczeniem. Wysłuchaliśmy inspirującej opowieści o świetle i cieniu, które tak wiele znaczą dla nas i otaczającej nas przestrzeni. Jako producent oświetlenia zdajemy sobie sprawę z tego, że światło potrafi budować nastrój i emocje, dlatego podczas projektowania kolejnych kolekcji zwracamy uwagę nie tylko na oryginalny design i parametry, ale oferujemy oświetlenie, które potrafi dostosowywać się do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz poszczególnych sytuacji. O tym właśnie miedzy innymi mieliśmy okazję rozmawiać w Gdańsku. – mówi Marzena Lesińska Pełnomocnik Zarządu ds. Marketingu e Lena Lighting.
Wieczorne spotkanie Lena Lighting było połączeniem opowieści o architekturze z wykwintną kolacją, którą przygotował dla gości sam właściciel restauracji ARCO, Paco Perez, zdobywca pięciu prestiżowych gwiazdek Michelin.

Raport Bitget Wallet wykazuje, że portfele kryptowalutowe stają się uniwersalnymi centrami finansowymi

Husqvarna szuka najstarszego robota koszącego i ogłasza technologię wizyjną opartą na sztucznej inteligencji

Dreame comes true – doskonały rok marki
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.